Gezonde tussendoortjes? (School)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: Gezonde tussendoortjes? (School)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:16

en ik hoef niet af te vallen omdat ik nooit te dik ben geweest :) en altijd al op gezond gewicht ben gebleven ;) met broodjes chocopasta :)
maar wat jij wil meid, maakt mij niet uit, maar ik ga nu maar niet zeggen dat je er geen verstand van hebt, maar ga niet over mij oordelen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:26

suikermeisje schreef:
en ik hoef niet af te vallen omdat ik nooit te dik ben geweest :) en altijd al op gezond gewicht ben gebleven ;) met broodjes chocopasta :)
maar wat jij wil meid, maakt mij niet uit, maar ik ga nu maar niet zeggen dat je er geen verstand van hebt, maar ga niet over mij oordelen.

Ik oordeel niet over je, je zegt dingen die niet waar zijn en ik zou het jammer vinden als mensen nu bepaalde dingen laten staan, terwijl dat nergens voor nodig is.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:30

En waarom mag ik dan absoluut geen ham en ander varkensvlees? omdat dat vet mijn bloedvaten aantast omdat ik diabetespatient bent. En ik weet dan niet wat jij voor ham eet hoor, maar het zal dan wel, blijf lekker in je eigen wereldje, prima hoor ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:41

suikermeisje schreef:
En waarom mag ik dan absoluut geen ham en ander varkensvlees? omdat dat vet mijn bloedvaten aantast omdat ik diabetespatient bent. En ik weet dan niet wat jij voor ham eet hoor, maar het zal dan wel, blijf lekker in je eigen wereldje, prima hoor ;)

Dat zal allemaal best, ik geloof je heus, maar ieder normaal mens kan prima ham eten.
Even om te laten zien dat ik niet uit m'n nek klets:

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedi ... =20&id=133
Bij een portie van 20 gram (één plak achterham).
26 calorieën en 1,1 gram vet, waarvan 0,4 gram verzadigd vet. Nogmaals, te verwaarlozen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:51

Kan iemand mij misschien tips geven, ik heb een 'neppe' voortand die niet veel aankan. Een stuk appel afbijten bijvoorbeeld lukt niet omdat en kan is dat die tand er uit breekt. In stukjes snijden kan wel maar dat blijft toch vaak niet zo lekker, als ik het wil eten is het al niet zo lekker meer of een beetje bruinig. Maakt dan niet uit of ik het in een dichtgeknoopt plastic zakje doe of in een bakje.

Zou iemand mij tips kunnen geven voor makkelijk fruit of andere snacks?
(banaan en mandarijn lust ik niet )

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:01

Misschien een smoothie maken van allerlei soort fruit?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:02

Ja en hoe neem ik die mee dan :P?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:03

In zo'n beker die dicht kan? :D
Die hadden wij vroeger ook voor melk mee naar school.

Waar neem je het mee naartoe, naar je werk/school?
Ik zet mijn fruit namelijk op m'n werk in de koelkast, dan blijven appels sappig en lekker, ook als het voorgesneden is.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:08

Ohja in een plastic flesje overgieten kan natuurlijk ook wel haha :P
Ik neem het mee naar school dus daar kan het niet lekker gekoelt blijven dat is nou juist het probleem

Cicigirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 12:47

suikermeisje schreef:

Hee, hou je het even netjes, dat jij niet dik bent en niet hoeft af te vallen hoef je andere mensen dat niet te wijten
sommige mensen zijn nou eenmaal wat steviger, en vaak is daar helemaal niks aan te doen, leuk voor je dat je niet dik bent, maar ik heb respect voor saskiaatje die al 16 kg is afgevallen ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:49

EllaBellaah schreef:
Ohja in een plastic flesje overgieten kan natuurlijk ook wel haha :P
Ik neem het mee naar school dus daar kan het niet lekker gekoelt blijven dat is nou juist het probleem

Hmm, een lauwe smoothie is ook niet zo lekker, denk ik..
Misschien pruimen? Die blijven lekker en zijn ook zacht.

Dankje, TS. :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:53

Nee dan word het oko niet zo lekker idd dat is waar....

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:34

Als je een beetje citroensap over de geschilde appelen doet, worden ze niet zo bruin :Y)
Verandert de smaak wel een beetje, maar ik vind 't nog steeds erg lekker :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:22

Groene appel dan maar, die is toch al zurig. :D
En aardbeien in een bakje blijven ook goed. :)

Evelien14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 06:45

broodje gezond is niet gezond. maar zitten wel genoeg dingen in die je nodig hebt hoorde ik.
ik neem altijd gewoon een evergreen ofzo mee. en fruit etc meenemen lijkt me dat dat niet helemaal lekkeer meer is na een paar uur in je tas.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 07:58

Aardbeien kan idd ook! Alleen is net het seizoen daarvoor afgrlopen over een paar weken kunnen we die niet meer kopen :p

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 08:26

Veel fruit eten! Je kan wel allemaal groente gaan eten maar dat voldoet vaak ook niet echt. Ik las een reactie van fruit niet altijd gezond door de suikers, nee als je 5 appels in slaat is het niet gezond meer nee. Maar de suikers in fruit zijn de goede suikers die je het energie geven dat ook nodig is! Want school kost vaak ook energie. Vele moeten al gauw een halfuur fietsen maar ook om goed na te denken moet je wel wat energie in je lijf hebben! Dus denk niet dat je alleen op goente moet gaan leven want als je dan thuis komt wil je dan gaan snaaien! Dan verschuif je je probleem alleen maar. Vergeet je ontbijt ook niet trouwens, misschien denk je heeft er toch niks mee te maken maar als je een goede basis hebt wil je de rest van de dag ECHT minder snaaien!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:32

Als ik een hele dag aan het werk ben eet ik tussen de middag 4 sneetjes brood met beleg. In de ochtendpauze een koekje; sultana/reepkoek/fruitkoekjes e.d. en in m'n koffiepauze smiddags fruit. Een koekje is echt niet slecht hoor, maar niet teveel..

En verder inderdaad dingen als groente? Stukje komkommer, wortel, tomaat, radijsjes?