Koolhydraatarm & Gezond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:08

Doubtless schreef:
Ja, voor 1 persoon :+ Ik ben vandaag naar de markt geweest voor fruit & heb bij de supermarkt boodschappen gedaan voor +/- 3 dagen, dan ben ik alweer 45 euro verder hoor :+

Pfoei, dat hoef ik gelukkig niet uit te geven. Ben benieuwd hoe een standaard eetlijstje van jou er dan uitziet :j

www.ohmyfoodness.nl heeft ook veel koolhydraatarme/paleo recepten overigens :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:22

whoops, wat geef ik dan veel uit! Wij geven met zijn 2tjes ongeveer E400 in de maand uit aan boodschappen, al zitten daar dan ook toiletspullen bij in en nog wat andere zaken, maar denk toch zeker 300-350 per maand aan voeding...en dat vond ik altijd heel netjes!
Laatst bijgewerkt door danoesje op 03-03-15 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:25

Jezzi schreef:
Pfoei, dat hoef ik gelukkig niet uit te geven. Ben benieuwd hoe een standaard eetlijstje van jou er dan uitziet :j

Ontbijt: Soya yoghurt (a 2 euro per 500 ml :O ) met fruit en evt zelfgemaakte wafels
Lunch: Ommelet, eiwitshake of salade
Avondeten: Varieert heel erg. Lang niet altijd vlees. Maaltijdsalade, gerecht met rijst, vis...

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:38

Ik eet inmiddels anderhalf jaar koolhydraatarm en zo gezond mogelijk. Anderhalf jaar geleden at ik erg veel en vooral veel koolhydraten. Doordat ik steeds vaker last had van mijn lichaam en ook veel was aangekomen heb ik mijn levenswijze totaal veranderd. Nu eet ik s'avonds meestal koolhydraatvrij of weinig koolhydraten. S'ochtends en s'middags eet ik nog wel gewoon boterhammen of iets anders van koolhydraten. Daarnaast probeer ik zo veel mogelijk gezonde vetten en suikers te eten.

In een jaar tijd ben ik 20 kilo afgevallen en sinds een halfjaar zit ik nu op een stabiel en gezond gewicht. Ik weeg nu ongeveer 59 kilo bij een lengte van 1.69 en dit is prima voor mij. Ik zou nog wel graag een kilo of 3 willen afvallen maar dit doe ik nu met veel sporten.
Uiteindelijk denk ik dat je gewoon een dieet moet volgen dat werkt en dat je de rest van je leven kunt volhouden. Ik vind het prima om s'avonds meestal koolhydraatvrij te eten en ik heb een hoop lekkere recepten. Ik heb zelfs veel beter leren koken hierdoor!

kim345

Re: Koolhydraatarm & Gezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:59

Hoe doen jullie dat trouwens, het valt me op dat heel veel recepten met ei zijn.
Nou dacht ik dat je niet teveel ei in de week mocht eten maar dan worden veel recepten wel lastig....

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:08

Dat je mag niet veel ei eten, komt van het feit dat dat ongezond zou zijn voor je cholesterol. Inmiddels is echter aangetoond dat je eigen cholesterol gehalte weinig te maken heeft met producten die veel cholesterol bevatten :) Ik eet gerust 2 of 3 eieren per dag.

Pfoei doubtless, ik vind dat in feite een karig lijstje en vraag me af hoe dat dan zoveel geld kost. Misschien kunnen jullie in dit topic nog wat lekkere ideetjes op doen [VT] Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:09

Oke fijn dan hoef ik me daar dus geen zorgen over te maken

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:14

Ik lees even mee! Zelf wil ik weer wat kilo's afvallen en dat ging vorig keer super toen ik de koolhydraten minderde.
Sochtends ga ik wel havermout eten, maar daarna wil ik de koolhydraten eigenlijk weren :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:26

Jezzi: tsja vice versa haha! Snap echt niet dt je voor 2 tientjes klaar kunt zijn in de week!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 07:41

NJam njam, ik hou van eitjes! gebakken, gekookt, door mijn pannekoekenbeslag...
IK hou ervan!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:05

Ik ben ook maar weer langzaam aan bezig gegaan, wil een klein beetje gewicht kwijt (3kg hoor) maar vooral weer wat fitter voelen. Zo moe laatste tijd geweest en ik snaai voor 2 (chocolade koekjes vooral :+ )

Vanmorgen ontbeten met 2 flinke glazen smoothie met griekse yoghurt, verse ananas, banaan, avocado en sinaasappel en een beetje havermout müsli. Straks crackertje met beleg en dan om een uur of 11 een omelet (koud) met zalm en honingdille. Half 1 een dikke gevulde kip kerrie soep (zelf gemaakt). Voorlopig zit ik nog propvol

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:10

Doubtless schreef:
Jezzi: tsja vice versa haha! Snap echt niet dt je voor 2 tientjes klaar kunt zijn in de week!

'Vroegah' toen ik al mijn maaltijden baseerde op rijst, pasta of aardappales lukte me dat ook, iets simpels er doorheen en je bent klaar.
Nu ik die drie producten dus niet of nauwelijks meer eet ben ik een stuk duurder uit. Alles bestaat nu uit verse groenten en vlees/ vis.
Helaas een stuk minder goedkoop boodschappen doen nu dus.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:15

Dat heb ik dus ook goof..
ik at wat in de aanbieding was :+

Collie dat zijn ook al 4 'maaltijden' voor 1 uur?

