Ik ben opgegroeid met het idee dat je echt niet zoveel vlees hoeft te eten. Mijn moeder heeft van kinds af aan een hekel aan de smaak van vlees, dus vegetarische gerechten/opties waren bij ons al vrij normaal. Ik vind de smaak van melk en vlees niet zo heel lekker dus dat mis ik niet. Zo is het (regelmatig) vegetarisch eten ook ooit begonnen bij mij, en dat zal het vast makkelijker maken dan wanneer je gek bent op een stuk vlees. Als ik wel vlees/vis/kip koop dan koop ik de beste optie die er is, en eieren eet ik van de kippen van mijn ouders. Zij hebben 9 dames rondlopen die de hele dag vrij over het (grote) terrein scharrelen en 's nachts opgesloten worden (omdat ze anders afgeslacht worden door de vossen

Ik heb wel leer tuig voor het paard, draag zelf wol en leer, en heb een huisdier dus in dat opzicht zou het "beter" (of strikter) kunnen. Hoewel ik zelf niet zie waarom huisdieren niet zouden mogen, de paarden staan 24/7 met soortgenoten buiten en ik doe alles wat ik kan om een optimaal leven voor mijn hond te creëren en een gelijkwaardige, respectvolle relatie met haar te hebben.
Hoe doen jullie dat eigenlijk met huisdieren? Zijn er ook hier mensen die wel een huisdier willen maar er geen hebben vanwege principiële redenen? En voeren jullie vegetarisch/veganistisch eten aan de hond of kat?