Taarten decoreren XII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Re: Taarten decoreren XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:27

Ik moet trouwens echt m'n foto's gaan uploaden, ik sta gewoon niet in de collage en dat kan natuurlijk niet :+

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:29

Daar heb ik een uitsteker voor gebruikt :D
Ga hem even zoeken!

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:30

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:32

Oh zie nu dat ik dat blaadje mooi kan gebruiken voor de veer van de pietjes :D

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:34

LetsgoKelly schreef:
@vraagje, ook van het vorige topic. Ziet er al goed uit! Weet niet of je al antwoord had gehad maar ik gebruik 1:1 botercreme. 100gr poedersuiker, 100gram roomboter, beetje vanlle essence, 10 min mixen en klaar. Vooral ook goed op laten stijven en met een warm mes nastrijken dan wordt hij het gladste voor je hem gaat bekleden.

Dankje voor de tip, je maakt dus je botercreme zelf. Kan ik op deze manier dus bijv ook met chocosmaak aantoevoegen? Geloof dat cacao daarvoor gebruikt werd? Moet igg weer ff goed beginpost doorlezen enzo.

Ik wil vanavond of morgen even een ''normale'' taartje gaan maken. Dus geen bolvorm, ben benieuwd wat daar uitkomt :Y)
En ik moet echt opzoek gaan naar een winkel met uitstekers.. Denk dat ik vandaag ff zoetermeer inga ofso. Misschien dat ze daar een winkel hebben!?

De thema's zijn leuk, ik doe alleen nog niet mee. Voel me nog zo kluns vergelijken jullie taarten! Zie weer hele leuke dingen voorbijkomen. Vooral die theepot met kopjes!

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:36

Nathalie, ik denk dat het eerste taartje dat je liet zien (witte met sterren) heel geschikt is voor het kerstalbum. Ook de anderen zien er prima uit. Eenvoud is soms ook heel mooi.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:42

misschien ga ik ook wel een keer meedoen :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:15

Thanks! die gaat op mijn verlanglijstje :D

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:20

Misschien ga ik ook maar eens een keer mee doen!

Nu eerst een Nijntje taart maken op bestelling!
Ik heb trouwens Kersen Desertsaus (vrij dik) meegenomen, kan ik dat door de botercreme doen ipv Patidess Kersen?? (had die als enigste niet meer :o )

Ga ook even een ander merk fondant uitproberen, van Bakels. Die hadden we laatst tijdens een workshop en vond ik wel fijn werken. Normaal heb ik de Ballina fondant. Deze is een paar euro duurder op een grote emmer dus dat valt nog wel mee...

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:29

Kan denk ik wel, maar ik zou er niet teveel doorheen doen, anders word je BC te nat denk ik. Sowieso als je de BC mix doet zou ik de hoeveelheid water wat reduceren als je de dessertsaus gebruikt.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:39

Bedankt voor de tips voor mijn 'bol'! Ik ga er even goed over nadenken hoe ik het allemaal ga doen.
Ik wil een wereldbol maken waar je in kan kijken omdat ik hem van binnen regenboog wil maken. Het moet duidelijk zijn al voor het aansnijden (slopen meer denk ik) van de taart. Cake lijkt me dan inderdaad steviger dan biscuit! Misschien moet ik hem ook klein houden ivm het gewicht. Of 1 boltaartje nemen en die dan zo maken. Dilemma, dilemma. Ik denk er nog even over na.
Cereal treat kun je volgens mij goed bewerken, zie dat ook altijd bij Cake Boss maar dan krijg ik niet een mooie gekleurde binnenkant.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:45

Ik ken het idd ook van Cake Boss :j Ze hebben van die grote matten altijd. En uiteraard is het eetbaar, het is immers een soort cornflakes, maar zou je dat nou echt als 'volwaardig' stuk taart kunnen uitdelen?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:47

Mayo, oke bedankt voor je tip! :D

Wil nu een bestelling plaatsen bij DLT, wie kan mij zo vertellen welke kleur de perfecte baby kleur is??
(want ja ik bestel dan nu ook eindelijk de babymold :j )

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:55

Het lijkt mij eigenlijk niet zo lekker die cereal treat dus ik ga even kijken wat de opties zijn. Hou jullie wel op de hoogte. Ga zoiezo bakken van de week voor verjaardagen dus als het me qua tijd ook echt gaat lukken plaats ik ook eens wat.

