Ik moet meer calorieën binnen krijgen wie kan helpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FCSA

Re: Ik moet meer calorieën binnen krijgen wie kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:10

_Nelleke_

Het valt me trouwens op dat je precies de dingen die lekker aanzetten, dat je die niet lust. :+ Haha kan jij natuurlijk ook niks aan doen maar dat werkt natuurlijk niet in je voordeel.

Avocado, aardappel etc. zijn dingen die juist lekker aanzetten. Een avondmaal met alleen een klein beetje vlees en een berg groente kom je natuurlijk niet van aan. Ik zou dan toch proberen door te zoeken naar aardappelproducten die je wel lekker vind. Aardappelpurree, aardappelkroketjes uit de oven, rosti's of iets anders.

Avondmaaltijden die lekker aanzetten zijn stamppotten met jus, ovenschotels met pasta of aardappel, bami/nasi met pindasaus, italiaanse gerechten (voornamelijk pasta's) etc. Misschien is daar ook nog flinke winst te behalen?

Je mag trouwens gerust elke dag een ei. :)

Tillie20

friesam schreef:
Cyella schreef:
Weet niet of het al gezegd is, maar je hebt ook gekoelde broodtrommels. Heb er zelf eentje, ben er heel tevreden over!

Die ga ik sowieso eentje zoeken!

Zwanger of niet van die kaas die half van je boterham weg loopt is niet lekker

Hahahaha, precies! Ik heb zelf een Frozzypack, maar die is denk ik wat minder geschikt qua vorm om boterhammen in mee te nemen. Boven me noemde iemand de Hema. Verder heb je verschillende uitvoeringen van 'Chill it to go'. Er zullen nog wel meer zijn, maar dit zijn die wat ik zelf gevonden had.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:12

een collega die had blikken met voedingssuplementen van de huisarts,
maar die at echt als een bootwerker zo ontzettend veel.

Misschien is de dieetiste een idee zij kan jou prima vertelen het hoe en wat!

mijn ervaring is met zwangerschap als je kindje meer nodig heeft dan geeft het jou lichaam een seintje om meer te nuttigen.... :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:13

Oh en neem trouwens liever een krentenbol of mueslibol ipv een cracker als tussendoortje. Lekker met roomboter en een plakje kaas bijvoorbeeld.

Kaasproducten kun je overigens prima een halve dag ongekoeld bewaren hoor. :) Vleeswaren zou ik wel mee uitkijken.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 14:13

Cyella schreef:
Hahahaha, precies! Ik heb zelf een Frozzypack, maar die is denk ik wat minder geschikt qua vorm om boterhammen in mee te nemen. Boven me noemde iemand de Hema. Verder heb je verschillende uitvoeringen van 'Chill it to go'. Er zullen nog wel meer zijn, maar dit zijn die wat ik zelf gevonden had.

Gevonden hema heeft er nu geen op site maar Forzzypack wel gevonden alleen levertjd van 3 weken

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:14

Heb je ook nagedacht over de Fantomalt die ik eerder noemde? je hoeft dan niet extreem meer te gaan eten (als dat je zo tegen staat) maar je voegt meer calorieën toe aan je eten/drinken. Wij gebruiken het op het werk voor diegene die aan moeten komen, maar vanwege bijv. diabetes of ouderdom niet meer of anders kunnen eten. Het is een poeder die je toevoegt aan je drinken/eten. het is nagenoeg smaakloos. even fictief: als je een kop koffie neemt met melk en suiker en dit is 100 kcal. voeg je 3 schepjes Fantomalt toe, wordt je kopje koffie 160 kcal. In totaal mag je 20 scheppen op een dag!
is te koop bij de Etos en of apotheek. zo`n blik is duur, maar misschien als je het op recept kan krijgen, wordt het vergoed.

Neemt niet weg dat je buiten dat ook gewoon je plan van aanpak moet volgen om op een gezonde manier, meer calorieën te eten.

Succes!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:14

En.. arretjescake... kan ook zonder ei ;) http://www.taartzonderoven.nl/arretjescake-zonder-ei/ en gewoon lekker zelf opeten als je vriend al een pondje teveel heeft moet hij maar over hebben voor jou en het kleintje.

Ik heb trouwens gisteren 2222 kcal geteld :) dus als goed is komen die kilo's er weer aan.
Heel veel succes... en geniet van je zwangerschap.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:15

Muesli of havermout is goed als ontbijt. Misschien kun je volle melk nemen voor je ontbijt.
Of volle kwark. Met noten erdoor.

Misschien kun je tussen de middag ook een warme lunch nemen. Bijvoorbeeld pasta.

En savonds nog wat volkoren bisquitjes extra?

