Eet jij paardenvlees?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:08

geen probleem met paardenvlees... ookal is het een paard dat ik gekend heb. ik heb ook al veel rundsvlees gegeten intussen dat ik nog bij leven en welzijn gekend heb... dat is nu eenmaal de realiteit he. elk lapje vlees was ooit een levend dier en als je daar niet tegen kunt, dan moet je maar vegetarisch eten (heb ik overigens 10 jaar gedaan!!).

Anoniem

Re: Eet jij paardenvlees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:11

Ik heb geen probleem met paardenvlees.
Maar ik vind puur paardenvlees niet lekker. Ik vind het wat bitter smaken.

Maar het zit in heel veel andere dingen (zoals soepballetjes enzo). En dan vind ik het geen probleem om te eten hoor :)
Vlees is vlees. Maar ik vind paard gewoon niet zo heel erg lekker.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:12

ja en nee.
't is niet zo dat ik het niet eet uit principe en dat ik mensen die het wel eten veroordeel omdat ik toevallig van paarden hou.
Ik "lust" het alleen niet, dus van zodra ik het proef laat ik het staan, netzoals ik geen doorbakken steak eet/lust. Ik hou gewoon niet van de smaak. Dus als er snacks of kant-en-klaar bereidingen zijn waar meer zout en specerijen dan werkelijk vlees ingedraaid worden en ook paardenvlees bevatten, dan eet ik dit gewoon op (tenzij de smaak echt niet deugd)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:17

Koeien,paarden,varkens,kippen.. Hun leven van gras en planten..
en tijgers,leeuwen,vossen,mensen leven weer van hun. ;)

Deze dieren worden altijd op gegeten. Als het in de natuur niet door de leeuwen word gedaan,
Dan doen wij het wel in het heden.

Ik heb vroeger zeker 8 jaar geen vlees gegeten. Omdat ik het zielig vond.
Maar de vleesproductie blijft toch door gaan. Ik denk dat je beter biologisch vlees kan eten i.p.v geen vlees.

Ik eet bijna geen vlees, omdat ik het meeste vlees gewoon niet lekker vind. (vind die vega troep meestal veel lekkerder := )
Maar een frikandelletje of een snitzel gaat er zo af en toe wel in hoor. ;)

Het is gewoon de natuur, vleeseter eet graseter.
Zo gaat de cirkel van natuur gewoon rond. ;)

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:22

Ja :)) hoor hier eten we ook gewoon een paardebiefstukje en paarderookvlees.
Waarom?: omdat we het lekker vinden, net zoals we koe, varken, kip en vis lekker vinden :9 .

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:22

Ik eet geen paard en nee... ik ben niet vegetarisch :7
Enja... ik weet waar het in zit of ik kijk zorgvuldig verpakkingen na :D

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:13

ja ik eet het.. sommige mensen eten het niet omdat ze van paarden houden.. ik hou ook van paarden maar wat maakt het uit of ik die frikandel of kroket niet opeet.. het paard zit er toch al wel in verwerkt..

sinds dat ik een paard geslacht heb zien worden denk ik er zo over..
eerst vond ik het zielig omdat het paard daar zo nog stond levend en wel..
en daarna hing het aan een been aan het plafond..
heel luguber om te zien maar ik heb nadat het een kogel door het hoofd kreeg, waar ik overigens niet bij was want dat vond ik te ver gaan, heb ik het paard behandeld als een stuk vlees en heel goed opgelet wat de slachters deden en ze legden uit waar de darmen zaten en de eierstokken enzo .. heel interessant..

ga er niet meer over vertellen want sommige kunnen hier niet tegen.. ;)

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:14

en ik eet het ook :P Waarom? stomme vraag; omdat ik het lekker vind natuurlijk 8-)

zongrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:19

Negerzoen schreef:
paardenrookvlees en paardenbiefstuk eet ik niet omdat ik het niet lekker vind. Maar een frikandel gaat er zonder pardon in hoor :o
Voor de rest weet ik eigenlijk niet waar het allemaal in zit, het is niet dat ik het bewust niet eet ofzo ;)

ik eet het niet om de zelfde reden als negerzoen

mijn moeder eet het wel
ik doe wel eens de naam van haar paard op een stiker tiepen en op de worst plakken
dan wil ze het niet meer ;)
maar ja 2 keer gedaan ofzo nu is het niet meer grappig

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:19

Ik vind paardenvlees heerlijk, en het is ook nog eens supergezond!
Maar als mijn eigen paardje ooit geslacht zou moeten worden denk ik dat ik daar niks van hoef :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:20

Ik heb het nog ooit gegeten, maar simpelweg omdat ik niet eens weet of ik het lust :D Maarreh, ik ga mijn frikandel er echt niet om laten staan hoor. Dan zou je ook geen koe, varken of wat dan ook moeten eten.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:21

Friekandellen enz wel maar de rest echt niet!
ben echt een paardengek en zal het nooit eten!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:22

Ik eet geen paardenvlees, nee, maar ik eet ook helemaal geen vlees.

