Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miek140

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:02

Wij hebben hier vlakbij ook een biologische zorgboerderij, ik denk toch dat het daar nog steeds goedkoper is... Ik vind 8 euro voor 4 stuks groenten nog best wel veel, ligt er natuurlijk aan hoeveel je per groenten krijgt. Als je echt een hele tros tomaten en een grote bloemkool en dat soort dingen krijgt, is natuurlijk ook nog anders dan 1 prei en 1 bakje cherry tomaatjes...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:09

Miek, Dat zal ook schelen inderdaad... Ik wacht de proefpakketten van de bokkers af :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:36

Ik wacht het ook af, ik heb de 'extra' tas besteld voor 10 euro. Wil namelijk wel de week doorkomen :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:21

Ik ben ook wel heel benieuwd naar de vitatas! Ik wacht ook maar even af. Wil binnenkort gaan samenwonen en dus het huis weer uit en dan moet ik me wel wat meer gaan verdiepen in dit soort dingen.

Ik heb vandaag een hele goede dag!

9:30 - 2 glazen lauwwarm water
10:00 - Appel, banaan en detox thee
12:00 - heule vieze smoothie van zwarte bessenpuree, bleekselderij, boerenkool en peterselie, wilde even gezond doen :P
15:00 - Salade van quinoa, waterkers, paprika, gedroogde vijgen, alfalfa, allemaal nootjes pitjes en oliën + 2 inimini speltbroodjes met bio roomboter
17:00 - ombar probiotic chocolade met acai, en een flinke kop detox thee

Vanavond maar even eten wat de pot schaft. Wellicht dat ik zelf even een salade maak, mijn lunch was erg uitgebreid dus hoef nu niet meer zo veel. Merk ook dat ik beter slaap en meer energie heb de volgende dag als ik 's avonds licht eet.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:27

Ziet er goed uit MaartPaard! Mijn eten staat in de oven en me sausje is klaar, het is het volgende geworden: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=491 ... rty=rating

De saus smaakt echt lekker fris! Niet een enorme muntsmaak maar echt een vleugje ervan, smaakt vast heerlijk bij de gevulde paprika met couscous. En als toetje weer een stuk meloen. :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:35

Ik lees ook nog mee, beetje lastig om het bij te houden soms!
Oeh lekker asperges..... Helaas hebben we die hier niet!

Hier weer eens een lijstje ook, we hadden niet veel in huis vanochtend dus ontbijt was niet zo gezond, dus gelijk maar boodschappen gedaan.
O: stokbrood met honing
Lunch: Tunesisch gerecht van ui, knoflook, gehakt, courgette, aubergine en paprika in tomatensaus met harissa en komijn en aan het eind een ei erin laten stollen pp.
T: yoghurtje, appel en handje amandelen
D: weet nog niet, maar heb nu iig een zelfgemaakt meergranenbrood in de oven staan.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:44

Oke ik zal ook een lijstje neer zetten, misschien hebben jullie tips, ben vandaag wel erg bezig geweest met op letten wat wel en wat niet

O : Cruesli met melk
M : Broodje uit de oven met chocolade vlokken ( dit moet verbeterd worden )
T : Fruitsalade 250 gram en kop hero fruit ontbijt en 2 glazen water
A : 3 eetlepels mais en een rundergehakt staaf met appelmoes
T : Ik wil zometeen graag nog een kom Brinta ( daar ga ik vanaf morgen mee ontbijten )

Ik ben me nu aan het inlezen wat geschikt eten is en wat ik beter moet laten staan
Mn lijstje is dus zeker nog niet perfect

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:53

miek140 schreef:
Wij hebben hier vlakbij ook een biologische zorgboerderij, ik denk toch dat het daar nog steeds goedkoper is... Ik vind 8 euro voor 4 stuks groenten nog best wel veel, ligt er natuurlijk aan hoeveel je per groenten krijgt. Als je echt een hele tros tomaten en een grote bloemkool en dat soort dingen krijgt, is natuurlijk ook nog anders dan 1 prei en 1 bakje cherry tomaatjes...

