Perfecte lijst! Bij Appie eten voor een week besteld! Chocolade, chips, koekjes, maaltijden, brood, beleg, drinken... Van alles zonder E-nummers
. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. 

helemaal zelf gemaakt zijn ze veel lekkerder dan in de winkel.
8nnemiek schreef:Eigenlijk heb ik alleen nog maar geld bespaard door alles zelf te maken![]()
Vandaag nog een pizza gemaakt.. het deeg doe ik een paar uur vantevoren in de broodbakmachine maken, en de saus van onze eigen tomaten en uien/knoflook.. wat oregano, olie en zout erbij.. Kaas erop..helemaal zelf gemaakt zijn ze veel lekkerder dan in de winkel.
Ik heb dit jaar zo veel tomaten..denk dat we de hele winter nog gratis pastasaus en tomatensoep hebben![]()
Ik zoek idd wel nog een goede vervanger voor de maggieblokjes.. alleen zout is wat smakeloos, vlees eet ik niet, en met kruiden zou ik niet weten hoe ik die boullionsmaak moet namaken.
TamaradB schreef:Ik leef vanwege mijn werk een ander ritme. Normaal gesproken leef ik van 11.30 tot 02.00.
- Ik ontbijt (rond 12.00) graag met geroosterd brood (2 sneetjes), biologische roomboter en twee biologische gekookte eitjes. Daarbij drink ik een halve liter biologische thee van Zonnatura.
- Voor de lunch (rond 16.00) eet ik meestal soja-vanille-yoghurt of Mild & Creamy (van AlproSoya), hier zoek ik een alternatief voor omdat deze soja in veel gevallen niet biologisch is, maar dat is een milieukwestie. Hier gooi ik biologisch rood fruit in, aardbeien, bramen en/of frambozen. Daarbij drink ik een halve liter biologische thee van Zonnatura.
- Tussendoor (rond 18.00 uur) eet ik meestal een Snelle Jelle, of een mueslireep, glacekoek (E-nummers!).
- Ik drink veel Cola Light en Red Bull Light (parade van E-nummers!).
- Als avondeten (rond 21.00) eet ik vaak rijst met biologisch vlees en biologische groenten, of gebakken aardappeltjes met biologische groenten en een stukje biologisch vlees, een vegetarische biologische pasta met biologische groenten, ongezouten noten en biologische room (zelfs in room zitten E-nummers, zucht). Meestal als ik werk neem ik makkelijk op te warmen eten mee, zoals de pasta of de rijst.
- In de avond (rond 23.00) eet ik wederom twee geroosterde boterhammen, zonder boter maar met pindakaas en een plakjes kaas (dubbel beleg dus). Daarbij drink ik een halve liter biologische rustgevende thee van Zonnatura.