Johanna59 schreef:@Magrathea: Denk je nu echt, dat de gezondheid van mensen het gene is wat de markt drijft?
Dat anderen voor je beslissen wat gezond voor je is, is toch helemaal te gek! Dat je in boeken en op internet moet lezen, hoe je slank wordt en blijft. Echt helemaal te gek voor woorden. Dat je in een winkel afgaat op wat er op de producten geschreven staat of het een gezonde keuze is!
Mensen laten zich gewoon voor de gek houden. Voor elk product is een markt nodig. Is die er niet, dan moet er eerst een product verdwijnen. En hoe doe je dat? Via de media. En iedereen gelooft het weer. Geen melk, geen eieren, geen vet, geen suiker. Alles met mate. Belachelijk. En niemand die het ziet?
Sorry? Waar zeg ik dat dan?
Last time I checked waren we nog steeds allemaal mensen die in staat zijn hun eigen keuzes te maken.
. Verder probeer ik wel voldoende groenten te eten die echt vrij rijk zijn aan koolhydraten (pompoen, bataat, pastinaak, aardpeer,...) en let ik er ook wel op dat ik op dagbasis zeker voldoende kcal binnenkrijg (+- 1600/1700, hoewel dat wel lastig is. Ik lijk écht veel te moeten eten, om aan de aanbevolen hoeveelheden te komen) en ik let ook op mijn hoeveelheid eiwitten (voorlopig kom ik aan ongeveer 90gr/dag, bij lichaamsgewicht van 72kg, wat mij nog wel ok lijkt. Of zou jij aanraden om hierin extra te voorzien?). % vetten dat ik binnen krijg lijkt wel vrij hoog (door bv avocado, olijven, vette vis, kokosmelk,...), dus daar ga ik wel nog even voor uitkijken...
... Het is ook nu even kijken hoe het lukt. Een maand proberen, kijken wat de effecten zijn op gebied van sportprestaties, algemeen gevoel, gewicht en vetpercentage...
. Er zijn een boel vervangende producten op de markt zoals soja melk en amandel melk en ook geiten en paardenmelk fabriekanten proberen vaak de voordelen van hun melk tov koemelk te benadrukken, tuurlijk varen die er wel bij als mensen bang worden voor koemelk