het is niet vier stuks groente, staat er ook wel bij op de site (van vitatas in ieder geval) dat het minimaal 4 soorten is , er zit regelmatig ook wel wat extra's in ook , als ik ga kijken naar het twee personen pakket , daar zit voor 5 dagen groente in voor de avondmaaltijden
ik heb van de winter ook wel een paar keer over gehouden , dat ik de nieuwe week nog een maaltje kool had bijvoorbeeld

voordeel van die vitatas is trouwens dat het geen abonnement is , dus wekelijks beslis je of je die van de komende week ook wilt en kun je van te voren kijken op de site wat er in de aankomende tas zit , als er dan veel niet gewenste dingen in zitten kun je altijd even overslaan , Odin wilde mijn ophaalpunt alleen echt abonnementen afsluiten

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:03

Is dat door het hele land ?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:07

WinSel schreef:
Oke ik zal ook een lijstje neer zetten, misschien hebben jullie tips, ben vandaag wel erg bezig geweest met op letten wat wel en wat niet

O : Cruesli met melk
M : Broodje uit de oven met chocolade vlokken ( dit moet verbeterd worden )
T : Fruitsalade 250 gram en kop hero fruit ontbijt en 2 glazen water
A : 3 eetlepels mais en een rundergehakt staaf met appelmoes
T : Ik wil zometeen graag nog een kom Brinta ( daar ga ik vanaf morgen mee ontbijten )

Ik ben me nu aan het inlezen wat geschikt eten is en wat ik beter moet laten staan
Mn lijstje is dus zeker nog niet perfect

Ik zou de cruesli vervangen voor muesli (cruesli staat stijf van de suiker)

Je avond eten is karig, je kan beter veel meer groenten eten. Savonds een bak brinta zou ik ook niet doen aangezien je savonds echt niet veel meer verbrand. tenzij je fanatiek sporter bent. Fruit zou ik naar de ochtend verhuizen en kant en klaar fruitontbijt vervangen door zelf fruitontbijt te maken (gewoon blenderen met zemelen bijvoorbeeld en fruit)
Je mag (veel) meer groenten eten! Verhaal van broodje met choco vlokken lijkt me duidelijk ;-) Mis je chocolade, neem dan een blokje bio.pure.

Ik ben verder niet fan van opbak broodjes ;-)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:08

Winsel, bijna wel ja. Afhaalpunten staan op de site(s).
MP, Weer het huis uit? Eerder samengewoond of voor de studie :)

Ik heb tussen de middag een salade van kidneybonen, mais en ui gegeten en een ander prutje van 2 kolen op zuur met augurken en een tijgerbol ( :') ) met zalm.

Ik ben net terug van sporten, en heb dan nooit honger. Heb een grote kom rabarber op en een ei....

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:09

Ik heb een wrap gemaakt, erg lekker

Had kipshoarma gehaald 200gr. 1 paprika, rode ui, 2 sjalotjes, 1 courgette, paar champignons, blikje mais. Dat op smaak gebracht met koriander/chili/paprika poeder.

De wrap ingesmeerd met griekse yoghurt/bieslook/knoflook en dan sla erover

hmmmm

(had alleen wraps van de C1000 :+ Ga snel weer wraps halen bij de Ekoland)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:10

Dankje hier heb ik wat aan
Wordt dus echt een blender kopen :) Las op het pak Brinta dat je dat ook kan mengen in de blender...
Morgen vroeg beginnen met Brinta en fruit dus.

Wat doen jullie verder nog als tussendoortje en eten jullie ook regelmatig brood ? ( ik hou niet zo van brood )

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:11

Ik ga ook rabarber halen, zag het al liggen

in de allerhande verschillende gerechten met quinoa!

