nee, vloeibare boter stolt niet anders zou het in het flesje in de koelkast ook stollen
KingMarco
Geplaatst: 12-08-09 10:40
Mijn variatie van Arretjescake
Idd gemaakt van boter(als je echt heel slecht wilt zijn roomboter) dat je laat smelten, suiker en paar eieren en cacoa en als extra toevoeging wissel ik wel eens af met cocosrasp, walnoten in stukjes of rozijnen.
Ik doe zelf de koekjes in t vorm en giet dan laagje vulling erop, dan weer laagje koekjes (de ene keer in de breedte erop en de andere keer in de lengte) erop en dan weer vulling. Verkruimel dus niet de bescuitjes, als je later plakjes van de cake snijd heb je toch kleine stukjes. De stukjes geven het nog een beetje "bite", dit in tegenstelling als je het echt helemaal zou vergruizen.
Dit is echt de ultime snack voor als je onbeheersbare behoefte hebt aan chocola (voeg zelf altijd schepje extra cacoa toe voor de extra pure chocolade smaak, maar dat kan je op smaak beetje toevoegen). Het is echt een recept dat je flink naar je eigen smaak kan maken, je kan er flink mee experimenteren.
Ehhhh als ik me daar in cacaolikeur gedrenkte langevingers in voorstel dan zit ik nu kwijlend achter m'n bureau, ondanks het rillinkje bij de gedachte aan die hoeveelheden boter en rauwe eieren...
Ik heb zojuist dit recept gebruikt, van google, met vanillevla ipv eieren. Hij staat nu net n kwartiertje in de vriezer, ben benieuwd hoe 't wordt!
Ingrediënten • 500 gr bruine basterdsuiker • 2 grote eieren of 4 eetlepels vanille vla • 9 eetlepels cacaopoeder • 500 gr margarine • 500 gr droge biscuitjes
Bereiding 1. doe de basterdsuiker en de eieren of vla in een kom en mix ze met een mixer door elkaar 2. meng de cacaopoeder er lepel voor lepel bij en mix het ondertussen van elke lepel. 3. smelt de margarine in een pannetje, kruimel de biscuitjes in kleine stukjes 4. Voeg om en om de margarine en de biscuitkruimels bij het mengsel in de kom, en meng het met de mixer 5. Doe het ontstane mengsel in 2 met boter besmeerde springvormen, als je 1 wilt maken dan maak je de helft 6. Zet de vormen in de vriezer voor minstens 2 uren, voor serveren eerst wat laten opwarmen
Opmerking Je kunt ook 2 cakevormen gebruiken, doe er dan bakpapier in anders krijg je de cake er niet meer uit in zijn geheel