Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Geen idee van hoeveelheden
MiraMar schreef:Klinkt goed! Heb je ook een indicatie van de hoeveelheden? Ik ben niet zo'n hele 'intuïtieve kok', dus een beetje hulp is welkom
. Ik heb een kleine stomer/blender voor hapjes voor mijn kindje, maar die is niet handig voor grotere hoeveelheden (al heb ik me er tot nu toe wel mee beholpen). Keukenmachine stond al langer op mijn verlanglijstje, en nu gaat die er dus komen!
MiraMar schreef:Staafmixer heb ik ook niet. Ik heb een kleine stomer/blender voor hapjes voor mijn kindje, maar die is niet handig voor grotere hoeveelheden (al heb ik me er tot nu toe wel mee beholpen). Keukenmachine stond al langer op mijn verlanglijstje, en nu gaat die er dus komen!
lisa_pluisje schreef:Welke machine krijg je? ik heb allerlei keukenmachines nl.
Wat je kindje betreft, koop stoompannen, hartstikke goedkoop, je kan ze stapelen dus er staat maar een pan op het vuur en het brandt nooit aan.
Dan mixen en klaar is kees, bij de action hebben ze een klein blendertje te koop voor een tientje.
Aanrader de magic bullet van tell sell, die hakt echt alles aan gort.
(via bol.com, lekker makkelijk), twijfel nog tussen twee modellen en wil dat nog even aan mijn vriend voorleggen. Maar ik zit er al zo lang tegenaan te hikken (en loop geregeld tegen het probleem aan dat ik bepaalde recepten niet (zo makkelijk) kan maken omdat ik daar de apparatuur niet voor heb) dat ik gewoon vanavond ofzo maar eens de knoop ga doorhakken
karuna schreef:Deze persoon heeft het handig aangepakt lijkt het. Als ik het zo lees is het een kwestie van gezond eten, zo veel mogelijk zelf maken en nadenken bij wat je eet. Niet echt iets byzonders. Zo koken en eten we al jaren eigenlijk. Is vaak ook nog goedkoper voor de portomonaie omdat je geen kant en klare dingen koopt maar zelf snijdt en hakt.
Alleen een aantal keuzes begrijp ik niet. Waarom is kokosvet en olie gezonder als zonnebloem of olijfolie? En wat is voor haar de reden tot keuze van spelt ipv gewone tarwe?