Ik zou sporten vanaaf, maar geen zak zin, ga naar paard en dan morgen sporten

Brinta blenderen met fruit lijkt me erg gezond! complexe koolhydraten + fruit is een mooie start van de dag, je kan er nog chia zaden bij doen, dan is het helemaal compleet ;-)
Je kan i.p.v. brinta ook gewoon havermout nemen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:13

Brinta hoef je niet te blenderen met fruit hoor... Ik gooi er vriesfruit doorheen en dat wordt door de warme melk vanzelf pap :9
Colway, Die ga ik van de week dus even halen! Ik heb een pak staan maar ben toos inspiratieloos :')

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:22

Nee het moet ook niet, maar het kan las ik :)

Hoe doen jullie dat ? Ik moet nog een blender kopen, morgen eens kijken hoe duur ze zijn
Maar dan gewoon fruit mengen ? En dan eventueel nog wat er door zoals brinta oid

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:25

Mijn blender kostte 20 euro bij de Blokker, maar van Tomado, Hema huismerk oid zijn ze goedkoper.
Ik begin met vloeibaar, dus kwark / yoghurt / sinaasappelsap oid en meng dan vruchten en evt (verse) kruiden erdoorheen!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:27

Oeeeh dat klinkt wel erg lekker ! Morgen meteen even voor een blender kijken
Doe jij dan sinasappelsap uit fles ?

Ik had afgelopen dinsdag in de sauna een drankje, yogurt met sinasappelsap, was erg lekker
Maar doe je dan gewoon alleen yogurt en sinasappelsap samen en verder niks ?
*Voelt zich dom, ik heb totaal geen verstand van dit soort dingen

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:34

WinSel, Ik denk dat je jus met karnemelk hebt gedronken in de sauna... kan dat? dat schenken ze heel vaak in beautytenten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:35

Ik gebruik eigenlijk alleen magere kwark, magere yoghurt, karnemelk en kokosmelk :')
Sommigen gebruiken uit een pakje (niet zo gezond) en anderen persen het uit.
Je kunt ook water gebruiken icm veel fruit, maar ik ben meer van de zuivel!
Ik maak meestal een smoothie met 3 grote scheppen kwark, een scheut kokosmelk en 2 handjes vriesfruit met nog een paar verse aardbeien. Je kunt er bijvoorbeeld gebroken lijnzaad, gojibessen of chiazaden ook bijdoen!

Een gezondere optie is yoghurt/karnemelk met gepelde sinaasappel. Dan zitten de vezels er nog bij en heb je geen toegevoegde suikers en andere E-nummers :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:37

Nee het was echt sinasappel met yogurt, had het nog na gevraagt :)

Bedankt voor de tips, morgen kijken voor een blender en dan eens kijken voor yoghurt/kwart en fruit :)
Als jullie verder nog tips hebben voor tussendoortjes ed graag :)
Avond eten is altijd met de pot mee eten, ik woon nog thuis...

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:29

Ja heb voor studie al 1.5 jaar uit huis gewoond! Toen was ik 16 :')

Mijn vriend woont 100km verderop dus das gewoon erg onhandig en merk dat ik thuis echt heel erg mijn eigen leven leid dus ja tzou in alle opzichten gewoon beter zijn. Nu zijn mijn vriend en ik alleen erg kieskeurig en willen we dan ook meteen per se midden in het centrum. Nog even zoeken dus!

Voor yoghurt met sinasappel is het denk ik lekker om ook was sinasappelschilletjes mee te hoe deren voor de smaak.

Verder eet ik ook amper brood omdat daar altijd veel koolhydraten in zitten. Eet dan liever de granen met yoghurt oid. Tussendoor eet ik veel noten en gedroogd fruit. Ook vaak rijstwafels of roggebroodjes.

Mijn lijstje is perfect vandaag! Had als avondeten salade van gegrilde tomaat met avocado. Nu weer in de trein op weg naar oma want was de oplader van m'n laptop vergeten Vd week. Morgen krijg ik dus vast weer havervlokkenpap mjaam! In ieder geval altijd lekker slapen daar, das ook gezond! :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:36

Rijstewafel heb k net ook gehad :)

Veel plezier bij je oma :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:18

Ik heb net mijn ochtend tussendoortje in elkaar geflanst en ik heb er nu al zin in :9
Een salade van 2 handjes volkorenpasta, een hand haricot verst, een paar cherrytomaten en een gerookte pepermakreelfilet... Dressing is een mix van huttenkase en rode pesto! Ik ben iig benieuwd :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:25

Weet iemand hier wat meer over Kefir? Ik bedoel dus niet feitelijke info, maar gewoon ervaring :)