Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Tara_ schreef:Een mooie uitspraak lijkt mij, omtrent de discussies enzo, beter niet altijd perfect dan constant imperfect. Ik kan me de precieze quote even niet meer herinneren (en ook niet meer vinden waar ik 'm gelezen had...) maar 't is er een die ik wel altijd in m'n achterhoofd hou.
Edit: Niet goed genoeg gezocht, dit is 'm: "Je bent beter inconsequent GOED bezig, dan consequent verkeerd."
Marja schreef:Ach, als je het 'sielugh' vindt en daar niet hypocriet in wilt zijn, dan kun je dat echt heel ver doorvoeren (denkt aan boedhistische monniken die heeel voorzichtig lopen om niet op een mier te staan, regelrechte moord zou dat zijn!).
Naar mijn mening trekt eenieder zijn eigen grenzen, maar een paardrijdende veganist lijkt me toch ook weer hypocriet. Ook al maak je het paard er niet voor dood, dat rijden doe je toch echt alleen maar voor je eigen plezier en de manier waarop paarden in Nederland worden gehouden (kun je op een enkele uitzondering na) toch echt niet diervriendelijk noemen...
Maar goed, naar mijn mening heb ik geen vlees en vis nodig, vind ik het niet lekker (zacht uitgedrukt) en eet het daarom niet. Verder laat ik niet een ander bepalen wat ik dan ook niet zou mogen eten of drinken
marleen_usar schreef:Wat eten jullie om te korten tegen te gaan,ik heb heel snel te korten zoals B12, ijzer en eiwit.
supertinkie schreef:Ik ben nu zo'n drie jaar vegetariër. Voornamelijk omdat ik niet echt van vlees houdt, kan net zo makkelijk zonder. Ik eet ook geen vis, ten eerste omdat ik het echt niet lekker vind, en inderdaad een vis is ook een dier en die wordt er ook voor dood gemaakt. Mijn beweegreden nummer 2. Eieren eet ik wel (biologisch), omdat die ook worden gelegd als er geen haan bij de kippen loopt.
Mijn man eet trouwens wel gewoon vlees, maar als hij thuis is ook niet. Dan eet hij gewoon met mij mee.
Dat gaat trouwens nog wel een dilemma worden als we kinderen hebben... Hij wil dat ons kind gewoon vlees eet en ik liever niet. Uiteraard mag hij of zij naar verloop van tijd zijn of haar eigen keuze maken, als hij of zij daar oud genoeg voor is.
Dus als er hier vega mamma's zijn met niet vega pappa's, hoe doen jullie dat?
odetteke schreef:Wij hebben de afspraak gemaakt dat zolang ik borstvoeding gaf onze oudste iig geen vlees zou eten, daarna had hij een tijd geen interesse, en de laatste tijd begon hij met "grote jongens weten wel vlees" Hij heeft nu een keer een stuk rookworst geproefd, want dat lag bij mijn man op het bord. Hij spuugde het gelijk weer uit en begon weer vrolijk zijn vegarookworst verder te eten.
mimeslosydy schreef:Ik eet sinds 4 jaar vegetarisch, het was eigenlijk ontstaan uit een soort weddenschap met mijn vader die dacht dat ik het niet vol zou houden.Ik eet gewoon vleesvervangers.
Alleen als we dingen als macaroni eten waar dan gehakt door zit moet ik het opeten van mijn ouders, want mijn moeder weigert apart voor mij te koken. Wat ik ook wel weer snap maar het is wel jammer.
Soms mis ik het nog wel, en vooral op vakantie of met uit eten gaan is het echt heel irritant. Dan hebben ze van die vage vegetarische gerechten wat ik helemaal niet lekker vind. Dat zijn soms wel een beetje deprimomenten...
Magrathea schreef:Ik ga ook maar eens vragen of mijn moeder niet toch een vego hapje voor mij wil klaarmaken met de kerst. Misschien een toscaans carre van de appie, die zijn ZO LEKKER![]()
Wat gaan jullie eten met kerst? Ik ga zaterdag samen met mijn vriendje lekker eten, moet nog even iets bedenken..
Ws vier gangen:
- Tortellinisoepje
- Eitjes met romige kerrie
- Pasta met champignons
- Lekker toetje
mimeslosydy schreef:Ja ik weigerde eerst ook om het op te eten maar toen werden mijn ouders heel boos en kreeg ik zo'n heel bla die bla verhaal over we hebben het druk en geen tijd voor die dingen van jou en dan eet je maar gewoon niks etc etc etc.
Dus ik heb vrij weinig keus helaas
mimeslosydy schreef:Ja ik weigerde eerst ook om het op te eten maar toen werden mijn ouders heel boos en kreeg ik zo'n heel bla die bla verhaal over we hebben het druk en geen tijd voor die dingen van jou en dan eet je maar gewoon niks etc etc etc.
Dus ik heb vrij weinig keus helaas