Hoera! Ik heb ook ijzer in mijn mond! Vloeibaar eten anyone?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:46

siskeh schreef:
kan je geen ijs eten :D
Of milkshakes

Door ijs/erg koude dingen krimpt het ijzer, dus gaat het alleen maar meer pijn doen..
Je kunt alles hele kleine stukjes snijden, zodat je (haast) niet hoeft te kauwen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:25

upendo schreef:
Nooooh! ;(
Ach, als ik er volgende week zaterdag maar vanaf ben! :))
En ik heb hem sinds vanochtend ja! :j

Hoe lang moet je nog? :oo
Ik heb het idee dat die van mij er na 4 maanden alweer uit mag, dat gat is nu al voor 1/3 dichtgetrokken. :P

Oh ja, sowieso. Zo lang heb je er geen last van :). Ik heb gister zonder bitje een wedstrijd gespeeld, omdat ik nog zoveel last er van had, haha. Eigenlijk super gevaarlijk maargoed. Stomme beugels.. :')

Ik moet nog minstens anderhalf jaar en misschien nog een kaakoperatie. :Y)

Maarre, het kan wel recht staan, maar je moet dan nog een hele tijd je beugel houden anders gaan je tanden weer wandelen als het ware. Dus het kan best mooi staan, maar dan moet je nog steeds een tijdje je beugel..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 16:03

Marrjjollein schreef:
siskeh schreef:
Of milkshakes

Door ijs/erg koude dingen krimpt het ijzer, dus gaat het alleen maar meer pijn doen..
Je kunt alles hele kleine stukjes snijden, zodat je (haast) niet hoeft te kauwen..

Hmm, op zich geen nadeel, dan gat dat gat nog sneller dicht! :))

@Rebec: Ja, dat vreesde ik ook al ja..
Ach, zolang dat gat weg is vind ik het prima. :P

Heb je al je tanden nog na die wedstrijd? :D

Origineel

Re: Hoera! Ik heb ook ijzer in mijn mond! Vloeibaar eten anyone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:08

ben blij dat mijn beugel eruit is naar jaar en 2 maanden :')

geen harde dingen :P kon de 2e dag nog maar net brood naar binnen krijgen met muizenhapjes :+

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:11

Ik vidn het altijd grappig om te lezen hoe verschillend de last van het eten is De eerste vier dagen dat ik mn beugel had was alles gemalen/vloeibaar.

Daarna kon ik weer redelijk kauwen, geen harde dingen maar toch, maar na het aandraaien is het weer terug naar af. Terwijl ik ook mensen spreek die dat nauwelijk hebben terwijl die echt hele scheve tanden hebben.

Upendo, je hebt al hele goeie tips gekregen hier. Maar die vloeibare toetjes die je uit een pakje moet zuigen vind ik dus een drama. Ik kan mn lippen er niet om heen zetten, auwie haha. Ook rietjes zijn een drama. Maar misschien heb jij daar wel helemaal geen last van.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:14

ik moet nog een half jaar
en dan heb ik er 2 jaar opzitten
ik at altijd van die fruit dingetjes met yoghurt
moet je bijna niet kauwen

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:14

Marrjjollein schreef:
siskeh schreef:
Of milkshakes

Serieus? Daar heb ik nog nooit iets gemerkt. Ijs is toch nooit zo koud dat het ijzer ervan krimpt? Dat is maar heel erg kort, kan me niet voorstellen dat dat al zo een impact heeft. MIjn elastiekjes knappen trouwens wel standaard als ik een ijsje eet :)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:16

wentelteefjes :)
of bananenshake : heel simpel banaan in de blender yoghurt + suiker erbij en blenden maar, vervolgens is het via een rietje naar binnen te slurpen! Heerlijk als ontbijtje <3

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:16

als je ijs eet gaat bij mij de pijn juist weg
maar daarna is het weer terug..

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:17

upendo schreef:
Hey!

Nouja, ik heb er nog steeds veel last van, dus ik overleef op Danoontjes, wit brood zonder korst en spinazie. :')

cake gaat ook heel goed, dus als je wat lekker wil :P
heb ook beugel nu weer maar eet bijna alles al weer heb hem nu iets langer dan maand

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:19

Toen mijn slotjesbeugel erop ging heb ik een week echt pijn gehad. Erna kon ik terug redelijk gewoon eten. Maar doordat mijn onderkaak scheef stond pasten mijn tanden steeds slechter op mekaar en kon ik niks meer bijten. Was blij genoeg na mijn operatie, moest dan een week van die astronautenvoeding eten.
Nu na 3 jaar is mijn beugel er eindelijk af en ik ben dolgelukkig dat ik eindelijk weer kan eten wat ik wil. Nu enkel die nachtbeugel nog

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:21

Sleeper schreef:
Marrjjollein schreef:

Serieus? Daar heb ik nog nooit iets gemerkt. Ijs is toch nooit zo koud dat het ijzer ervan krimpt? Dat is maar heel erg kort, kan me niet voorstellen dat dat al zo een impact heeft. MIjn elastiekjes knappen trouwens wel standaard als ik een ijsje eet :)

Ja, mijn neefje had als traktatie nadat hij een beugel kreeg ijs gekregen, maar deed dus hartstikke pijn, zijn vader had toen de orthodontist gebeld en die had dat dus gezegt..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 16:33

Sleeper schreef:
Ik vidn het altijd grappig om te lezen hoe verschillend de last van het eten is De eerste vier dagen dat ik mn beugel had was alles gemalen/vloeibaar.

