Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Corelli schreef:Nou dan heeft ze een hoop kaas te gaan!!
Berdien schreef:
Vandaag de Brin de Paille getest. Rond kaasje in een houten doosje. Productboek erbij gepakt, die omschreef hem als zacht en romig. Daar kunnen we dus niet zoveel mee. Oorsprong ligt in Normandië, Frankrijk.
Vers stokbroodje gesneden op de broodafdeling, kaasje op temperatuur laten komen en aangesneden. Hij rook goed!en ik houd dus absoluut niet van kaasgeur
![]()
Bordje voor de klanten gemaakt, en direct zelf ook geproefd. Lekker!Fijne romige smaak, met een pittig accentje. Niet heel woest pittig, maar daar houd ik ook niet zo van. Lijkt op brie, maar ik vind hem niet zo wrang als brie.
En zo ziet hij eruit.
Prijs is 2.98 uit het blote hoofd.
Ga hem zeker vaker 'testen'
Lielle schreef:die is gemaakt van buffelmelk en heeft veel meer smaak.
Berdien schreef:Buffel mozzarella is inderdaad een stuk lekkerder.
Foto is van Google hoor
Flauwer zou ik hem niet noemen, wel romiger. Bordje te proeven neer zetten werkt zekerveel klanten 'durven' Franse kaas niet zo aan, als ze hem nog niet kennen. Hiermee kunnen ze hem proeven, en als hij bevalt nemen ze hem vaak mee
Hermelijn schreef:Eentje die ik hier nog niet voorbij heb zien komen is de Kernhemse kaas! Is een beetje halfzachte kaas, net iets harder dan brie. Hij is vrij donkergeel, en best pittig volgens mij, ik hou er niet zo van maar mijn moeder is een echte liefhebber. Ik ben meer van de (super)jonge kazen, zoals bv. graskaas (maar dat verkopen ze nu niet meer).