Geloof dat abrikozen ook erg goed zijn als je zwanger bent.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:16

friesam schreef:
Cyella schreef:

Gevonden hema heeft er nu geen op site maar Forzzypack wel gevonden alleen levertjd van 3 weken

Krijg de link niet fatsoenlijk gekopieerd, maar bij de site van de hema even op Saladebak zoeken. Dan vind je hem ;)

http://www.bol.com/nl/p/frozzypack-lunc ... 026370950/

http://sistemaplastics.com/products/to- ... l-it-to-go

Vanuit die links eventueel verder zoeken (:

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 14:19

Cyella schreef:

Krijg de link niet fatsoenlijk gekopieerd, maar bij de site van de hema even op Saladebak zoeken. Dan vind je hem ;)

http://www.bol.com/nl/p/frozzypack-lunc ... 026370950/

http://sistemaplastics.com/products/to- ... l-it-to-go

Vanuit die links eventueel verder zoeken (:[/quote]

Gevonden (alle blauwe had 3 weken levertijd) dus ga nu bestellen

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:20

Ok super! :D
Ben benieuwd wat je ervan vind, ik vind het ideaal.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 14:27

Morgen geleverd, bol.com

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:27

1 ei p/week vind ik wel erg weinig.

Ik eet denk ik 2-3x p/week ei en soms 2 per keer, heerlijk vullend. Je kan 's ochtends ook eens een omeletje maken meteen scheut volle melk, wat groente (paprika, doperwtjes, tomaat, champignon), kaas en nootjes. Erg lekker!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:35

En je mag echt elke dag wat leverworst, het klopt dat je er niet teveel van mag. Maar door de angstzaaierij eten zwangere vrouwen maar helemaal geen dierlijke bronnen van vitamine a. Dat is óók niet goed :)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:35

Als je het niet probeert weet je niet hoe het smaakt ;) hihi

Ik zeg ook niet dat je het moet vervangen, maar je geeft aan slechte ontbijter. Dit zou dan wel een goed ontbijt voor je zijn ;)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 14:36

phormicola schreef:
En je mag echt elke dag wat leverworst, het klopt dat je er niet teveel van mag. Maar door de angstzaaierij eten zwangere vrouwen maar helemaal geen dierlijke bronnen van vitamine a. Dat is óók niet goed :)

Een ongeveer 4 boterhammen leverworst per week (eerder wel 4 per dag)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 14:37

CalvinenGino schreef:
Als je het niet probeert weet je niet hoe het smaakt ;) hihi

Ik zeg ook niet dat je het moet vervangen, maar je geeft aan slechte ontbijter. Dit zou dan wel een goed ontbijt voor je zijn ;)

Nope ben juist een goede ontbijter, dat is het enige dat echt goed gaat.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:38

Ow dan heb ik dat verkeerd gelezen.
Succes verder +:)+

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:45

Nutridrink al genoemd? Een vriendinnetje van me moest dat ook nemen omdat ze veel te mager was. Ik heb er ook over zitten denken toen ik heel erg was afgevallen maar gelukkig met heel veel eten weer aangekomen. Heel veel eten is alleen niet makkelijk, ik spreek helaas uit ervaring.. Maar je kan je maag wel ''trainen'' om meer binnen te krijgen. Ik kan nu een stuk meer eten dan een tijdje geleden. En ik eet nu als ik honger heb meteen, ik laat mezelf als het even kan geen honger hebben zegmaar. Succes! En gefeliciteerd natuurlijk met je zwangerschap :)

Ohja en toch proberen de lightproducten te weren en gewoon volle melk en bv becel gold boter! Je zal toch ergens je calorieën vandaan moeten halen en dit is een makkelijke en gezonde manier... Aan alle smaken kan je wennen :j

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:05

Wauw wat eet jij gezond! Knap hoor, maar 1000 kcal is indd wel écht te weinig.
Ik heb een calorie teller app op mn telefoon (fatsecret) en daarin vul ik alles per dag in. Als ik dan te weinig eet (ik zit meestal ook maar op de 1700 kcal wat zeker in deze fase van de zwangerschap niet genoeg is), kan ik dat 's avonds compenseren door wat later op de bank (rond 20-21uur) nog een keer avond te eten, of gewoon lekker ongezond te zijn en chips te eten/extra koekje of manlief de deur uitsturen voor een softijsje ;)
Want ik mis eigenlijk ook een toetje na je avondeten. Lust je niets van ijs? Of stoofpeertjes met ijs ofzo? Dat is niet meteen gruwelijk vet of slecht, maar o zo lekker en door het ijs zet het natuurlijk wel weer wat aan.
Ik vind die app ideaal, zo kan ik mezelf redelijk op de 2000 kcal per dag houden (terwijl ik er nu 2300 zou mogen/moeten eten!), anders eet ik ook gewoon te weinig, omdat je het gezond wil doen voor de kleine.
O en hoezo stond cola in je rijtje wat je niet mag eten/drinken als je zwanger bent? Je mag gewoon cola hoor. Cola is wel sowieso überhaupt al troep, maar het is niet dat je dat niet mag als je zwanger bent.
En ik weet niet wat je allemaal verder drinkt? Want ook door je thee een keer te vervangen door een sapje heb je al weer extra kcal binnen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 15:09

