Houdbaarheidsdatum

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:34

MargaV"]
[quote="Honeybee schreef:
Zo koop ik ook nooit geen schimmelkazen. Dat kan toch nooit goed zijn? Verward


Hihi, dan eet je zeker ook nooit champigons. Clown
[/quote]
Nee, inderdaad... ik eet nooit champignons.
Maar dat voornamelijk ook wegens het feit dat ik er allergisch voor ben.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:52

Brr ik heb ook zo'n fobie..
Mijn ouders vinden altijd maar dat ik me aanstel, maar ik vertik het echt!
Zo had ik laatst een snoepje (zo'n rood hartje met een witte achterkant) en daar zat dus echt een voetafdruk in van een kat! Tenminste dat dacht ik, maar daar was hij te klein voor.. misschien een rat? *kots*
Die is dus meteen de vuilnisbak ingegaan..

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:19

Lielle schreef:
ik weet hoe dat heet, moet even denken. Ken het uit de tropen. Gewoon de zaak zeven en rustig weer gebruiken Knipoog

ja, ik weet het weer Haha!

flour beetles or weevils

http://www.bugsaway.com/flourbeetle.htm

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:56

Wmijn schreef:
Ik ben meer van het type Lielle, geloof ik Haha!
Mijn moeder trouwens ook. Die heeft eens express de kaas een paar weken langer met schimmel laten staan omdat mijn (toenmalige) vriendje opmerkte dat die zo harig was. Had hij niet moeten doen, de keer dat we daarna kwamen stond die kaar er nog steeds. En na de schimmel eraf gesneden te hebben is er gewoon weer van gegeten Haha!


en dit gebeurt ook in de winkels Haha!

als het zomers vrij warm en vochtig is, dan zijn die hele kazen, die dan doormidden gaan en waarvan de ene helft blijft liggen en de andere helf plakjes&stukken worden gesneden, die helft die blijft liggen tot de 1e helft op is, die is na een paar dagen ook voorzien van een beetje schimmel, hup paar plakjes eraf met de snijmachine, en de rest wordt gewoon weer gebruikt

eigenlijk alle supermarkten die ik ken doen dat zo(sorry mensen Tong uitsteken )
en wat ze bij de bakker doen wil je ook allemaal niet weten Bloos!

ik ben heel erg simpel in die dingen, werk in een supermakt en het komt echt niet op een paar dagen\

wist je bv dat Mona zo rond de kerst op alles wat we vers binnen krijgen ineens geen houdbaarheisdatum van 10 verder maar van 12 dagen heeft(dit ivm de feestdagen etc) niemand die het weet, niemand die het merkt, maar het is wel zo

zo liggen er bij ons in de kantine weleens zakken marsen lions etc, dat isgewoon chocola dat bederft niet, eten we dus ook gerust op als het een week of zelfs 2 weken over datum is, niets mis mee hoor!

met melk let ik wel altijd op, als ik iets goor vind is het zure melk!!
maar met dingen als snoep&chips enzo let ik niet op de datum, ziet het er goed uit, dan eet ik het nog op

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:20

Zure melk is goor, ja! Wat ook goor is per ongeluk karnemelk in de koffie gieten. Deed m'n man 's

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:07

Honeybee"]
[quote="MargaV"][quote="Honeybee schreef:
Zo koop ik ook nooit geen schimmelkazen. Dat kan toch nooit goed zijn? Verward


Hihi, dan eet je zeker ook nooit champigons. Clown
[/quote]
Nee, inderdaad... ik eet nooit champignons.
Maar dat voornamelijk ook wegens het feit dat ik er allergisch voor ben.
[/quote]

ai, een mislukt grapje. Niet zo leuk, zo'n allergie... Ach gut


Nou we het toch over champignons hebben, ik was net een hartige taart aan het maken met champignons en het viel me op dat ik die nooit zo heel erg goed schoonmaak. Echt grote brokken zwarte grond haal ik weg, maar een paar van de zwarte kruimels, die gaan bij mij gewoon de pan in. Bloos En ik heb me weleens laten vertellen dat champignons groeien op..... paardemest Bloos!

Ik zat ook nog na te denken over die beschimmelde druiven. Misschien was het juist wel extra lekker, een klassieke lekkere combinatie is namelijk ook blauwe schimmelkaas en druiven Vingers aflikken .

