takkie_muis schreef:Hij staat nu 2 uur , ik ga hem eens aansnijdenHij roept keihard eet me op
Nou, dat komt mooi uit, ik heb net thee gezet, kom je een stukje brengen?

Ik ga hem denk ik van de week ook maken.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Iris82 schreef:Hij is een beetje plat naar mijn idee.
Ik had m dikker verwacht. Heb wel een ovenschaal van 25 bij 25 maar hij is maar max 2 cm hoog denk ik.
Roosch schreef:takkie_muis schreef:Hij staat nu 2 uur , ik ga hem eens aansnijdenHij roept keihard eet me op
Nou, dat komt mooi uit, ik heb net thee gezet, kom je een stukje brengen?
Ik ga hem denk ik van de week ook maken.
, stopt wel een bus uit LWD
takkie_muis schreef:Fairytales schreef:Dat ziet er lekker uit takkie_muisHeb je hem al geproeft?
, klein stukje omdat we zo gaan warm eten hij is echt hemels met de bastogne
(kat likte er ook aan,dus zo lekker is ie
)
Nee niet moeilijk , ik ben geen bak held en ik krijg het zelfs voor elkaar.

Fairytales schreef:Heeft iemand hem toevallig al geprobeerd met witte maltesers?
Ik wil hem morgen gaan maken, maar zit er aan te denken af te wisselen met witte.
barrymuis schreef:Fairytales schreef:Heeft iemand hem toevallig al geprobeerd met witte maltesers?
Ik wil hem morgen gaan maken, maar zit er aan te denken af te wisselen met witte.
Ja hoor gaat super en is net zo lekker en vindt het ook nog leuker uit zien.
Leg ze wel even in de ijskast voor gebruik dan smelten ze niet zo en koelt de rest ook beter af.
Ik heb hem ook in een schaal gemaakt en vindt het wel lekker dat het niet zo'n dikke plak is en is ook leuk als brokken te presenteren op een mooi schaaltje.
Hier was die binnen dag op.
En heb al 2 bestellingen van de buurvrouw en nog iemand in de straat die hem geproefd hadden.

Iris82 schreef:Niet de chocola te heet opzetten.
Das het enige wat je fout kan doen.
Plien91 schreef:Mm. Ik vind hem op zich heel lekker maar heel bijzonder? Nee. Het is gewoon een brok crunchy chocola als je het mij vraagt. Ik denk dat het leuker is om maltesers te verwerken in een brownie, dat je zacht met crunchy combineert. Het is wel heel makkelijk om te maken.

Citaat:Ja ik zag dat ze de chocola in een pannetje lieten smelten, verbrand dat dan niet?
Ik dacht er eerder zelf aan om het au bain marie te doen (boven een pan kokend water), dan heb je niet de kans om het te laten verbranden.
barrymuis schreef:Citaat:Ja ik zag dat ze de chocola in een pannetje lieten smelten, verbrand dat dan niet?
Ik dacht er eerder zelf aan om het au bain marie te doen (boven een pan kokend water), dan heb je niet de kans om het te laten verbranden.
Je kunt het beste een anti aanbak pan nemen (ik heb het in de wok pan gedaan) en dan op een warm houdt plaatje/ stoofplaatje / vlamverdeler zetten dan heb je niet direct de hitte van de vlam onder de pan.
En dat gaat super en gewoon geduldig blijven roeren dan smelt het het mooist
Heb dan ook geeen vlamverdeler of wat dan ook.
Citaat:Probleem is dat ik electrische kookplaat heb, geen gas, dus als dat ding eenmaal op hoge temperatuur staat, krijg ik hem heel moeilijk weer lager. Met gas is dat toch wat makkelijker.Heb dan ook geeen vlamverdeler of wat dan ook.
In mijn geval dus denk ik beter au bain marie te proberen
(Alhoewel ik stiekem begin te twijfelen, want zat net op die website te kijken, en toen zag ik een recept voor een nutella cheesecake taart hihi, die wil ik ook heel graag proberen. Dus ik ga nu in discussie met mijzelf welke ik morgen wil maken.)