Stoppen met snoepen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:52

PureSylk schreef:
Wat drinken jullie dan eigenlijk? Heel de dag water moet ik echt niet aan denken, maar het klinkt alsof dat eigenlijk de enige optie is? :=

1 glas 's morgens bij voorkeur vers vruitsap.
Verdeeld over de dag 2 à 3 tassen thee (tot hiertoe nog met een ietsiepietse suiker erin).
En dan water, zeker 5 of 6 grote glazen... en bij het avondeten ook.

Idd zit niet veel anders op dan water. Word je wel gewoon hoor.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:53

Ohww ik ben 11 kg afgevallen door te stoppe met snoepen... Naja normaal snoepen mocht wel maar geen zakken naar binnen werken :P... Ik had ook een frietverslaving :o ... Periode at ik het 4 x in de week oeps :oo ... Ben nog steeds heeeeeel gek op friet maar nu 1 x in de week... Hmm als ik er maar aan denk krijg ik er echt zin in :')

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:54

Dana82 schreef:
PureSylk schreef:
Wat drinken jullie dan eigenlijk? Heel de dag water moet ik echt niet aan denken, maar het klinkt alsof dat eigenlijk de enige optie is? :=

1 glas 's morgens bij voorkeur vers vruitsap.
Verdeeld over de dag 2 à 3 tassen thee (tot hiertoe nog met een ietsiepietse suiker erin).
En dan water, zeker 5 of 6 grote glazen... en bij het avondeten ook.

Idd zit niet veel anders op dan water. Word je wel gewoon hoor.

Ik heb er helemaal geen behoefte aan om dat gewoon te worden :+
Neeh, dat gaat te ver :P

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:56

Een nogal "mollige" bekende vlaming was op 1 jaar 10 kilo afgevallen door gewoon suiker te laten. Voor de rest eet ze alles. Dat had me weer aan het denken gezet. En ik weet uit eerdere "ik stop met snoepen"-periodes dat ik me dan ook echt beter begon te voelen. Maar de verlokking is soms zoooo groot en als er dan eens iets tegenslaagt, ligt daar chocola om te troosten :o

@ PureSylk: tot 5 jaar geleden lustte ik gewoon geen water. Ik leefde op drinkyoghurt en fruitsap.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 16:00

@ PureSylk (hoooooii! :wave: ) Water inderdaad. En thee. En één keer per dag mag ik een glas aanmaaklimo, tot de fles op is.

Van frisdrank houd ik sowieso niet zo erg, ik dronk altijd al water en thee. Dus dat ben ik gelukkig gewend :)

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:02

Koper schreef:
@ PureSylk (hoooooii! :wave: ) Water inderdaad. En thee. En één keer per dag mag ik een glas aanmaaklimo, tot de fles op is.

Van frisdrank houd ik sowieso niet zo erg, ik dronk altijd al water en thee. Dus dat ben ik gelukkig gewend :)

(lang geleden! :wave: )
Ik hou echt niet van water. En zie er de nood niet zo van in om mezelf dat dan maar aan te gaan wennen. Dan maar suikers O:)
Ik vind zelfs die 50/50 dranken met water echt niet lekker, maar dat zou eventueel misschien ooit nog een oplossing zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 16:03

En melk dan? En lust je ook geen thee?

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:06

PureSylk schreef:
Koper schreef:

(lang geleden! :wave: )
Ik hou echt niet van water. En zie er de nood niet zo van in om mezelf dat dan maar aan te gaan wennen. Dan maar suikers O:)
Ik vind zelfs die 50/50 dranken met water echt niet lekker, maar dat zou eventueel misschien ooit nog een oplossing zijn.

Dat is die suikerverslaving die nu spreekt ;)

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:09

Dana82 schreef:

Ja hé, de voordelen moeten wel op blijven wegen tegen de nadelen hè. Ik ben inderdaad nog niet helemaal overtuigd.
Melkproducten zouden nog een optie zijn, maar volgens mij is dat ook niet goed als je dat heel de dag drinkt? Thee lust ik wel, maar werkt nooit zo goed bij mij. Altijd te warm en dan let ik 2 seconden niet op en is het ineens ice-tea. Vooral als ik aan het werk ben met iets :+

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:11

PureSylk schreef:
Dana82 schreef:

Ja hé, de voordelen moeten wel op blijven wegen tegen de nadelen hè. Ik ben inderdaad nog niet helemaal overtuigd.
Melkproducten zouden nog een optie zijn, maar volgens mij is dat ook niet goed als je dat heel de dag drinkt? Thee lust ik wel, maar werkt nooit zo goed bij mij. Altijd te warm en dan let ik 2 seconden niet op en is het ineens ice-tea. Vooral als ik aan het werk ben met iets :+

Het enigste maar heel groot voordeel van stoppen of minderen met suikers eten is dat je je gewoon gezonder gaat voelen en meestal nog wat overtollige kilo's kwijt raakt. Jammer genoeg gaat dit allemaal niet van vandaag op morgen. Dus eigenlijk alleen maar voordeel op langere termijn. Dus als je zo'n lijst gaat maken, begin je er nooit aan.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 16:11

Een deel van de frisdrank vervangen door melk lijkt me al een begin :)

Apple

Re: Stoppen met snoepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:12

Thee drinken? Of eventueel thee met melk?

