Nee ,tot nu toe nog niet . Ben wel benieuw wie een lekker recept heeft . Wil het zeer zeker eens proberen .
Jettie
Geplaatst: 29-05-13 21:36
Ik vind quinoa ook lekker inderdaad prima als vervanger van rijst, couscous of pasta. Ik heb het toevallig van de week voor het eerst als ontbijt gegeten, met een beetje warme melk, appel, rozijnen en kaneel. Smaakte goed en ik voelde me op een prettige manier heel verzadigd!
Daenerys
Geplaatst: 29-05-13 21:36
Ik at voordat ik havermout ontdekte ( ) regelmatig quinoa als ontbijt met stukjes appel, rozijnen en kaneel. Maar nu eet ik het liever als vervanger voor rijst of pasta oid.
Voor de zekerheid: is dat dan gekookte quinoa of "rauw"? En als jullie quinoa heropwarmen, doen jullie er dan water bij? Bij mijn wordt het dan zo papperig, dus doe ik het liever zonder water, dan is het lekker krokant
Jettie
Geplaatst: 30-05-13 19:44
Gekookt. Ik had er wat melk bij gedaan tijdens het opwarmen, ik vind 's ochtends een beetje papperig wel lekker maar ik denk dat je het ook droog prima kunt opwarmen hoor.
Gekookt. Rauwe quinoa lijkt me nogal knapperig Als ik het opnieuw opwarm doe ik het ook zonder water.
EsBianc
Geplaatst: 01-06-13 19:35
Vandaag bij Lekker Licht (24 kitchen) hadden ze een quinoa gerecht gemaakt. Met humus, granaatappel, brie, komkommer enz. Recept is vast terug te vinden op de site. Zag er heerlijk uit! (gevonden: http://www.njam.tv/recepten/quinoasalad ... el-en-brie ) Ik eet zelf regelmatig quinoa crackers, ook heerlijk!
Mijn collega eet het en ik heb er wel een recept van , van me collega gekregen
Gewokte kip met paksoi, prei en quinoa. (2 pers).
Ingrediënten: 2 kipfilets 2 teentjes knoflook 1 ui 1 grote of 2 kleine paksoi 1 stronk prei 1 theelepel sambal oelek 1 theelepel gember 3 theelepels Wurzelkraft aromatische kruiden (uit het ontzuring programma) 250 gram Quinoa 275 ml water 1eetlepel kokosvet
Snij alle ingrediënten klein. Bak de uien, knoflook en kipfilet zo’n 3 min. Doe er dan de sambal, paksoi, prei en gember bij. Roer dit goed om tijdens het wokken. Voeg nu het water en de Quinoa toe en laat het geheel op een laag vuurtje gaar worden. Voeg als laatste de Wurzelkraft-kruiden toe.
Even een hersenspinsel, zou je quinoa kunnen maken in een grote portie en dan in ziplock zakjes kunnen doen en dan invriezen/in de koelkast doen? Heb vaak weinig tijd om te koken en dit zou wel erg handig zijn...
Ja, kan ik kook he, verdeel het in bakjes en bewaar het in de koelkast. ik kook elk weekend 3 porties voor door de week tijdens de lunch
Time2Tri
Geplaatst: 15-07-13 18:33
Vandaag een nieuwe combi gemaakt .
50 gram quinoa gekookt , in een wok pan +/- 200 gram gehakt rul gebakken . Daarna witte kool erbij (zak 350 gram kant en klaar gesneden ) Flink wat kerrie poeder erbij , zout naar smaak. De quino erbij en met ketjap saus op smaak brengen ....lekker ....
Nou, met al deze recepten wordt het toch tijd om die quinoa ook eens te proberen, wist niet dat je het op zoveel verschillende manieren kon gebruiken!
Dani_
Geplaatst: 17-07-13 21:59
Ik eet het zeer regelmatig
Omdat er nog niet zoveel recepten te vinden zijn, zoek ik gewoon op recepten met rijst, couscous of pasta en dat vervang ik door quinoa.
Quinoavlokken doe ik soms door mijn havermoutontbijt. En quinoacrackers zijn ook lekker! Handig om bij je te hebben voor als je zin hebt om te snacken, maar wel iets gezonds wil.
Time2Tri
Geplaatst: 06-08-13 07:02
Je kunt de rijst /pasta in bestaande recepten zonder problemen vervangen door Quinoa .
Laatst heb ik een proef pakket Quinoa besteld , wilde graag de gepofte versie en het meel proberen . Hier staan ook recepten op , een FB site is er ook .
ik eet het zo min mogelijk, las dat in de landen waar het vandaan komt de kosten voor de eigen bevolking zo hoog zijn geworden voor het spul dat ze het bijna niet meer kunnen betalen omdat er zoveel geëxporteerd word (verviervoudigd) dus sja, dan eet ik wel boekweit en gierst , probeer ik volgend jaar zelf wel eens quinoa te zaaien...
evt. met sla erbij, echt heerlijk! Hoeveelheden naar wens
Time2Tri
Geplaatst: 07-08-13 20:37
Gisteren voor het eerst een quinoa pannenkoek gemaakt Halve kop quinoa meel , halve kop water , thee lepel honing en 1 ei . Ik had alleen iets beter moeten kloppen Daarna wat walnoten en verse bramen erop gedaan .
Heeft iemand hier al eens soep mee gemaakt? Ik wil mijn favoriete snelle soep maken aangezien ik laat thuis ben, en heb nog een beetje quinoa staan.. Vraag me af of ik het erbij kan doen... Misschien gewoon even proberen.