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:16

hai hai ik meld me hier ook sinds 2 weken begonnen met koolydraatarm eten
dus tips zijn welkom :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:43

Goof schreef:
'Vroegah' toen ik al mijn maaltijden baseerde op rijst, pasta of aardappales lukte me dat ook, iets simpels er doorheen en je bent klaar.
Nu ik die drie producten dus niet of nauwelijks meer eet ben ik een stuk duurder uit. Alles bestaat nu uit verse groenten en vlees/ vis.

Dan lukt het me met moeite misschien wel inderdaad :j Ik heb helaas verschillende allergieën waar ik rekening mee moet houden en nu het ook nog eens koolhydraatarm moet zijn lopen de prijzen helaas alleen maar meer op :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:44

Collie2008 schreef:
Vanmorgen ontbeten met 2 flinke glazen smoothie met griekse yoghurt, verse ananas, banaan, avocado en sinaasappel en een beetje havermout müsli. Straks crackertje met beleg en dan om een uur of 11 een omelet (koud) met zalm en honingdille. Half 1 een dikke gevulde kip kerrie soep (zelf gemaakt). Voorlopig zit ik nog propvol

:oo Hoe krijg je dat in hemelsnaam allemaal op joh?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:21

Doubtless schreef:
:oo Hoe krijg je dat in hemelsnaam allemaal op joh?

Hahahah is vanaf 07:00uur - 12:30uur hoor, dus valt wel mee toch? ik eet sowieso zo'n 8x per dag

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:23

Haha voor mij zou dat ontbijt, lunch én diner zijn :')

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:38

voor mij eerder ook, moet mezelf er echt toe zetten om iedere 2 a 3 uur wat te eten.
Maar heb t idee dat ik wel wat strakker word... althans mijn buik lijkt minder te flubberen.

Vriend wilde gisteren wegen, maar we zouden een maand wachten!
Dus nu doen we het over 2 weken of volgende week!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:39

Serieus? Ik moet vanmiddag echt nog wel wat eten (crackers denk ik) vanavond ook een flink bord hoor :+

Ik ben overigens vrij klein/licht hoor. 1.66 en 56 kg.

Ik val juist af als ik regelmatig eet en mijn motor goed draaiende houd zeg maar. Als ik juist minder/onregelmatiger ga eten kom ik aan ;-)

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:41

Ik meld me!

Ik ben met de richtlijnen van Atkins begonnen in eerste instantie om af te vallen.
Dit gaat ook erg goed! -10 sinds half januari.

Maar ik merk nu ook veel andere voordelen.
Ik heb namelijk Fibromyalgie, en sinds ik met dit dieet begonnen ben
heb ik bijna geen spierpijn meer, bergen energie! En veel soepeler in mijn gewrichten..
Daar waar ik eerst bij bukken met de handen niet voorbij mijn knien kon kan ik nu bijna
De grond aanraken.
Ik slik geen pijnmedicatie meer en kan veel meer!

Ik ben echt om!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:48

ja :+
Met mijn lijstje kom ik niet veel verder dan 2 stuks fruit + crackers met eiersalade (ontbijt), soep/omelet (lunch) en vanavond een maaltijdsalade (sla, komkommer, paprika, maïs, 75 gram kip, blauwe kaas, noten en tomaat). Is verder niet om af te vallen oid, maar meer krijg ik echt niet weg :+ Als ik tussendoor trek heb zal 't iets van noten of crackers zijn.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:52

Ohhhh ik heb eigenlijk altijd honger :+ Als ik in het weekend uit wil slapen moet ik 's avond slaat dan ook echt wat extra eten zodat ik niet om 06:30uur met een gierende maag in de koelkast sta te neuzen :o

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:54

Goof schreef:
Doubtless schreef:

Nou dan toch maar eens een voorbeeldlijstje van vandaag :Y)

O- 400 gram griekse yoghurt, 5 gram(eetlepel) cacao nibs
T- pakje sultana appel, 4 plakjes kipfilet(vleeswaren)
L- banaan/ei pannenkoekjes(1 banaan, 2 vrije uitloop eieren), 12 gr kokosolie, 1 appel, snuf kaneel, 500 ml halfvolle melk
T- 400 gram galia meloen
D- chili con carne(mager rundergehakt, kokosolie, aduki bonen, rode kidney bonen, paprika, mais, sugo)
T- smartbar, handje studentenhaver

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:55

Latruda schreef:
Ik meld me!

Ik ben met de richtlijnen van Atkins begonnen in eerste instantie om af te vallen.
Dit gaat ook erg goed! -10 sinds half januari.

Maar ik merk nu ook veel andere voordelen.
Ik heb namelijk Fibromyalgie, en sinds ik met dit dieet begonnen ben
heb ik bijna geen spierpijn meer, bergen energie! En veel soepeler in mijn gewrichten..
Daar waar ik eerst bij bukken met de handen niet voorbij mijn knien kon kan ik nu bijna
De grond aanraken.
Ik slik geen pijnmedicatie meer en kan veel meer!

Ik ben echt om!

kan je nagaan wat voeding met je doet :)

Ik heb de laatste tijd veel last van stijve stramme spieren, futloze 'spieren' (weinig kracht), slecht slapen en dat i.c.m. moeheid maakt dat ik ook weer ga minderen met 'slechte suikers' en sowieso minder koolhydraten wil gaan eten. Als ik daar nu mee begin ben ik ook tegen de zomer weer net wat 'strakker' in m'n velletje.

Alleen dat ik dat vorige keer deed was ik op een gegeven moment zo energiek en hyper de pieper (en dat ben ik sowieso al) dat ik 's avonds om 23:00uur nog dansend in de keuken eten maakte voor de volgende dag :+