Ik ben over het algemeen denk ik best een vies mens met dit soort dingen, maar ik denk altijd maar "Ach, mijn weerstand kan er alleen maar hoger van worden!"

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:05

Vieze dingen .... ik weet nog een erg smakelijke (NOT Misselijk) van m'n moeder héél lang geleden. Als kind weet ik nog dat m'n ouders af en toe een gerookte hesp kocht. Dat ding lag dan in de berging op de vriezer en als iemand zin had in wat hesp sneden we gewoon een stuk af. Nu had m'n vader al een tijd lang gezegd van "die hesp is niet meer goed, die smaakt niet meer goed", maar m'n moeder vond het onzin. Gerookte hesp komt niet slecht zei ze voortdurend Clown ! Tot ze ineens weer ging "snoepen" en er LETTERLIJK wriemelende wormpjes in haar afgesneden stukje "heerlijke ham" zaten Misselijk Misselijk Misselijk ...

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:19

Wat ik trouwens ook echt vies vind, als je je groenten niet goed gewassen hebt en je hebt van dat knarsende zand tussen je tanden. Juk!

Marije_jiplover

Berichten: 25444
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:17

Heb ik nog een leuke over zuivel (heb ik gehoord van Campina medewerker tijdens rondleiding over de fabriek). De datums die op de pakken worden gedrukt zijn tenminste houdbaar tot datums, dwz dat waneer ze netjes gekoeld bewaard zijn en in gesloten verpakking , je ze gerust kunt openen op de dag dat die datum erop staat en dan de dag erna etc ook nog bruikbaar is.
Pakken melk die niet verkocht zijn in de supermarkten op de THT-datum komen terug naar de fabriek en dat wordt dan oa verwerkt in de toetjes industrie.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:37

Marije_jiplover schreef:
Heb ik nog een leuke over zuivel (heb ik gehoord van Campina medewerker tijdens rondleiding over de fabriek). De datums die op de pakken worden gedrukt zijn tenminste houdbaar tot datums, dwz dat waneer ze netjes gekoeld bewaard zijn en in gesloten verpakking , je ze gerust kunt openen op de dag dat die datum erop staat en dan de dag erna etc ook nog bruikbaar is.
Pakken melk die niet verkocht zijn in de supermarkten op de THT-datum komen terug naar de fabriek en dat wordt dan oa verwerkt in de toetjes industrie.

Eh, toen ik op de zuivelafdeling van een Carrefour supermarkt werkte, ging alles van zuivel wat (bijna) over datum was, beschadigde verpakking had ed gewoon de vuilniscontainer in samen met euuhh zeg maar het keukenpapier waarmee de vloer even aangeveegd werd als er iets kapot gevallen was, van die hardplastic linten die soms rond een verpakking zitten (mochten niet in de plasticfoliecontainer)... (ik wil maar zeggen, in de echte vuilniscontainer, niet in iets wat stiekem terugging naar de fabriek)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 17:46

Denk dat het over grootdistributeurs gaat die grote loten terug sturen Verward

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:05

En restaurants dan? Ik was eens met vrienden gaan eten bij Van der Valk (noodsituatie, ga ik niet voor mijn plezier heen Knipoog ). Vertelt iemand dat zij altijd een tandenstoker in haar bakje sla verstopt om te voorkomen dat iemand anders diezelfde salade nog eens geserveerd krijgt. Tien minuten later krijgen wij ons eten voorgeschoteld en wat treft diezelfde persoon aan in haar salade...? Juist...
Zo heb ik ook nog een verhaal over iemand die bij de vliegtuigcatering werkte, maar dat zal ik jullie besparen... Misselijk

Kikka

Berichten: 4692
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:31

Zo had ik laatst een pruim met maden Vingers aflikken

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:42

Ik heb het ook hoor, mijn maag kan er niet tegen als de datum bijvoorbeeld vandaag afloopt. Dan wordt ik dus al ziek.
Als de kaas niet goed afgesloten is (vergesneden plakjes) en er zitte van die donker gele harde randen aan, dan eet ik het ook al niet meer

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:51

MootjeH, ik smul van dat soort verhalen! hoe ranziger hoe beter, dus kom maar op!!