Ik las de voorgaande reactie's niet, maar sorry, wil hier niemand tegen de schenen schoppen, hoor. Ik wil even zeggen dat ik t hypocriet vind als je geen paard eet omdat t een mooi en lief een cuddly dier is.
Wat zijn koeien dan? En varkens? Of konijnen? Waar trek je de grens?

Ik eet geen dode dieren uit principe, want ik vind een koe evenveel waard als een paard bijv. Alleen is die koe niet gekend als huis- of hobbydier, een paard wel...

enniee

ik eet het niet,
reden; vegetariër :D

_pauline_

Ik eet niet speciaal paardenvlees, denk dan aan: paardenbiefstuk en paardenrookvlees.
(dit is ook zo met konijn etc. ik hoef niet te weten dat het dat is, gewoon om het idee.)

Maar ik eet wel gewoon kroketten en frikandellen etc.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:23

Beau_Myrthe schreef:

bij mij hetzelfde!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:24

_Azar_ schreef:
Beau_Myrthe schreef:

bij mij hetzelfde!

wat is het verschil dan? frikandel is ook paardenvlees? :+

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:27

Ikke wel hoor, in de frikandel e.d. Wij hebben zelf nooit paardenvlees in huis maar dat is niet omdat ik het persé niet wil hebben. Als iemand het me voorzet eet ik het wel op, het lijkt me best wel lekker eigenlijk.

Marilyn_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:38

Ik denk dat het ook wel wat met je grenzen te maken hebt wat voor vlees je wel of niet eet. En dat zal niet de enige reden zijn. Je kijkt gewoon tegen alle dieren anders aan.

Een koe is een koe. Er is maar een kleine groep die intresse heeft in koeien (en die zijn vaak boeren) Maar een paard is voor de meeste mensen meer dan een koe. Het is een edel dier, en de doelgroep is veel groter. (behalve fokkers zijn er bv. ook vele paardenliefhebbers)

Dus die grote doelgroep zou een goede band/ goede indruk kunnen maken op paarden, en dat zou een reden kunnen zijn om minder paardenvlees te eten.
De doelgroep die echt iets heeft met koeien, zoals hij/zij heeft met een paard of hond, is kleiner, waardoor er dus veel meer koeienvlees wordt gegeten. En dat terwijl de koeienliefhebber misschien juist meer paardenvlees eet en minder koeienvlees.

Maar hoe dan ook, eigenlijk is ieder dier een afzonderlijk wezen, met zijn leuke eigenschappen ;) Dus ik zou niet weten waarom iemand die koeienvlees eet bijvoorbeeld geen paardenvlees zou moeten eten (tenzij je het vies vind, haha) En aan de andere kant zou het weer netjes zijn als je, als je geen paardenvlees eet, ook geen koeienvlees eet ;)

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:41

Nee, ik eet alleen biologisch rundvlees, vroeger at ik wel van alles, waaronder paardenworst.
Varkensvlees word er in bij ons zoiezo niet gegeten, m'n moeder vind dat de varkens in te kleine hokken zitten..
Toen we kippen kregen begon ik me meer te verdiepen in die beestjes, daarom eet ik geen kip meer.
Lam heb ik nooit lekker gevonden :+

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:45

Nou ik zal vast perongeluk wel eens paardenvlees gegeten hebben, maar ik doe het niet bewust. Het zit vaak ook in frikandellen en kroketten e.d.
Ik ga echt geen paardenvlees kopen, bah moet er niet aan denken. Sowieso eet ik eigenlijk geen vlees, maar wel vervangers.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:17

Nee, niet bewust. Ik zou dat nooit doen!
Ik zal vast wel eens een frikandel hebben gegeten waar het inzit, maar dat vind ik anders.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:33

Nee, ik eet eigenlijk geen paardenblees, omdat ik het niet lekker vind.
Eet wel eens een frikandel dus daar zal het wel inzetten natuurlijk.
Als ik het nou echt heel lekker gevonden had, dan had ik het misschien wel gegeten.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:40

zit er echt paardenvlees in de soepballen van unox? heb ik niet op de ingrediënten gezien geloofik.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:41

Ik eet geen paardenvlees.

Mijn moeder koopt speciaal frikandellen zonder paardenvlees, vanwege mij maar ook omdat het huismerk is (dus goedkoper) en ze lekker zijn. Maar over het algemeen eet ik toch alleen maar dingen zoals kipcorn, dus ik hoef er zowiezo niet over in te zitten welke frikandellen we hebben.

Maar het zal vast wel een keer gebeurd zijn dat ik per ongeluk paardenvlees heb gegeten.