Wie bakt er nog meer zo graag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: Wie bakt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:55

Dat klinkt echt heel verleidelijk Yasmine :9

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:58

Girley_ schreef:
die pruimentaart waar net de link van was gepost, in wat voor vorm maak je die?

Ik wou hem gewoon in een taartvorm maken, alleen had ik die al in gebruik, dus heb ik een grote ovenschaal gebruikt.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:22

Fantastique, zelf brood maken is ook errrggg lekker, zelf deeg maken in zo’n apparaat levert ook heerlijke creaties op. Ik heb een keer deeg gemaakt in de machine, daar heb ik een mozarella-brood met pesto mee gemaakt.

1 portie wit brooddeeg uit de machine
1 bol buffelmozarrella
½ potje rode pesto van de ah

Brooddeeg uitspreiden en beetje peper en zout erop, dan de pesto uitsmeren en de mozarella over het midden verdelen. Mooi dichtrollen en dan een minuut of 50 (even in de gaten houden, ook dat de kaas er niet uitloopt) in een voorverwarmde oven op 180 graden. Perfect voor bij de borrel, soep of als voorgerecht.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 12:25

Phylos schreef:
Zo he yasmine dat klinkt ingewikkeld :Y)

Is het niet, hoor!
Je maakt gewoon een dubbele portie koekjesbeslag (chocolate chip cookies met havermout er doorheen), die portie verdeel je dan in twee en bij één van de porties meng je chocolade er doorheen, zodat je bruin beslag krijgt. En voor ieder koekje meng je dan een lepel chocoladebeslag met een lepel wit beslag. Nog nooit gedaan, maar het lijkt me heerlijk :D

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:26

Ik wil graag die regenboogtaart :9 maken voor mijn zusje die is zondag jarig, alleen het recept even vertalen.. :(:)
Maar weet iemand waar ik zo snel kleurstoffen en witte cakemix weghaal?? :D

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:39

Yasmine schreef:
Voltige96 schreef:
die rainbow cake vind ik super gaaf!

hoe krijg je die kleurtje erin? :o mijn engels is niet zo verry good. is dat gewoon kleurstof?

Hier in de winkel verkopen ze van Vahiné een verpakking met 3 kleurstof buisjes, rood (eerder roze), blauw en geel. Zo had ik er 2 gekocht en ben gaan mengen :D Groen door blauw + geel, orange door geel + rood enz. En die kleurstoffen kleuren ook echt gigantisch hard, een paar druppeltjes en je hebt al een vlammend beslag!

hier staat waar je de kleurstoffen weg kunt halen. (A)

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:47

Ja ik vind bijna alles leuk om te maken...

Zijn er al mensen die ondertussen al hebben gekeken op www.ah.nl voor de recepten

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:53

Ja ik heb AH al een beetje bekeken, maar kan niet zo heel makkelijk aan recepten komen nog. Klopt het dat je zelf gewoon een recept moet intypen ofzo? Heb wel hele leuke recepten gezien in de Allerhande die ook op de site te bekijken is

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:32

Nou mijn diner (aardappelquiche) was een groot succes hier! mn ouders vonden het echt super lekker :)
Helaas geen foto gemaakt.. maar ik ga m zeker nog een keer maken!

vandaag niet aan de brownie/chocolate chip cookies toe gekomen, die ga ik morgen maken en dan maak ik wel foto's!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:27

ja de pruimentaart staat bijna in de oven hoor! Heb een kilo pruimen uit eigen tuin gehaald. Heb gewoon een springvorm gebruikt. Ben erg benieuwd!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:45

Nou hij is op zich goed gelukt, hij is alleen wel erg fris-zuur. Volgende keer een schep suiker erbij en ook had ik alleen zoutloze boter in huis, en heb er niet aan gedacht een snufje zout erbij te doen, dus de bodem is wat flauw. Denk dat hij in een schaal beter tot zijn recht zou zijn gekomen, het ziet er wat vreemd uit. Het weekend zal ik een foto plaatsen, maar stel je er dus niet teveel bij voor haha.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:54

Ik moet vandaag maar eens gaan kijken wat ik ga maken voor vriendliefs verjaardag... In iedergeval de millionairs shortbread... hier op bokt gevonden :)

