xEmily schreef:Ik wou dat eerst ook allemaal (dus ik snap het wel enorm! daar niet van).
En toen sloop er een eetstoornis in.
Niet alleen door dat natuurlijk, maar dat was wel het laatste zetje.
En sindsdien vind ik het zo riskant eerlijk gezegd dat mensen er zo obsessief (zo lijkt het tenminste) ermee bezig zijn. Die grens tussen 'gezond verstand' en 'gestoord' is af en toe behoorlijk dun ... waarom niet gewoon eten wat je wil eten en waar je zin in hebt, maar dan wel voor kwaliteitsvoedsel gaan (bio kip dus ipv normale kip etc), zonder ingewikkelde dieetvoorschriften?
Kan mij alleen maar bij jou aansluiten. Mensen slaan door gebrek aan kennis en gevoed door docu's en boeken nogal eens door heb ik het idee.
Eens goed bekijken wat je nu precies eet kan echt geen kwaad. En dat koekjes en chips niet echt goed voor je zijn weet iedereen diep in zijn hart wel denk ik. Als je logisch nadenkt zijn producten die erg lang houdbaar zijn terwijl de basis producten dat niet zijn natuurlijk op een of andere manier bewerkt. Daarbij is overdaad schaadt over het algemeen een goede richtlijn.
Mensen worden naast vaker ziek ook nog steeds ouder. Die 2 zaken kan ik niet echt los van elkaar zien. Ik denk dat het zo slecht niet is met ons voedsel. Kijken naar de herkomst en zo veel mogelijk vers zal je al een heel eind op weg helpen.
Daarnaast ben ik groot voorstander van lokaal je vlees kopen. Maar dat is eigenlijk alleen al omdat er dan minder gesleept wordt met dieren en de bier er vaak meer aan kan verdienen.

ook hebben we plannen voor uitbreiding, we willen idd zo veel mogelijk zelfvoorzienend worden.