studenten: wat eten jullie nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:02

Hebben jullie niet allemaal een eigen gedeelte in de koelkast? Ik zou daar dus lekker wel over miepen ;) of gewoon even uitleggen dat jij speciale dingen koopt.
Nu heb ik geen huisgenoten meer maar eerder had ik daar nooit problemen mee, iedereen bleef gewoon van elkaars spullen af.

shadowflower

Re: studenten: wat eten jullie nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:23

ik ben student maar woon wel in mijn eigen appartement en over het algemeen maak ik altijd wel gezonde dingen... ga ook altijd netjes naar de markt voor tassen vol groentes enzo ^^

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:27

Hier ook een student... :)

Ik heb gelukkig mijn eigen keukentje... En ik hou van GVA :9 Dus dat wordt het meestal ook wel...

1x in de week eet ik samen met vriedinnen die meestal van de pasta's en rijst zijn. In het weekend thuis eten we altijd soep en ook iets van pasta/rijst.

Het ligt eraan hoe laat ik altijd vrij ben, maar anders probeer ik altijd verse groenten te halen.

Vanavond wordt het hachee met aardappelen.

Soms vriest mijn moeder ook nog wel eens wat in voor mij

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:39

Haha ja ik miep er ook wel over, maar af en toe blijft het toch voorkomen. We zijn in de eerste instantie gaan samenwonen met het idee van gezamenlijke boodschappen en een pot, maar we kwamen er na een week al achter dat dat totaaal niet werkt, vooral 1 huisgenootje nam vaak vriendinnen mee en die drinken en eten dan het spul op waar wij alledrie aan hebben meebetaald, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Plus dat je dan het probleem krijgt van 'wie het meeste eet/drinkt'. Het enige wat we nu doen is een gezamenlijke pot voor huishoudspul, wc-eend, afwasmiddel, olijfolie al dat soort dingen, en als we met z'n 3en eten doen we dit ook uit de pot. Zo niet, dan moeten de twee die samen eten het onderling regelen.

Op zich best goed geregeld, maar het blijft af en toe lastig, vooral als er inderdaad vriendinnen ofzo meekomen die niet weten hoe het er bij ons aan toegaat, en zelf de koelkast induiken (vind ik persoonlijk nogal asociaal maargoed iedereen heeft daar een ander idee bij).

Maar we hebben inderdaad ook allemaal ons eigen plankje in de koelkast en in de voorraadkast. :)

Wat ik trouwens ook nog regelmatig doe is op maandag alle ingrediënten voor een maaltijd 's avonds van huis meenemen, dat bewaar ik dan voor dinsdag, en maandag eten we vaak in de mensa van de universiteit, daar heb je ook al snel voor 3-4 euro een complete maaltijd en dan ook nog vaak dingen die je thuis niet zo snel maakt, zo had ik laatst een heerlijke maaltijd van rijst, broccoli en een groot stuk gegrilde kalkoenfilet met saus voor 3,50!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:00

Jodie, kun je niet gewoon alles merken wat van jou is?
Doen wij hier ook na het boodschappen doen, gewoon met een merkstift naam of voorletter op de spullen die van/voor 1 specifiek persoon zijn.
Hier woont nl een holle bolle Gijs die anders alles op eet/drinkt en niet kijkt naar of iets van/voor 1 specifiek persoon is.
Of een naamsticker op je eigen plank/schap plakken?

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:10

Ik had een heel klein koelkastje op mijn eigen kamer (wij allemaal eigenlijk), is dat geen oplossing?

Eet zelf vrijwel nooit afhaaldingen of knakworst. Hoogstens een keer als ik echt geen zin heb om te koken. Met meerdere mensen is wel een stuk makkelijker om gezond te koken zonder dat het onbetaalbaar wordt!Wij aten dan ook eigenlijk altijd met z'n allen.. En verder zijn er genoeg dingen te bedenken die zo klaar zijn en makkelijk aan te passen zijn aan aantal personen (stukje vlees/vis met gegrillde groenten, aardappeltjes met knoflook en rozemarijn uit de oven). Ga even nadenken over andere tips!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:30

Nouja ik vraag me dan af of dat zin heeft, want het is niet zo dat ze niet weten dat het van mij is, want we hebben allemaal ons eigen schapje en ik ben de enige met veel sojaproducten en melk- en glutenvrije ham, maar het is toch wel eens voorgekomen. Ik denk dat dat vooral te maken heeft met dat ze iets zelf zo snel niet hebben of denken van ik haal wel een nieuwe maar dat niet doen/vergeten. Niet per se op een vervelende manier bedoelt dus, maar het kan wel erg vervelend zijn als het vaak gebeurt.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:51

Ik ben echt een leek qua koken, en qua eten ben ik een giga zeurpiet :P Voor mij is het doordeweeks vooral simpel doen, en als ik in het weekend bij me ouders ben, krijg ik gekookte aardappels voor me neus :P
Vriezer is hier niet helemaal geweldig, dus echt goed invriezen wil niet. Eet vaak 2 dagen pasta of rijst.. Omdat ik niet in kan vriezen, eet ik het dus 2 dagen achter elkaar. Vaak eet ik nog 1 keer met vrienden, vaak wordt het dan wel iets met gekookte aardappelen of pakjes van 3-4 personen, omdat dat gewoon niet te doen is in je eentje zonder vriezertje :P

Wat ik echt een uitvinding vind zijn wraps.. :) Je koopt een pak wraps, en nouja je vult ze met alles wat je wilt. :P Vanavond ook weer gegeten, heerlijk, insmeren met klein beetje saus, evt creme fraice, of weet ik veel wat, stukje kip bakken, uitje, knoflookje mais en paprika erdoor, en eten maar :) Dit is natuurlijk aan te passen aan alles wat je lekker vind. :) Ook zonder vlees zijn ze prima te etenn.

Voor de rest doe ik hier ook leuke ideetjes op, moet ook echt eens leren koken hahah :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:10

Nou wij zijn hier de laatste tijd fanatiek bezig! Ik heb de afgelopen week een keer ovenpasta met pompoen gemaakt, de dag erna van de overgebleven pompoen een stoofschotel, een keer hete bliksem, een keer een jachtschotel met appel (de eerste twee en de jachtschotel komen uit de Allerhande van Oktober, staan echt heerlijke recepten in!), een keer tortilla's, een keer nasi en vandaag heb ik een pan spaghetti bolognese gemaakt.

De keukenprinses in mij is wakker geworden want ik begin het steeds leuker vinden om te koken! En wat misschien nog wel leuker is is om het zo goedkoop mogelijk te doen. Ik was afgelopen donderdag voor 9 man 10 euro kwijt aan het eten, en daar had ik twee hele grote pannen nasi goreng van en dan nog ingrediënten over ook nog!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:54

Haha, voor mij is OP ook erg herkenbaar. :P Een vriend van mij heeft bijna een jaar op Good Noodles geleefd, na een tijdje wordt je daar toch gek van, bah.

Zelf probeer ik altijd wel gevarieerd te koken, gelukkig vind ik koken ook leuk dus dat scheelt. Hoewel dit wel een slechte week is, als lunch heb ik voor de 3e keer deze week van dezelfde ratatouille gegeten. Een keer met rijst, een keer met krieltjes en een keer met stokbrood, jamm. Straks toch maar eens iets anders verzinnen, inspiratie genoeg door dit topic.