cruesli schreef:
Wauw wat eet jij gezond! Knap hoor, maar 1000 kcal is indd wel écht te weinig.
Ik heb een calorie teller app op mn telefoon (fatsecret) en daarin vul ik alles per dag in. Als ik dan te weinig eet (ik zit meestal ook maar op de 1700 kcal wat zeker in deze fase van de zwangerschap niet genoeg is), kan ik dat 's avonds compenseren door wat later op de bank (rond 20-21uur) nog een keer avond te eten, of gewoon lekker ongezond te zijn en chips te eten/extra koekje of manlief de deur uitsturen voor een softijsje ;)
Want ik mis eigenlijk ook een toetje na je avondeten. Lust je niets van ijs? Of stoofpeertjes met ijs ofzo? Dat is niet meteen gruwelijk vet of slecht, maar o zo lekker en door het ijs zet het natuurlijk wel weer wat aan.
Ik vind die app ideaal, zo kan ik mezelf redelijk op de 2000 kcal per dag houden (terwijl ik er nu 2300 zou mogen/moeten eten!), anders eet ik ook gewoon te weinig, omdat je het gezond wil doen voor de kleine.
O en hoezo stond cola in je rijtje wat je niet mag eten/drinken als je zwanger bent? Je mag gewoon cola hoor. Cola is wel sowieso überhaupt al troep, maar het is niet dat je dat niet mag als je zwanger bent.
En ik weet niet wat je allemaal verder drinkt? Want ook door je thee een keer te vervangen door een sapje heb je al weer extra kcal binnen.

Ijs maak je me niet zo blij mee, neem in de winkel nog wel eens van die Danio kwark yoghurt mee dat vind ik wel lekker (ook klaar suiker denk ik) Ben wel iemand die ooit 10 jaar terug gezond is gaan eten (80 naar 60 kg) en daar mezelf het fijnst bij voel. Maar te weinig is natuurlijk niet goed.
Heb nooit behoefte aan chips (ja soms stuk of 5 als vriend dat eet) ben gewoon gen snoeper.

Cola bevat veel cafeïne en is de niet goed om zelfde reden als koffie en redbull. Omdat ik al hartpatiënt ben wil ik dat nu liever mijden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:17

Nutridrink zou ik in deze niet direct voorschrijven. Ts heeft genoeg ingangen om nog met goede gezonde voeding uit te bereiden en dat heeft altijd de voorkeur boven chemische kunstmatige bijvoeding.
Ts, je doet het evht goed!
Een dietist kan je inderdaad verder helpen als je er niet uit komt.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:20

Een plakje kokosbrood als extra tussendoortje of gewoon op een cracker met wat boter.
Spekpannekoek koud opeten :Y)
Stoofpeertjes (met cranberrysap ipv wijn) even in de magnetron en met een vorkje op de bank smullen.
Een schaaltje met wat cashew noten of macadamia's, studentenhaver ook zo lekker.
Vers gebakken croissant met een klodder nutella, of met roomboter en hagelslag.
Een luxe omelet met doperwtjes en paprika stukjes Y)(^) klein feestje voor jezelf!

Wrap met gebakken stukjes kip met wat gyros kruiden, blikje mais erbij klein beetje verse knoflooksaus op de wrap en wat ijsbergsla, wat geraspte kaas maakt het af.
Simpel en ontzettend lekker.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 15:24

Heb zojuist een koelende broodtrommel en een blender besteld en die zijn er morgen dus dan kan ik aan de gang. Nog een mooie thermosfles en go!

Nee ik ben niet echt opzoek naar bijvoeding uit vorm van poeders en drankjes.

Ik was gewoon eet-blind aan het worden doordat het allemaal wat tegen ging staan.
(iedereen zegt altijd je had kok moeten worden)

Heb nu weer heel veel ideeen en dingen voorbij zien komen die ik echt lekker vind en kan aan de slag.

Vanavond maar eens stampot zuurkool met spekjes en een stukje worst. Dan willen die aardappelen wel mee naar binnen.