Blunders in de keuken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:43

Ik kan niet koken zonder mijn pannelappen in de fik te steken :D. Een setje gaat gemiddeld twee weken mee, dan zijn ze meer schroeiplek dan stof. Al mijn houten spatels hebben mooie zwarte brandplekken erin en plastic begin ik niet aan, want dat smelt... gek genoeg lukt het eten zelf meestal wel goed.

MataHari13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:46

Ik heb wel eens per ongeluk kaneel in de gehaktballen gedaan. Is geen aanrader :o

Oscar
Forumcoördinator

Re: Blunders in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 19:05

Wel grappig om te lezen dat ik niet de enige ben die aan het stunten is met kaneel en nootmuskaat :))

Uit de categorie 'lekker lomp' heb ik er ook nog wel een paar hoor.

Zo wilde ik eens aan vrienden laten zien hoe ubergeweldig mijn nieuw aangeschafte messenset was en dat eindigde uiteindelijk op de eerste hulp.

Ook mijn demonstratie van hoe je de allerlekkerste gekruide speklapjes uitbakt wilde niet helemaal lukken. Toen ik even wilde laten zien hoe lekker knapperig ze geworden waren, kwam er in plaats van een krokante krak van het speklapje een erg grote krakkkkkkk vanuit mijn gebit, 1 van mijn kiezen brak in honderdduizend stukjes. Uiteindelijk was ik 2 kronen en een brug rijker, en ongeveer 2.500 euro armer. Maar de speklapjes waren uit de kunst :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:09

Ik denk dat men kaneel beter verkoopt in een fluogroene verpakking zodat je er niet meer naast kunt kijken :D .

Oh ik heb ooit ook eens samen met vriendlief Turkse linzensoep gemaakt. Lekker van de schoonmoeder allerlei kruiden meegekregen. Toen ik het zakje met Turkse pepers in mijn handen had en vroeg hoeveel daar van in de pot moest, antwoordde mijn vriend "oh, gooi maar alles er in hoor!" .

Als ik naar een lucifer had geblazen dan had ik hem aangekregen :D .

Sylvia_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:15

Met Moederdag gingen we croissantjes bakken. Ik wist hoe de magnetron werkte, maar mijn zusje ging op allemaal knopjes drukken (gelukkig niet op de aanknop) :+ Dus ik op annuleren drukken en opnieuw de tijd instellen, 15 minuten op de hetelucht. Het begon na 10 minuten erg te ruiken en mijn vader zei dat is de eierkoker. Ik ging toch maar even kijken bij de magnetron. Stond hij dus op magnetron ingesteld, hele croissantje zwart en stinken dat het deed! :')

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:18

mijn moeder vroeg pas of ik wilde helpen met koken.
nou prima, maar die pan was wel erg heet. dus ik doe een ovenhandschoen aan en begin vrolijk te roeren.
maar toen vloog ijn ene ovenhandschoen in de fik omdat ik hem per ongeluk in de vlam had gehouden :o

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:28

Oscar schreef:
Ook mijn demonstratie van hoe je de allerlekkerste gekruide speklapjes uitbakt wilde niet helemaal lukken. Toen ik even wilde laten zien hoe lekker knapperig ze geworden waren, kwam er in plaats van een krokante krak van het speklapje een erg grote krakkkkkkk vanuit mijn gebit, 1 van mijn kiezen brak in honderdduizend stukjes. Uiteindelijk was ik 2 kronen en een brug rijker, en ongeveer 2.500 euro armer. Maar de speklapjes waren uit de kunst :D

Ik heb nog nooit een dokter of tandarts nodig gehad, maar ik mijzelf wel een keer voedselvergiftiging bezorgd.
Voordeel is wel dat ik drie weken door India kan reizen zonder last te krijgen van mijn maag.
Ik ben overal immuun voor :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:43

Niet een kookblunder maar wel keuken gerelateerd. manlief wilde de nieuwe messenset op de nieuwe magneetstrip ophangen. Viel 1 mes naar beneden hij trok net te laat zijn pink weg, resultaat, pink half eraf.
belt hij mij ook heel droog op aangezien ik bij de paarden was. Schat, hoe laat ben je terug, doe maar rustig aan maar moet zo wel even naar de EHBO.
Toen ik toch maar naar huis ging, ondanks dat hij me verzekerde dat het niet erg was trof ik hem lijkbleek aan met een flink bebloede theedoek eromheen gedraaid, sukkel!!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:43

Vorige week nog cake gebakken volgens recept. Alleen had ik er ipv cakemeel, cakemix in gedaan.... En dus de dubbele hoeveelheid suiker. Was wel lekker hoor, maar zóét dat het was!

Leuk topic!

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:48

Pannenlappen vliegen hier regelmatig in de fik :) haha

Toen mijn vriend en ik net samenwoonde ging ik rijst maken. Vriendlief zei; afgieten en daarna met de deksel erop nog even terug zetten. Wat hij bedoelde was; terugzetten op het aanrecht.
Wat ik deed; terugzetten op het vuur.. Dat werd dus een avondje friettent.

Verder vast nog veel meer blunders waar ik nu even niet op kom haha

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:50

Niet echt een blunder in de keuken qua koken maar wel qua martiaal. Mijn oma had een eiersnijder en ik wist niet wat het was. Ik had wel gezien dat het open en dicht kon en dat deed ik dus , daarna wou ik weten of het scherp was en legde mijn vinger op 1 mesje. ( ik wist niet dat het een mesje was ) Het was niet scherp dus legde ik mijn hele hand er tussen *\o/* Toen was het wel scherp :)) :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:50

Mijn moeder vroeg op ik een zuurkoolschoten wilde maken. Ze had het recept opgeschreven en ik ben aan de slag gegaan. De glazen bak kwam uit de oven en mijn zusje zo; 'Het is wel een heel klein beetje, volgens mij ben je iets vergeten..'. Ik; 'Nee hoor, ik heb gemaakt zoals beschreven!'