Edit: Ik vind wel deze vorm maar vraag me af of je de taart dan nog steeds in twee delen bakt of niet, anders zit je met hetzelfde probleem. Vind de vorm ook wel duur eigenlijk :o
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod ... ts_id=4365

Dit is misschien ook een optie: een 'gewone' boltaart:
http://www.deliciouscakedesign.com/imag ... e_cake.jpg

Of zoiets als dit:
http://eu.123rf.com/400wm/400/400/dbaju ... merica.jpg

Al zie ik ook veel taarten op google die wel helemaal rond zijn maar daar is geen stuk uit gehakt en dat maakt het natuurlijk al een stuk minder stevig. Dit gaat wel een hoop van mijn beperkte bakkunsten vergen...
Laatst bijgewerkt door JKiya op 24-11-10 15:14, in het totaal 3 keer bewerkt

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:55

Ik gebruik Copper (fleshtone) van Americolor :)

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:19

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:53

Ook een stipje om mee te lezen en te bewonderen. Wil binnenkort toch ook eens echt beginnen.
Hieronder nog een keer mijn vraag uit het andere topic :o

Ze hebben op dit moment bij de C1000 boetseermarsepein in de aanbieding. Ik dacht 250 gr voor 2,49.
Zou je daar echt alleen mee kunnen boetseren of zou dat ook geschikt zijn om mee te bekleden?

Gewoon om eens uit te proberen of het taarten bakken iets voor mij is. Heb inmiddels bij de Welkoop de biscuitmix van Soezie gehaald en uitstekers bij de Action.
Heb hier al vaker gelezen over de biscuitmix van Soezie, maar weet nou niet meer of daar nou positief of negatief over gedacht werd :o

Wil er dus (nog) niet te veel moeite voor doen :o

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:55

Wat was de verhouding van dat marsepein, Ninaka? Als er minstens 1:3 op staat, dan is er goed mee te werken :j

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:57

Dat had ik kunnen weten, dat heb ik namelijk wel vaker gelezen hier.

Heb nog niet gekeken naar de verhouding, ben op dit moment ziek thuis, hoop morgen weer eens naar buiten te gaan (oa naar de C1000), maar dan zal ik idd even letten op de verhouding :o

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:16

MamaMiesje schreef:
Ik ken het idd ook van Cake Boss :j Ze hebben van die grote matten altijd. En uiteraard is het eetbaar, het is immers een soort cornflakes, maar zou je dat nou echt als 'volwaardig' stuk taart kunnen uitdelen?

Het schijnt heel lekker te zijn, maar is denk ik echt iets om uit te proberen :D

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:25

Ik vind het er een beetje als buigbaar karton uit zien maar misschien is het zo dat schijn bedriegt in dit geval ;)
Maar ik denk niet dat je het als een regenboog kunt kleuren of meerdere kleurstukken kunt maken dus probeer dat dan een andere keer.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:56

Mayo schreef:
Ik moet trouwens echt m'n foto's gaan uploaden, ik sta gewoon niet in de collage en dat kan natuurlijk niet :+

zal eens tijd worden ~~}> <:)

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:57

mooie taartjes Nathalie, je bloementaartje is echt heel erg schattig :+:

ik heb mijn bestelling van DLT binnen *\o/* ik ben vanaf nu officieel met zwangerschapsverlof, dus tijd zat om te freubelen, dus heb vooral spulletjes besteld om bloemetjes van gumpaste te gaan proberen, wil heel graag die cursus gaan doen die Jaime ook heeft gedaan, maar dat zal nog een tijdje moeten wachten, dus nu eerst zelf maar een beetje aan rommelen :)
Afbeelding

en mijn sugarflairkleurtjes :oo
Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:25

Volgens mij zijn dat zo'n beetje alle sugarflair kleurtjes die er zijn :oo

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:35

Ik wil net even kijken welke kleuren ze nog hebben bij DLT, maar ik zie helemaal geen sugarflair poeders meer op hun website staan :=