Calorieën in ijskoffie van de hema??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Re: Calorieën in ijskoffie van de hema??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:37

Inprincipe zou je meer moeten verbranden en dus afvallen. Dus er zir een fout in je calorie inname of je verbranding. Is die 2000 verbranden inclusief je bmr?

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:53

Nina_love schreef:
Danique_G schreef:
Dus je hebt als doel afvallen?

Dat was altijd het doel, tegenwoordig blijf ik precies gelijk als ik hiernaar streef, ik ga er van uit dat dat komt omdat mijn lichaam 'gewend' is aan de beweging. Gewicht is wel afhangend van het tijdstip van het laatste eetmoment overigens.

Als ik me er even in mag mengen. Het kan ook komen doordat je lichaam in een zogenaamde spaarstand is gekomen waardoor je niet meer afvalt als je meer verbrandt dan je eet.

Verder ben ik het met de rest eens dat dit niet meer 'normaal' is. Hier wordt je uiteindelijk toch niet gelukkig van?

Misschien lijkt het nu alsof er geen probleem is zolang het goed gaat, maar ik denk dat dat probleem er wel degelijk is. Erkennen dat je een probleem hebt is stap 1, hulp zoeken de volgende stap..

Ik denk dat het goed is om te kijken waar dit probleem vandaan komt, weet je wanneer dit is begonnen?
Ik zou dan ook de oorzaak gaan aanpakken of daar in ieder geval hulp voor zoeken. Dit beheerst blijkbaar je hele leven en dat is gewoon zonde en niet de bedoeling natuurlijk.

Als je dingen kwijt wilt mag je me altijd een Pb sturen, ik weet hoe je je voelt..

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:22

Om terug te komen op het onderwerp, ik heb net op mijn werk gekeken: poedertje is 418 kcal per 100 gram. Met een berekeningetje kom ik uit op ongeveer 15 kcal per glas, daar komt dan de volle melk en eventueel siroop nog bij.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 02:38

Nina_love schreef:
Hannanas schreef:
Pfoe ts heavy.. Kippenvlees merken checken op calorien..
Kost je zelf ook veel stress.
De controle die je meent te hebben kost veel energie en geeft je stres (want je durft er niet vanaf te wijken).

Hoeveel calorien komen er eigenlijk binnen en hoeveel gaan er uit? Ben wel nieuwsgierig!

Waarom creastal clear?
Zoetstoffen bom.
Kun je beter diksap halen bij de Peuter afdeling vd supermarkt.

Meestal rond de 2000 eruit en rond de 1700 erin. Wisselt per dag.

En ik bedoel ook de clear pakken van het plus huismerk. Er staat op 99% mineraalwater met een vleugje fruit.

Hmm dus jij gooit in je brommer of auto ook altijd net 0,2 liter te weinig olie zodat de motor toch iedere keer een opdoffer krijgt zonder genoeg olie om de motor te smeren?

Het plus huiswerk ken ik niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 09:35

Moderatoropmerking:
En dit lijkt mij een goede opmerking om inderdaad weer ontopic te gaan :) Op MW staat een afvaltopic waar je al je verhalen over afvallen en calorieën kwijt kunt.

Jannaa schreef:
Om terug te komen op het onderwerp, ik heb net op mijn werk gekeken: poedertje is 418 kcal per 100 gram. Met een berekeningetje kom ik uit op ongeveer 15 kcal per glas, daar komt dan de volle melk en eventueel siroop nog bij.

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 17:04

Jannaa schreef:

Kijk aan!! Bedankt zeg! Eindelijk het mysterie opgelost XD

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:18

Ga er vanuit dat het dan ook nog iets verschilt per Hema hoe ze hem maken... Wij gebruiken 125 a 150 ml halfvolle melk, 3 afgestreken schepjes poeder en 8 ijsklonten (en dan eventueel nog wat hazelnoot of caramel, bij ons niet in pompjes).

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:29

_Michelle_ schreef:
Ga er vanuit dat het dan ook nog iets verschilt per Hema hoe ze hem maken... Wij gebruiken 125 a 150 ml halfvolle melk, 3 afgestreken schepjes poeder en 8 ijsklonten (en dan eventueel nog wat hazelnoot of caramel, bij ons niet in pompjes).

Jeetje, dat klinkt alsof jullie veel grotere bekers hebben! := hier houden we het recept aan dat we van het hoofdkantoor binnenkrijgen volgens mij, maar mss dat dat per Hema verschilt dan idd