Gezonde snacks, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:42

Mijn advies zou zijn zorgen dat je zo eet dat je daar geen of weinig behoefte aan hebt.
Een smoothie met fruit kan best, maar denk er dan aan dat je er genoeg vetten, en het liefst zelfs eiwitten aan toevoegd, dan blijft je suikerspiegel stabieler.
Verder maakt brood, koekjes, liga's weet ik wat voor meuk alleen maar hongerig naar mijn ervaring.
Mijn idee, eruit gooien die hap en koolhydraten beperken.
Liever een bakje kwark met noten of bessen oid als dingen als koekjes of brood.
Een koekje is bij mij ook een heel pak, een snoepje is een hele zak, komt gewoon door je bloedsuiker die op hol slaat..

Je zal zien dat je energiepijl er ook veel constanter van gaat worden als die dat nu niet is.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:44

Een stuk fruit of groente is juist een tussendoortje.
Gewoon een beetje extra brandstof en vitamientjes om de tijd tussen de maaltijden door te overbruggen. meer is het niet.

Als je sultana of liga eet kun je net zo goed gewoon normale koek eten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:57

als ik een vreetbui krijg pak ik vaak halfvolle yoghurt (mager is me te zuur en moet ik een hoop suiker bij gooien), een banaan en nog 2-3 soorten fruit (appel/sinaasappel/handje frambozen/handje aardbeien/kiwi/mandarijn/druiven/peer).
Fruit schillen, in stukjes snijden en in de blender mikken, aanvullen met wat yoghurt en je hebt algauw 500 of 600ml smoothie. :9
Ene helft doe je in een beker, de ander zet je in de koeling voor bijv de volgende ochtend als ontbijt.

Je hebt dan fruit en zuivel binnen, geen toegevoegde suikers etc en bent dus behoorlijk gezond bezig. :)
En door de banaan vult het ook goed. :j

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:42

Ja, heb ik! havermoutmuffins :9[/quote]

ziet er leuk uit! Maar magnetron is toch heel slecht voor eten? Schijnt dat het alles kapot maakt aan voedingsstoffen.

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 23:01

volkorencracker met hummus en avocado, klein beetje peper en pikante paprikapoeder :9

anneliesdj

Re: Gezonde snacks, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 23:05

Trouwes, iemand noemde Snack a Jacks, die dingen zijn echt niet gezond.
Op 100 gram zit 34 gram suiker!! :oo

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 23:06

Ik eet vaak tussen de middag ipv brood eat natural muesli met een banaan en yoghurt.

Begin trouwens de dag met 2 eieren. geven zon vol gevoel dat je de rest vd dag minder nodig lijkt te hebben.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 23:11

Ik start de dag ook rustig met twee eieren, kan ik best heel lang op teren. :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 00:57

als ik ontbijt dan met ong 300ml smoothie. :9
Recept staat in mijn vorige post. :)

SAJ niet gezond? :=
Hoe komen ze dan aan dat imago?
Kun je zeker nog beter een gewone rijstwafel eten?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 02:13

Marketing :=

Net als fruitkicks, hero fruitdrink en kellogs. Allemaal niet zo gezond als ze zeggen.
Prima als je het eet! Geen probleem, als je maar niet in die waan zit dat je echt gezond bezig bent. Dat is het jammere, mensen denken met hun goede gedrag goed bezig te zijn, je wordt gewoon best wel voorgelogen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 02:28

Ik ben er iig van overtuigd dat ik erg gezond bezig ben als ik mueslirepen, sandwichspread en SAJ eet, maar das dan in vergelijking met mijn eerdere eetpatroon. ;)
Mijn diëtiste heeft iig liever dat ik bovenstaande dingen eet dan dat ik weer terugval in vreetbuien en 3 zakken chips wegwerk (en nog veel meer).
Het kan uiteraard nog gezonder, maar mijn eetgedrag is al een stuk verbeterd.
Nu nog sporten en effectief gaan afvallen, wellicht dat ik na verloop van tijd weer kan gaan rijden. :)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 06:08

Voor de zoete trek...
Probeer eens:

