Ik ga het vanavond maken, heb gister even wat extra aarappels gekookt zodat ik dat vanavond in ieder geval niet meer hoeft te doen Ik gooi dr gehakt bij en zoals ik hierboven lees misschien ook nog wel wat champignons en uien. Had toch al trek in iets van een ovenschotel dus dit recept komt best uit.
Enne, hij was best geslaagd. Heb dr het volgende ingegooid:
* Laag aardappels * Gehakt gebakken met daar door een uitje en knoflook, daarna champignons kort meegebakken. Dan op de aardappels leggen. * gourgette erop * creme fraishe + wat peper en zout * laag kaas erover.
Ik heb 'm ook gemaakt! Volgens het recept maar dan met op de tussenlagen nog wat extra knoflook (in totaal 2 teentjes), peper en zout. Over het geheel heb ik nog wat herbes de provence gestrooid (kruidenmix). Het viel goed in de smaak, ook bij de eters! Al is het wel vrij machtig.
Het krijgt van mij ook een 7,5.
Cookies
Geplaatst: 28-09-09 18:23
Nou ik heb het vanavond klaar gemaakt voor mezelf en mijn moeder. De knoflook heb ik eruit gelaten en heb er champignons aan toegevoegd. Resultaat: we hebben allebei te veel gegeten. Echt heerlijk dit. Cijfer een 9.
Had me niet aangemeld, maar gisteren toch ook even aan het kokkerellen geslagen. Voordeel van dit recept is, dat het puur een basis is waar je echt alle kanten mee uit kan!
Ik heb voorgekookte aardappelschijfjes uit het koelvak gebruikt, verder een verse courgette uit de tuin, wat smaaktomaatjes, grote champignonnen en zwarte olijven. Eerst laagje aardappels, dan de groenten in schijfjes gesneden erop en dan weer een laagje aardappels. Heb een klein bekertje creme fraiche gebruikt en dat gemengd met fijngehakte knoflook en verse kruiden (basilicum, thijm, oregano). Dat over de aardappeltjes verdeeld, half zakje gratineerkaas eroverheen en hup in de oven. Direct een ovenvisje erbij geschoven (zo'n grill-visje uit de diepvries) et voila!
Prima maaltijd, ook niet té machtig, maar dat komt vermoedelijk omdat ik wat minder creme fraiche en kaas gebruikt heb. Het had iets pittiger gemogen, volgende keer de peper- en zoutmolen daarom ook nog maar even in de hand nemen. Op deze manier vind ik het gerecht een 7 waard!
Ik ben er deze maand niet aan toegekomen om het te maken, maar ik eet dit gerecht wel regelmatig. Puntje om op te letten is voor mij dat de plakjes courgette echt dun moeten zijn en de aardappels echt goed gaar (ook de voorgekookte schijfjes kook ik vaak nog even kort).
Ik eet dit graag met een groene salade met tomaat, die lichtverteerbaar is.