Vervolgens schept mijn moeder een flinke porti van gehakt en aardappelen op, aangezien ik er gewoon geen zuurkool in had gedaan :')

helena299

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:58

Hahaha (grinnik) ik vind eten koken thuis super leuk, en was m'n moeder aan het plagen dat bij mij de aardappelen nog nooit zijn aangebrand enzo.
Maar wat gebeurt er de laatste avond, m'n aardappelen zijn aangebrand :+ 8)7
Moet dit nog vaak aanhoren van m'n moeder :))
En heb een keer inplaats van zout suiker in de aardappelen gedaan :Y)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:05

In mijn combimagnetron staat altijd zo'n plastic magnetronbord.
De eerste keer dat ik in de ovenstand ging voorverwarmen was het hele magnetronbord gesmolten.
Ben een uur bezig geweest om al dat gesmolten plastic weer van het rooster af te krijgen.

Ik zei nog: dit gebeurt me noooooit weer. Juist, binnen een maand weer hetzelfde gedonder ;(

Nu bewaar ik mijn nieuwe magnetronbord veilig inde kast :')

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:07

Wat een leuk topic. :D

Ik ben ook absoluut geen keukenprinses, als ik hier mijn verhalen op ga schrijven dan ben ik morgen nog bezig. :+

Wel een hele handige actie van mijn zusje vroeger: Die bedacht zich dat het wel een leuk idee was om een slak in de magnetron te doen. Gevolg: Slak ontploft na 2 seconden en mijn ouders konden hun inbouwmagnetron weggooien, die geur zat in elke maaltijd die je in de oven bereidde in het eten.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:09

Ja, zelfgemaakte caramel proeven en je mond ontzettend verbranden, dat heb ik wel vaker gedaan en het was ook vast niet voor het laatst... :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:00

Mayflower_ schreef:
Wat een leuk topic. :D

Ik ben ook absoluut geen keukenprinses, als ik hier mijn verhalen op ga schrijven dan ben ik morgen nog bezig. :+

Wel een hele handige actie van mijn zusje vroeger: Die bedacht zich dat het wel een leuk idee was om een slak in de magnetron te doen. Gevolg: Slak ontploft na 2 seconden en mijn ouders konden hun inbouwmagnetron weggooien, die geur zat in elke maaltijd die je in de oven bereidde in het eten.

_O- _O- Arme slak

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:05

Bij scouting koekjes bakjes (we hebben gewoon een keuken in onze blokhut, dus waarom ook niet :D ) maar geen idee hebben op welke stand die oven moet, waardoor onze kleine blokhut 5 minuten later blauw staat van de verbrande koekjes. :').
Dit gebeurde nog 1x en daarna hadden we wel de goede stand te pakken, gelukkig xD.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:15

Zo te lezen heb ik heel erg veel geluk dat hier geen combi magnetron in de keuken staat, maar gewoon een aparte magnetron en oven. Dat zou ook echt iets voor mij zijn om door elkaar te halen.

Over het algemeen kan ik goed koken (naar mijn bescheiden mening) maar soms ga ik nieuwe dingen verzinnen of recepten aanpassen en dat kan of heel lekker worden of heeeeeel erg mis gaan. Zo heb ik gisteren iedereen aan het huilen gekregen met pad thai noodles, iets te pittig terwijl ze eigenlijk niet pittig horen te zijn. :+

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:19

hier zijn ook al pannenlappen in de fik gevlogen _O- en idd teveel water bij een mix doen.. of popcorn in de magnetron maken en er een plastic deksel onder laten liggen. Die was dus gesmolten, popcorn smaakte ook een beetje plastic-achtig.

bleek ook niet goed te zijn, ging er van over mn nek na een tijdje :r

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:24

Zo dacht ik ooit eens heel crea bea met de kids in de winter vetbollen te maken met frietvet .
Ik een zak vogelvoer in de frietpan gekiept en maar roeren ......
Beetje jammer dat het vloeibaar frietvet was en dus niet stolde :o
Kids ernstig teleurgesteld en ik een frietpan vol met vogelvoer om eruit te peuteren .....

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:31

het recept van de kaasfondue niet goed gelezen en ipv van 0,3 l witte wijn, 3 l witte wijn gebruikt. Het werd een drankerig avondje.......

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:32

texelse schreef:
het recept van de kaasfondue niet goed gelezen en ipv van 0,3 l witte wijn, 3 l witte wijn gebruikt. Het werd een drankerig avondje.......

Maar de alcohol verdampt toch gewoon?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:36

probeer het maar eens _O- _O- :') :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:40

Een aantal jaar terug heb ik bijna mijn familie vergiftigd :o
Het was met oud en nieuw, ik was samen met mijn vader en een neef oliebollen aan het maken.
Als extra wilde we nog wat appelbollen maken.
Ik was bezig met de appel, kaneel en suiker (dat dacht ik :x).
Mijn vader en neef waren de bollen aan het maken, alleen kwamen ze er vreemd en zwart uit.
Toen ze er één proefde kwamen ze erachter dat het niet klopte en hebben ze de appelbollen gelukkig weggegooid.
Wat er nou verkeerd was gegaan wisten we niet..

Een paar dagen later ging ik appeltaart maken.
Ik pakte alles en mijn moeder keek me raar aan toen ik met de 'suiker' aankwam.
Bleek dat er geen suiker in zat maar Soda :oo
Ik had dus geen appelbollen maar Sodabollen gemaakt :x
Daarna heeft mijn moeder overal stickertjes opgeplakt :')

Gelukkig zijn er geen zieke/dode gevallen :x