heb nog 125 gram roomboter.. zit de denken wat ik daarmee ga vogelen.
_Mara_
Geplaatst: 04-10-11 15:46
Het beslag was wel errug kleverig. Dus heb er wat extra bloem door heen gegooid. Ben ook bang dat ik misschien iets teveel nootmuskaat erdoorheen gedaan heb. En één ding weet ik wel zeker, ik heb niet genoeg tussenruimte. Ze beginnen allemaal naar elkaar toe te lopen. Naja, dat is opzich geen probleem, breek ik er mijn eigen koekjes wel van. Er moet zo nog 1 lading de oven in, die misschien iets meer ruimte gunnen.
Weten jullie nog een lekker cupcake recept zonder bakpoeder?? Wil een keer iets anders proberen dan die van nigella..
_Mara_
Geplaatst: 04-10-11 16:11
oke ik heb niks gezegd! Omg, wat super lekker! Ik had er weinig vertrouwen in aangezien het nogal veel naar nootmuskaat rook (volgende keer doe ik er misschien iets minder in maar het overheerst nog niet) en het deeg was zo nat en het begon helemaal uit te lopen en was bang dat er weinig 'koekje' zou overblijven. Maar heb echt super crunchy, lekkere koekjes! Volgens mij kom ik in de buurt van kletskoppen qua structuur. ^^
Jeetje dat ziet er lekker uit, wil ook wel graag dat recept (A)
Saskiaa_
Geplaatst: 05-10-11 13:41
Het is ook echt verrukkelijk
Brownies met Twixen Ingrediënten - 5 grote eieren - 300 gr kristalsuiker - 140 gr boter (gesmolten) - 1 zakje vanillesuiker - 140 gr bloem - 75 gr cacaopoeder - 2 zakken Twix
Bereidingswijze - Verwarm de oven voor op 170 graden, gasovenstand 3 - Breek een deel van de Twixen in stukjes (zorg dat er genoeg over blijft om er bovenop te leggen) - Breek de eieren in een mengkom. Meng met de mixer tot een schuimige massen en voeg dan de suiker toe. Mix nog 1 minuut - Voeg de gesmolten boter en de vanillesuiker toe, mix nog 1 minuut - Zeef de bloem en de cacao en roer dit door het mengsel - Schep de stukjes Twix door het mengsel - Doe het mengsel in een ingevette ovenschaal en leg de overige Twixen er bovenop - Bak de Brownies in 25 minuten gaar
Je kan natuurlijk ook je eigen Brownie recept gebruiken en daar de Twixen doorheen doen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Ja, dat denk ik ook wel ja. Maar het is echt zoo lekker! Pfoei, dat weet ik niet eigenlijk.. Ligt er aan denk ik, wij hebben chocolademelk poeder waar je alleen water bij toe hoeft te voegen. Dan zit er dus ook al melk door, dan lijkt het me niet. Maar als nesquik alleen cacao is (wat ik eigenlijk niet denk), lijkt me dat wel. Misschien even op googlen?
Chocopoeder is wel heel iets anders dan cacoa, lijkt me dus niet, maar je kunt 't proberen. Cacoa verkopen ze wel in zowat iedere supermarkt voor zover ik weet
ik ben voor de allereerste keer 2 Kruidkoeken aant bakken ! heb een beetje op de gok kruiden toegevoegd, en heb er rozijnen in die ik heb laten wellen in koffie-likeur, ook stukjes biggareaux & hazelnoten Ben reuze benieuwd Hoe hij smaakt !
Hoefden Geen eieren in, klopt dat?
Grtjss
Prince
Geplaatst: 05-10-11 19:02
mmm, ga van het weekend denk ik maar bakken, of de brownie met twixen of de courgettetaart
Onze appel-kruimelkoek was niet helemaal gelukt.. De bovenkant was niet echt knapperig, dus de volgende keer doen we dat met ander deeg. Hij was verder wel lekker!
Wij hebben sinds afgelopen weekend een 24/7 kookzender op de tv. Zitten ook bakprogramma's bij. Vanochtend de eerste gezien en meteen ideetjes opgedaan. Denk dat ik morgenochtend ook de hele ochtend achter de tv zit i.p.v. achter de laptop haha.