Die dieren eten koffiebessen op, poepen de pit uit en daar wordt dan koffie van gemaakt.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Terwijl ik weet dat het stom is, maar toch ben ik daar een beetje mutserig in. (nou kan het ook geen kwaad als ik die roze koeken laat staan
) Plien91 schreef:_Tara_ schreef:@ Mjay: Vind je dat niet juist belangrijk, dat je weet wat je eet? Dat je weet wat je in je lichaam stopt? Ik wil dat wel graag weten altijd.
Zelfde als melk bv dat dat toch echt uit een koe komt en niet uit een fabriek.
(Ik ben Mjay niet maar reageer toch even op je post.)
Ik weet wat ik in mijn lichaam stop, en weet over het algemeen ook wel waar het vandaan komt. Oké, ik weet niet wat de E-nummers zijn, maar over het algemeen heb ik een aardig helder beeld of een product gezond of ongezond is en wat erin zit. Zoals rookworst bijvoorbeeld, weinig worst aan, maar wel heel erg lekker bij de hutspot. Voor mij dus geen reden om het te laten staan!
Alleen leverworst eet ik niet, vind het echt heel lekker maar ik wil geen orgaanvlees eten. Ik kwam er echter na jaren pas achter dat het daadwerkelijk van lever wordt gemaakt. Dacht altijd dat het in de categorie negerzoenen en jodenkoeken viel, gewoon een maffe naam voor een lekker plakje worst.Daarna werd ik ook wel wat alerter trouwens.
Die diepvriespizza die ik zo nu en dan eet, tja, dan let ik ook even niet op E-nrs enz. Maar zover ik wil en kan, let ik er echt wel op 
_Tara_ schreef:@ Shanna: Daar ligt waarschijnlijk juist het "gevaar" van de E-nummers. Eigenlijk van de meeste ingrediënten in voedsel en cosmetica. Het heeft namen waar je niks van snapt of dus die E-nummers. Ik wil dan alsnog gewoon weten wat wat is dus dan zoek ik dat op. Maar als 't je allemaal niet zo interesseert, dan koop je 't gewoon en gebruik/eet je dat product. Terwijl als er misschien op zou staan: dit E-nummer is door de keuringsdienst van waarde als gevaarlijk genoemd, dan zou je 't veel eerder laten staan.

YankeeBoy schreef:Ja dat is waar, het is wel wat misleidend! Maar niet echt veel aan te doen denk ik.
Ik had dat laatst nog, met gekleurde muisjes.
Voorheen waren die vegan, tot ze de samenstelling hebben veranderd.
Staat erop: 100% natuurlijke stoffen, of iets in die richting. Voortaan gaan bij mij bij die term de alarmbellen rinkelen!
Hebben ze er dus e120 ingestopt, ja thanks but no thanks, dat hoef ik niet..
listiglistje schreef:In pindakaas zitten 30 insectendelen per 100 gramwaaronder sprinkhanen....
), denk ik dan maar
. Eerlijk gezegd neem ik gewoon de moeite niet om al die E-nummers te controleren. Waar kun je dat eigenlijk zien, wat een E-nummer betekent en wat het gevaar ervan is?
En er is ook een boekje over alle E-nummers. Weet wat je eet heet dat geloof ik.
Goh! Ik ben toch wel benieuwd, het weerhoudt me er niet van om te stoppen met iets wat ik lekker vind maar toch.. xD _Tara_ schreef:@ listiglistje: Ik vraag me dan toch af waar je die info vandaan hebt. Voor mijn gevoel is zoiets 9 van de 10 keer broodje aap.