Maar wat iedereen voor die tijd gezegd heeft bleek wel te kloppen. Na 3 dagen liep ik over van de energie, was een prettig stuiterballetje. Ook een aantal lichamelijke klachten werden minder (gewrichtspijn o.a) In mijn hoofd voelde ik me veel helderder, alsof ik daarvoor in een soort mist geleefd had. Mijn behoefte aan suiker verdween ook na een aantal dagen. Na de 10 dagen wilde ik eigenlijk geen suiker meer eten maar toch gedaan. Het leek alsof mijn smaak veranderd was. Dol was ik op milky way/m&m's/cola, maar dat is gewoon hartstikke vies. Chipjes vond ik niet meer lekker en zo waren er meer dingen die gewoon niet te eten waren.
Het is me niet gelukt om daarna suikerloos door het leven te gaan (beetje jammer) maar ik vind nog steeds heel veel snoep/chips/koek niet meer lekker. Mijn eetpatroon, met name mijn suikeriname, is wel degelijk drastisch veranderd door dit experiment.
Eigenlijk kan ik iedereen wel een persoonlijk experiment aanraden. Gewoon eens ervaren wat suiker nou eigenlijk met jou doet en daarna kijken of het de moeite waard is om dingen aan te passen of juist niet.

als dat niet lukt zijn misschien zoetjes en dan afbouwen een optie. Sterrenmunt en zoethout thee houd ik helemaal niet van en honing vind ik alleen lekker met brie of geitenkaas en walnoten 
Eens even zien morgen... Qua ingrediënten kan ik gewoon zoeken naar 'glucose', 'fructose' en 'suiker'?