Kwam laatst wel n pot asperges tegen die houdbaar was Tot 2006 (en we wonen hier pas sinds 2012 dus dat was sowieso al raar
) die heb ik toch maar wel ongeopend weggedaan
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

hij had t zelf zo in de kast gezet 

Ashley5 schreef:Doanique schreef:Huh, hoe proef jij dan?
Ik proef alleen de basis smaken als ze sterk zijn. Daarom proef ik meestal ook niet als het eten bedorven is. Dat merk ik pas als ik de klonten in mijn mond heb rond drijven...
quartel schreef:Alles wat niet loopt kan je eten.
Dat is hier ook de standaard spreuk haha, "als het de koelkast nog niet zelfstandig uitloopt is het nog goed."
Die zintuigen heb je niet voor niks. THT's zeggen ook niet dat het ná die datum onbruikbaar is, maar dat het iig tót die datum nog bruikbaar is...
, maar ach, dat doen wij hier thuis ook...
Vlees ben ik iets nauwer mee, maar dat vries ik meestal in dus dan is het ook vooral kijken en ruiken.Sterretje90 schreef:Ik heb emetofobie. Dat is een heel extreme, levensbeheersende angst voor alles wat met overgeven te maken heeft. Ja, dat bestaat!Symptoom daarvan is dus dat ik heel erg panisch met houdbaarheidsdata omga. Rationeel weet ik wel dat dat niet altijd hoeft, maar mijn angststoornis zit me vaak te zeer in de weg om daar altijd rationeel in te kunnen handelen. Leuke is echter wel: ik gooi bijna nooit iets weg, omdat ik héél erg nauwkeurig ben wat betreft inkopen e.d. Ik zorg gewoon dat ik heb wat ik gebruik en dat ik gebruik wat ik heb.... Zo gaat 't altijd op!
Als het goed ruikt word je er niet ziek van.
)
KarinvdM schreef:Bij mij is yoghurt of kwark soms wel een week over de datum Phor.
Vaak neem ik vlees mee wat op datum is en dat laat ik ook rustig nog een dag liggen als het rundvlees is. Kip en kalkoen gooi ik gelijk in de vriezer als ik het niet dezelfde dag nog eet,

)
Nu moet ik wel zeggen dat ik geen vlees/vis eet en heel minimaal zuivel en eieren gebruik, en dat zijn natuurlijk de producten waar de meeste 'risico's' aan zitten. Bij droge producten kijk ik niet eens naar de datum - ik geloof zelfs dat daar in de toekomst geen THT meer op komt te staan. Ook met eten uit blik of de diepvries ben ik heel makkelijk. En ik leef nog steeds