Lekker warm ook :-)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 16:13

Of bij de hete thee wat koud water doen zodat je 't meteen kunt opdrinken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:14

Wat trouwens ook kan helpen is elke dag op http://www.mijnvoedingscentrum.nl precies invullen wat je gegeten hebt :-)
Dan zie je gelijk wat voor caloriebommen dingen als chips, koekjes en chocolade zijn :-) Tenzij je het natuurlijk gewoon houdt bij een handje chips, 2 koekjes en wat stukjes chocolade :+

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:15

Crystal clear kan ook, sinasappelsap, 1 wijn glas appelsap.
Van thee hou je ook vocht vast, dus drink ik zo min mogelijk en als ik het dan drink is het groen

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:17

Dana82 schreef:
PureSylk schreef:

Het enigste maar heel groot voordeel van stoppen of minderen met suikers eten is dat je je gewoon gezonder gaat voelen en meestal nog wat overtollige kilo's kwijt raakt. Jammer genoeg gaat dit allemaal niet van vandaag op morgen. Dus eigenlijk alleen maar voordeel op langere termijn. Dus als je zo'n lijst gaat maken, begin je er nooit aan.

Als ik kilo's kwijtraak val ik om, dus dat moeten we niet hebben. Het enige doel hiervan zou voor mij zijn om iets gezonder en bewuster te gaan leven.
Thee is echt geen oplossing voor mij. Ik wil gewoon een glas drinken kunnen pakken en dat ergens tussen nu en een uur ofzo opdrinken. Af en toe een slokje :+
Wat melkproducten erdoor gooien ga ik eens doen.

Verder eet ik gelukkig niet zoveel snoep. Koekjes, chips en af en toe een chocolaatje wel echter. Maar omdat dat een stuk minder zoet ik heb ik ook het gevoel dat daar minder suiker inzit. Of is dat slechts smaakbedrog?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:22

zuivel producten zoals optimel zitten boordenvol suiker.
dus dat moet je ook laten liggen.
0% vet betekend vaak "0% toegevoegd vet maar extra suiker om de smaak te behouden".

chips - chocola en koek is uiteraard slecht.
wat pure chocola zo nu en dan is wel prima.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:26

PureSylk schreef:

's ochtends een kopje koffie, de rest van de dag thee en water. Je kan het water ook wat aantrekkelijker maken met bijvoorbeeld citroen of limoen? Vind ik zelf heel lekker fris. (moet zeggen dat ik heel soms nog wel een glaasje cola light drink, maar probeer het zo veel mogelijk te beperken)

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:28

Hoe slecht is iets al rivella bijvoorbeeld? 10 keer minder suiker dan cola, en volgens mij ook geen aspartaam ofzo?

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:31

Dat is ook zoiets, dan vervangen ze de suikers door zoetstoffen, zijn die dingen weer alles behalve gezond.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:38

Ik ga in ieder geval zo meteen iets lekkers eten met een vriendin. Geen dessert uiteraard. En weet je hoe je dat kan voorkomen? Geen geld genoeg meenemen om nog een dessert te bestellen haha

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:40

Ik lees mee!
TS ik herken je verhaal! Vreselijk irritant...
Naast een suiker/chocola/koek verslaving heb ik ook een brood verslaving (uiteraard met hagelslag). Ik HOUD zo van brood. Alle soorten brood, stokbrood, broodjes. Ik ben er verslaafd aan. En dan wederom vooral aan het beleg. Blugh het is zo lastig!
Ik ben dus deze week ook maar weer gezond aan het doen en vooral aan het leven op crackers, yoghurt, rijstewafels, heeel veel fruit en salades.
Zo saai :')

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:40

ik ben ook heel lang verslaafd geweest aan snoep, en vooral aan chips. Nu ik zwanger ben lust ik het niet meer, heel apart..

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:45

En Spa Fruit bijvoorbeeld? Ook een stuk minder suiker. Ik heb alleen dus geen flauw idee waar je verder nog naar moet kijken. Maar dat zijn wel twee dingen die ik graag lust, en misschien een gezonder alternatief zouden zijn voor cola enzo?

Ik wil gewoon van dat gevoel af dat ik altijd honger heb, en volgens mij komt dat door alle suikers. Als ik daar maar vanaf ben vind ik een beetje suikers niet zo'n ramp.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:45

Ik heb een koekje gehad, maar gecompenseerd met een grote banaan :D