Appel schillen, doormidden snijden, klokhuis eruit, daaroverheen wat gele vla, bestrooien met kaneel.
Even in de magnetron en je hebt een heeeerlijke snack die valt als een baksteen dus je zit meteen vol ;)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 07:59

melaniepk schreef:
Voor de zoete trek...
Probeer eens:

Appel schillen, doormidden snijden, klokhuis eruit, daaroverheen wat gele vla, bestrooien met kaneel.
Even in de magnetron en je hebt een heeeerlijke snack die valt als een baksteen dus je zit meteen vol ;)

Ik zou de vla niet in de magnetron doen. :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:52

Volgens mij zijn die Wasa crackers van pagina 2 ook echt ongezond. Verveelde me een keer in de bus, toen heb ik die wikkel gelezen en gedacht "oh laat maar" :')

TS, ik was ook echt suikerverslaafd. En maar zeuren dat ik me elke keer zo rot voelde...
Als ik nu trek heb in zoet eet ik een peer of dadels. Soms een handje noten van de markt of zoiets dergelijke en het bevalt me wel :) ik dronk ook superveel cola en daar ben ik ook helemaal mee gestopt. Drink nu voornamelijk water en soms appelsap (is ook niet heel gezond maar ach) of suikervrije roosvicee.
Met de Pasen heb ik even nergens op gelet en nu heb ik alweer 4 dagen hoofdpijn. :=

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 10:38

anneliesdj schreef:
Amiigo schreef:
Banaan, melk, ijs en zoetstof in de blender :9

Waarom zoetstof? Banaan is toch al vrij zoet en ijs is ook gezoet, kan prima zonder hoor.

Maar ik eet graag pinda's, al dan niet geroosterd, of kaasstengels. De kaasstengels van de Aldi is niets aan toegevoegd en zit dus maar weinig ongezond spul in. Gezond is het ook niet meteen maar oke, je wilt ook weleens wat anders.

Beetje late reactie, maat het ijs zijn ijsblokjes :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 10:58

lor1_1984 schreef:

SAJ 34 gram suiker per 100gr.
Oranje tompouce 24 gram suiker " "

Dus ik zit lekker aan de oranje tompoucen, zijn een stuk goedkoper ook (89 cent per 4 bij Lidl)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 13:35

Cheetahfan schreef:
melaniepk schreef:
Voor de zoete trek...
Probeer eens:

Ik zou de vla niet in de magnetron doen. :P

Why not ?
Nooit anders gedaan hoor...
Je moet het er ook geen 10 minuten inkwakken, maar neem aan dat men dat wel snapt...

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:54

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:25

Eiwit-boost: gekookt ei, paar lepels tonijn, beetje komkommer, paprika.. Lekker hoor :D
Je kan ook een shake nemen van volle melk en eiwit-poeder, dat vult ook goed.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:00

melaniepk schreef:
Why not ?
Nooit anders gedaan hoor...
Je moet het er ook geen 10 minuten inkwakken, maar neem aan dat men dat wel snapt...

O, nouja, ik heb een slechte ervaring met yoghurt in de magnetron en besloot toen dat zuivel waarschijnlijk niet zo blij is met magnetron, haha. :P Ik doe het meestal over de warme appel heen als deze uit de magnetron komt. :)

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:17

anneliesdj schreef:
lor1_1984 schreef:

SAJ 34 gram suiker per 100gr.
Oranje tompouce 24 gram suiker " "

Dus ik zit lekker aan de oranje tompoucen, zijn een stuk goedkoper ook (89 cent per 4 bij Lidl)

Maar je moet toch ook best veel snack a jacks eten voor je 100 gram op hebt? := die dingen wegen toch niks?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:17

Nee doen ze ook niet, maar ze promoten ze wel alsof je er onbeperkt van kunt eten.
Ik geloof dat het betekende 5,1 gram per stuk ofzo, als je er dan 2 of 3 eet tikt dat ook aardig aan en het is gewoon lucht wat je eet dus je blijft doorgaan als je niet oplet.
Kun je beter iets nemen wat beter vult.