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:54

Haagsemeid schreef:
Ik heb het ook hoor, mijn maag kan er niet tegen als de datum bijvoorbeeld vandaag afloopt. Dan wordt ik dus al ziek.

en heeft iemand het je al eens voorgezet zonder dat je het weet? Is je maag dan ook van slag?

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 11:17

maudy schreef:
MootjeH, ik smul van dat soort verhalen! hoe ranziger hoe beter, dus kom maar op!!


Nou dan toch maar. Een kennisje van mij werkte in een fabriek waar ze vliegtuigmaaltijden samenstellen. De gebruikte trays kwamen daar ook terug. Alles wat er nog enigszins onaangetast uitzag werd van de oude tray gehaald en op een nieuwe tray geplaatst. Dat varieerde van broodjes met kaas tot complete lappen vlees. Even de saus eraf schrapen, nieuwe saus erop en smullen maar! Lekker idee... Vingers aflikken Misselijk

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:38

haha ja als je alles weet wat er gebeurt, dan ga je spontaan al je eigen eten verbouwen! eigen groente tuintje, eigen brood maken, eigen kippen slachte en eten etc

want echt overal gebeuren van die ranzige dingen!

maar ja niet bij nadenken en gewoon eten!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:39

Ik heb nog in een restaurant gewerkt o.a. trouwfeesten opdienen ook. De stukken vlees die half opgegeten waren werden gewoon verzameld en gingen de koeling in. Volgende dag als er een kindermenu gevraagd werd, werd zo'n stukje gewoon "netjes" afgesneden zodat je niet meer kon zien dat iemand er al van gesmikkeld had en werd het stuk overladen met champignons en gingen de frietjes er rond .... smakelijk ....

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:52

Bleeeegh! Dat is echt onsmakelijk! Voortaan eet ik alleen nog maar thuis...

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:04

pfff al die verhalen ... bah! Ik ben ook best wel een zeur met dat soort dingen, helemaal met melk etc. als de THT datum vandaag is, vind ik de melk niet meer lekker smaken ( dat zit tussen de oren, weet ik ook wel, maar toch, ik kan er dan niet meer van genieten )
Nope... als het over de THT datum is eet ik het niet meer, wat het ook voor product is....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:33

Mij scheelt het ook helemaal niets als er iets over datum is, zolang het er goed uitziet en ruikt, no problem. Haha! Ik eet lekker door. Gebeurd vaak genoeg dat er hier eens vleeswaren bijna een week liggen, zolang het goed smaakt is er niets mis mee in mijn ogen Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 01:32

Waarom eet ik ook alweer nooit meer paaseitjes Verward
O ja, ik heb ooit uitzendwerk gedaan bij Droste. De paaseitjes werden gemaakt van de overgebleven Sinterklaasletters van het jaar daarvoor. De muizenkeutels werden eruit geschud, de chocolade omgesmolten en daar waren de paaseitjes (November!)
In grote bakken naar de lopende band en als er een bak omviel... gewoon bijelkaar vegen en hoppa, inpakken die eieren. Ook de eieren waar een schoenafdruk opstond!
Paaseitjes, jummie

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 09:05

Dus de paaseieren van 2004 werden gemaakt van chocolade van Sint 2003?
Dat is toch zo geen ramp? Heb hier tijdens de zomervakantie nog een chocoladeletter van de Sint opgepeuzeld Haha! en daar was nog niks mis mee...
Alleen dat opnieuw bijelkaarvegen als het op de grond gevallen is vind ik minder smakelijk Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:54

o maar dat van die chocolade letters wist ik al hoor

bij de winkel waar ik werk gaan alle overgebleven chocoladeletetrs terug, die van verkade en droste worden gelijk omgesmolten en komen terug als chocoladerepen

goedkopere merken chocolade die eigenlijk alleen choco letters&eitjes maken, die worden idd gesmolten naar paaseitjes

maar er zijn ook merken(de goekopere) die alleen sinterklaas zooi maken van chocola, die kunnen we niet retour sturen en die prijzen we af en worden alsnog verkocht.

verkade etc willen die goedkopere letters niet ook mee retour krijgen van ons, omdat daar veel minder cacao in zit, waardoor hun kwaliteit achteruit gaat.

Maar in pricipe bederft chocola haast niet, dus dat omsmelten en paaseitjes/chocolade repen van maken is geen probleem hoor!