Daarna kon ik weer redelijk kauwen, geen harde dingen maar toch, maar na het aandraaien is het weer terug naar af. Terwijl ik ook mensen spreek die dat nauwelijk hebben terwijl die echt hele scheve tanden hebben.

Upendo, je hebt al hele goeie tips gekregen hier. Maar die vloeibare toetjes die je uit een pakje moet zuigen vind ik dus een drama. Ik kan mn lippen er niet om heen zetten, auwie haha. Ook rietjes zijn een drama. Maar misschien heb jij daar wel helemaal geen last van.

Haha, ik heb gewoon van die gezellige Danoontjes-bakjes.
Ze keken wel even vreemd op mijn werk toen ze de koelkast opentrokken en mijn lunch zagen staan. :')

@Melizz13: Heb ik ook inderdaad.
Maar volgens mij is dat vooral omdat het je tandvlees afkoelt, dat is sowieso fijn nu. :j

@Jam: Blijft daar niet heel veel zooi van tussen dat ding zitten?! Ik poets nu al 4 keer per dag. :')

@Tempus: Dat is balen zeg! Dus je hebt nog steeds een nachtbeugel na 3 jaar? :\

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:58

[quote="upendo]

@Tempus: Dat is balen zeg! Dus je hebt nog steeds een nachtbeugel na 3 jaar? :\[/quote]

Ja eerst drie jaar die slotjesbeugel en dan nu nog 2 jaar een nachtbeugel. Maar die laatste is echt niet zo erg, heb er geen last van. Je hebt hem enkel in als je slaapt en hij hindert niet.

In het begin is het echt wennen zo'n beugel, niet enkel voor jezelf, ook voor je tanden. mijn ortho zei dat die eerste paar dagen je tanden los moeten komen eens die los zijn doet het minder pijn.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 17:01

Okee, dat scheelt wel!

Ik hoop het! Het is heel vervelend, dat trekkende gevoel in je mond!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:02

Een staafmixer doet wonderen!
Ik had een hele stellage in mijn mond na een operatie aan mijn gezicht/kaken en heb alles met de staafmixer gepureerd!

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:07

negerzoeken en eierkoeken,gebakken/gekookt ei voorgesneden, soep, vla, drinkontbijt, vissticks, aardappelpuree. daar heb ik de eerste 4 dagen op geleefd

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 17:08

OOOH! NEGERZOENEN! GEWELDIG! Ik ga inslaan morgen! :9
Vissticks liggen in de vriezer. :j Soep ga ik morgen in elkaar flansen. :D
Drinkontbijt heb ik gister ook gekocht! Dat spul is supervullend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:24

upendo schreef:
@Rebec: Ja, dat vreesde ik ook al ja..
Ach, zolang dat gat weg is vind ik het prima. :P

Heb je al je tanden nog na die wedstrijd? :D

:j. Meestal heb ik mijn bitje in m'n sok (heb de bovenste rand omgeslagen en hem daar tussen :')) maar dat was ik vergeten dus toen stond ik op het veld en dacht ik; poedersuiker. en toen dacht ik van ach dit speelt veel lekkerder.. :') Maar verstandig is het niet dus in het vervolg weer bitje in, joehoe.

Ik poets trouwens 2x per dag en niet eens heel erg lang eigenlijk. 4x Per dag je tanden poetsen is iets teveel van het goede lijkt mij?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-04-10 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:25

Doe je 'harde' eten in de blender, rietje erbij. Klaar is kees :Y)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:29

voor tandenloze oudjes en baby's gooien ze gewoon al het eten in de blender. incl. vlees. dus in princiepe kan je alles gewoon eten. ;)

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:30

Lusten jullie je eten nog als het in de blender is geweest, ik krijg daar altijd vieze ideeën bij :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:31

Hupasakee, patat, mayo en een kassouflé in de blender, mixen en DRINKEN maar! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:32

Gadverdamme, sorry maar dan sappel ik liever m'n friet op. :')

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:33

Ik at altijd ragou ofzo.. Dat kan je zo naar binne lepelen. Let op! Als het nog heet is. Niet in 1X doorslikken. Daarna doet alles eten namelijk pijn met een verbrande slokdarm! :Y)