Wow dat ziet er lekker uit! Die ga ik ook proberen! Hoe groot is jouw ovenschaal TS?
Iris82
Geplaatst: 17-07-10 17:37
Nou ik heb de spullen al in huis gehaald. Jammer dat mijn digitale camera in de auto ligt en mn vriend werken is anders had ik ook foto's kunnen maken. Zit inderdaad nog te twijfelen waar ik m in ga maken.
Edit: ik denk dat ik een ovenschaal neem voor die van mijn schoonpaps en nog een kleine voor mezelf maak. Edit: gecondenseerde melk is erg lekker.
Iris82
Geplaatst: 17-07-10 21:03
Ow crisps, ik heb chocolade druppels van de Jumbo gebruikt voor bovenop. Maar nu wordt de toplaag niet hard.... Iemand tips...
@Patos; Het was gewoon een klein ovenschaaltje.. zo eentje van glas, weet niet precies hoe groot die is @Iris: hmmm lastig, maar als je het gewoon in de koelkast zet, moet het wel hard worden toch?
Nouja, ik laat m maar een nacht staan, maar ik had eigenlijk wel verwacht dat het wat sneller hard zou worden. Ik ga me nog geen zorgen proberen te maken...
Heb van Dr. Oetker onwijs gave gekleurde schrijfstiften gehaald, dus in plaats van marmeren ga ik er een tekst op zetten.
Nou dan heb je idd wat te vieren! En volgens mij valt de millionaires shortbread bij iedereen wel in de smaak, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken ^^ Want wie lust er nou geen knapperig koekje met caramel en chocolade?
Iris82
Geplaatst: 17-07-10 21:31
Hou toch op...! Ik heb er uiteindelijk maar 1 gemaakt en wilde vanavond nog even fijn langs de randen snijden... maar dat gaat niet lukken als de chocola zo traag droogt.
Bodem is ook prima gelukt, kruimelt eigenlijk niet (lijkt een beetje op boterkoek ) De laag caramel had misschien iets minder gekund, ongeveer de helft van het hele ding is bij mij caramel Ik heb trouwens witte chocolade als toplaag gebruikt
@Kieffer; hihi, jaa hij is ook fantastisch, gewoon uitproberen! @Loesje688; hihi, jaaa die koek is ook lekker hé! Oh ik had eigenlijk helemaal niet teveel caramel (dat zie je ook aan mijn plaatje) hihi, naja Oeh witte chocolade lijkt me ook erg lekker als toplaag!
Mereltje
Geplaatst: 18-07-10 15:03
Nou, de bodem zit nu in de oven Ben erg benieuwd hoe het wordt!
Ik heb trouwens een ronde bakvorm gebruikt, want die vierkante was te klein
hahaha wel verelend hé dat je steeds een tijdje moet wachten voordat het afgekoeld is.. het liefst gooide ik ook gelijk alle lagen erop, maarja dat kan natuurlijk niet XD