Hulp gezocht bij leren eten van groenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

doebidon

Re: Hulp gezocht bij leren eten van groenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:26

Nou ik eet mijn hele leven al te weinig groente en fruit, maar ik ben zelden ziek. Als ik een griepje heb ben ik daar 9,9 van de 10 keer in 3 dagen vanaf. Mijn lijf is gewend aan wat ik nu eet.
Daarmee zeg ik absoluut niet dat meer groente en fruit niet beter is, maar het hoeft dus niet te betekenen dat je minder ziek word, dat verschilt per persoon.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:22

doebidon schreef:
Nou ik eet mijn hele leven al te weinig groente en fruit, maar ik ben zelden ziek. Als ik een griepje heb ben ik daar 9,9 van de 10 keer in 3 dagen vanaf. Mijn lijf is gewend aan wat ik nu eet.
Daarmee zeg ik absoluut niet dat meer groente en fruit niet beter is, maar het hoeft dus niet te betekenen dat je minder ziek word, dat verschilt per persoon.

Hoe oud ben je nu dan?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:23

TS, hoe is de groentesoep bevallen?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:34

Doebidon: Wellicht was je NOG gezonder met veel fruit en groenten. Zoals die ene opa die 90 jaar werd ondanks zijn dagelijkse pakje sigaretten. Misschien was hij er wel 110 geworden zonder te roken :Y)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:42

Ninx schreef:
doebidon schreef:

Hoe oud ben je nu dan?

Volgens profiel 31.

Dat is ook nog niet echt de leeftijd waarop je problemen kan verwachten.

Dat is meestal na je 40/50ste.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 10:54

Die was goed te doen net als het vers gebakken brood :j

Iris82 schreef:
TS, hoe is de groentesoep bevallen?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:02

Prrrr schreef:
Asperges! Asperges kan je niet niet lekker vinden :D

Ohjawel hoor, ik ga er van over mijn nek. :')

Ik ben ook echt een slechte eter wat betreft groenten. Ik lustte alleen witte boontjes in tomatensaus. Inmiddels al veeel meer en daar hou ik het ff bij. Bloemkool, broccoli, boerenkool, snijboontjes, sperzieboontjes, andijvie, en dan vergeet ik vast nog wel wat.
Ik lust alleen pertinent geen sla. Brrrr.

Knap van je dat je er wat aan gaat doen, TS!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 11:14

Ik heb nog een halve bloemkool in de koelkast liggen.. Ik denk dat we vanavond een ovenschotel eten, ga iig weer mijn best doen vandaag!

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:27

Citaat:
Volgens profiel 31.

Dat is ook nog niet echt de leeftijd waarop je problemen kan verwachten.

Dat is meestal na je 40/50ste.

Daar heb je dan ook wel weer een beetje gelijk in, maar ook dat verschild per persoon.
Mijn zus is maar 2 jaar ouder en een stuk vatbaarder voor dingen dan ik, en zij eet wel heel gezond.

Bhriseis schreef:
Doebidon: Wellicht was je NOG gezonder met veel fruit en groenten. Zoals die ene opa die 90 jaar werd ondanks zijn dagelijkse pakje sigaretten. Misschien was hij er wel 110 geworden zonder te roken :Y)

Dat kan wel zijn maar wil je wel ouder worden?? Als ik naar mijn oma kijk (98) die wil echt niet meer hoor, maar die is nog te goed om het niet meer te doen zeg maar.

overigens ben ik het met je eens dat ik waarschijnlijk gezonder was geweest dan nu :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:36

Haha, ik persoonlijk zou dat wel zien zitten, maar ik snap je mening :P

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:04

Bhriseis schreef:
Haha, ik persoonlijk zou dat wel zien zitten, maar ik snap je mening :P

Ligt natuurlijk ook heel erg aan hoe goed je bent tegen die tijd..... Al moet ik zeggen dat mijn oma ook nog goed is, kan alleen heel slecht lopen en vergeet zo nu en dan eens wat hahaha, maar verder woont ze nog op zichzelf. Heeft wel een hulp die een paar keer per week langs komt en tafeltje dekje die het eten brengt. en dochters en klein kinderen die regelmatig langs gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:57

Wraps of taco's vind ik ook altijd erg lekker! Kan je koud en warm eten met van alles; sla soorten, koolsoorten, ui, paprika's, tomaten, mais enzovoorts. Gehakt en lekkere kruiden erdoor heen + kaas en je hebt echt heel erg lekker eten. <3