Ik vond de kleine cakejes op stokjes ook echt te geweldig (een blog in dit topic eerder genoemd), maar vriend wil eigenlijk heel graag taart; misschien toch maar aan de regenboogtaart gaan :)
Oh ik had zulke lekkere taart laatst gegeten, chocolade cake, met pannacotta (dit schrijf je wellicht anders... sorry)... dat maar dan met regenboogcake? hmm... dat zou iets te veel kunnen zijn van het goede, en de chocolade cake was er ook wel erg lekker bij :P
Maar moet je pannacotta nog bakken? Nee toch? Dan bak ik eerst cake en plaats de cake dan in het pannacotta mengsel, en dan in de koelkast opstijven... hmm... Oke, helemaal zin in, vrijdag ik de keuken de hele tijd, behalve als ik paardrijles moet geven...

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:58

- Je gaat naar www.ah.nl
- Je klikt op Recepten
- Dan op uitgebreid zoeken
- Daar kan je dan je wensen invoeren
- Je kan je ook aanmelden en dan kan je ze ook in een eigen "schriftje" zetten en zelf recepten toevoegen.
- Je kan ook zoeken in een bepaalde AllerHande

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:02

KDS cake IN pannacotta? Kan me er niets bij voorstellen....en nee dat hoeft alleen op te stijven, hoeft niet te bakken...

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:16

tja, het was echt zo, was heel lekker :) gewoon pannacotta met 'cakerotsen' zogezegd.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:23

recept, foto's? :+ kan me er nog steeds niets bij voorstellen

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:27

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:27

Girley_ schreef:
Nou hij is op zich goed gelukt, hij is alleen wel erg fris-zuur. Volgende keer een schep suiker erbij en ook had ik alleen zoutloze boter in huis, en heb er niet aan gedacht een snufje zout erbij te doen, dus de bodem is wat flauw. Denk dat hij in een schaal beter tot zijn recht zou zijn gekomen, het ziet er wat vreemd uit. Het weekend zal ik een foto plaatsen, maar stel je er dus niet teveel bij voor haha.

Heel spectaculair zag ie er bij mij ook niet uit, ik hou zelf wel van het fris-zure van de pruimen.
Hoelang heb jij hem in de oven gehad?

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:29

Hoe ik het ga maken? Geen idee... welke hoeveelheden geen idee...
dus ik denk dat ik het experiment nog even doorschuif; tot een moment dat als het mislukt er geen man over bord is :P

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:07

Yucca dat friszure is ook erg lekker, maar misschien waren de zelf gekweekte pruimen toch wel wat zuurder nog dan de pruimen uit de winkel. Ik denk dat een beetje meer suiker wel lekker was geweest haha

Hij heeft er toch nog 50 min ingezeten (laatste 15 minuten wel op 160 graden hoor) en hij is perfect gelukt. Beetje vanille saus of slagroom zal er wel lekker bij zijn. Het is een goed basis recept voor vruchtentaart, je zou m zo ook met rabarber kunnen maken en perzik of nectarines :j

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:18

Hier nog een fan :D Ik vind het heerlijk, uberhaupt koken in het algemeen maar toetjes zijn toch wel mijn favoriete gang :Y)
Ik vind het heerlijk om experimenteel aan de gang te gaan, alleen jammer dat ik vrijwel altijd alleen eet dus geen proefkonijnen heb, en zelf altijd grootse toetjes eten is wel lekker, maar niet erg slim :+
Hebben jullie de brownies van Nigella Lawson wel een geprobeerd? Die zijn echt Verukkelijk met een hoofdletter V :9

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:17

stipje hier!
van die gedecoreerde taarten kan ik niet
wel lekkere appeltaarten
kwarktaarten
en alles met chocola :P

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:17

Nou ik kreeg zo'n trek dat ik toch maar even snel wat gewone muffins gemaakt heb. Zometeen kan het de oven in :9

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:07

Ik kreeg ook trek en heb lekker pannenkoeken gebakken :P

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:04

Killyen, nee nog niet geprobeerd. Heb je het recept? Ik zag laatst ook in haar show een ontzettend lekker toetje voorbijkomen, passionfruit-mousse. wilde ik ook eens proberen, maar heb het recept niet genoteerd helaas.