Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:23

Idd voel me ook altijd vatsig, opgezet en bleh 1x per maand

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:47

Oh ik niet Als ik ongesteld ben wil ik alleen maar brood en groente eten. Beetje jammer dat ik de rest van de maand wél ongezonde dingen wil eten

O: 3 volkoren boterhammen (kaas, slankie spread, hagelslag) en magere yoghurt met muesli
T: appel
L: tarwebol met kipfilet en rucola, banaan
T: handje chips, handje zoute pinda's en 2 crackers met slankie spread

Ziolette

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:50

Mijn dagje maar weer eens:

o: 2 boterhammen met boter en 1x corned beef en 1x filet americain
t: -
l: 2 droge boterhammen in de auto (geen tijd meer om te smeren en te eten)

t:- opkikker
d: sperciebonen, aardappels en een rundervinkje + beker melk
t: tomaat/komkommer salade + meloen/appel salade

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:32

Ik ben gelukkig niet de enige die zich zo voelt dan met ongesteld zijn

Even een aanpassing bij de lunch
Evy schreef:
Mijn dag voor vandaag:
O: cracker met jam
T: 1 liga evergreen koekje
L: 2 maisbolletjes met tonijn en 1 pitabroodje met tonijn
T: appel
D: bietjes met scholfilet en aardappelen
T: -

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:37

Jaaa hoor, mijn moeder is weer zo leuk een kitkat voor me mee te nemen
Natuurlijk wel lief bedoeld, maar ik wil hem nietttt.
Wel verleidelijk dat hij hier zo voor mijn neus ligt.
Denk dat ik een deal met mezelf maak.. als ik het hele pakje (dus 4 van die reepjes) aan mijn broertje geef, mag ik beneden nog een koekje pakken Redelijk?

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:12

Wat voor koekje neem je dan?

Mijn dag;
O: Schaaltje magere joghurt met muesli
T: 2 sultana koekjes
L: 2 volkorenboterhammen, 1 appelstroop 1 rookvlees
T: 1 sultana koekje (na het fitnessen), sinaasappel
A: Gegrilde magere vis, rijst, worteltjes
T: Schaaltje magere joghurt, kiwi

Vanmiddag 1.5 uur gefitnesst...
Tot nu toe aan mijn schema gehouden. (jaja, afvallen motiveerd!)

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:34

Sizzy schreef:
Goed zo, vandaag gaat het vast heel lekker na zo'n vreetbui heb ik ook altijd de neiging om ermee te kappen.

Mijn planning trouwens vandaag:

O: twee geroosterde boterhammen met smeerkaas 20+ en tomaat
T: halve banaan
L: twee bruine boterhammen met kipfilet, smeerkaas 20+ en tomaat en een kopje soep
T: halve banaan en evt appel
T: wat sla voordat ik ga rijden
D: aardappelpuree met groenten en een biefstukje

Vanavond paardrijden

Avondeten even aangepast

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:34

Woehoe, ik heb me tot nu toe ook strak volgens plan gehouden! Ik heb zelfs een tussendoortje overgeslagen, nou nou Nja, lekker de hele middag bij mn vzpony rondgehangen, dan vliegt de tijd...er werd me nog wel een gevulde koek aangeboden maar NEE BEDANKT

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:00

Jammer dat ik jullie berichten nu pas lees, ik heb net een eetbui gehad en als ik daarna jullie berichten lees dat jullie je heel goed aan het schema hebben gehouden voel ik me best wel zwak..

Mijn dag ging heel erg goed, t/m de lunch, maar ik besloot om vandaag niet naar de paarden te gaan maar om goed te gaan leren voor m'n tentamen. En toen ging m'n moeder weg...
En toen kreeg ik zo'n enorme trek in álles Echt erg..

Niet schrikken, dit heb ik allemaal naar binnen gewerkt:
1 appel (nog volgens de planning), 2 plakjes ontbijtkoek (waarvan eentje met pindakaas en hagelslag), 2 plakjes cake (eentje met jam), rijstwafel met kaas, puntbroodje met gesmolten kaas en tomaat en een halve biscuit (jaja, een halve nog wel...)

Ik heb nu besloten dat dit de ene dag in de week is dat ik mezelf mag laten gaan, met het avondeten ga ik weinig eten en dan vanavond helemaal niks. En dan morgen ga ik me echt strikt aan het schema houden!!

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:04

Wauw ik heb gewoon ook geen koekje genomen en die kitkat geef ik morgenochtend wel aan mijn vader mee naar zijn werk ofzo

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:07

Evy schreef:
Niet schrikken, dit heb ik allemaal naar binnen gewerkt:
1 appel (nog volgens de planning), 2 plakjes ontbijtkoek (waarvan eentje met pindakaas en hagelslag), 2 plakjes cake (eentje met jam), rijstwafel met kaas, puntbroodje met gesmolten kaas en tomaat en een halve biscuit (jaja, een halve nog wel...)

Hoe herkenbaar, zoveel gaat er bij mij dus ook in als ik een vreetbui heb. En misselijk dat je je daarna voelt. En gewoon walgelijk, ik voel me dan altijd meteen super dik

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:31

Idd, ik heb echt precies hetzelfde! Ik voel me nu ook misselijk en ontzettend dik
Naja, eigen schuld... en nu denk ik dan: vanavond neem ik helemaal niks, maar ze gaan vanavond toastjes serveren met franse kaas etc..dus ik ga maar boven zitten ofzo.

Wel goed trouwens dat je je kitkat had laten staan!! En dat geeft achteraf altijd zo'n fijn gevoel hè!

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:33

Haha ja, alleen de café noir koekjes vanmiddag waren minder, maargoed, het valt nog mee vandaag.
Weekend zal wel erg worden, examens leren voor volgende week

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:34

Ach joh, wees dan maar blij dat je niet zoveel naar binnen werkt als ik en dat je er tenminste misselijk van wordt !
Wat jij opnoemt is voor mij een toetje

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:38

Grr mijn weegschaal gaf niks leuks aan, sterker nog, ik ben weer wat zwaarder .
Nouja geen punt, mijn kleding zit iig toch echt weer losser, en mijn buikomtrek is ook weer ietsjes smaller, lichamen? Ik snap niet hoe ze in elkaar zitten .

Vandaag prima aan de planning gehouden, maar nu is dat ook wel makkelijk als je de hele dag thuis bent.
Als ik op stage ben heb ik altijd het probleem dat ik niet alles mee kan nemen en dus weer alternatieven moet verzinnen, en eet ik altijd zo laat (1 uur á half 2) dat ik zóveel honger heb dat 2 boterhammen niet genoeg zijn etc. etc. Blegh

O: Kom Fruit n Fiber met magere melk
T: Nog niet eens een half handje Fruit n Fiber flakes
L: 2 sneetjes volkorenbrood waarvan 1 met filet americain en 1 met wat Becel light en een plak Slankie 20+ kaas en een glaasje tomaten/groentesap (ideaal! Lekker pittig en maar 17 kcal!)
T: 2 mandarijntjes
D: Een of andere vegaburger, zilverliesrijst met wat magere jus en gebonden witlof. Als toetje een bakje Optimel vla

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:40

VanillaQueen schreef:
Ach joh, wees dan maar blij dat je niet zoveel naar binnen werkt als ik en dat je er tenminste misselijk van wordt !
Wat jij opnoemt is voor mij een toetje

Weet je dat ik nog nóóit een vreetbui heb gehad?

Alhoewel ik vroeger wel veel (onbewust) achter de computer weg kon werken hoor. Vooral Kitkat Chunky's, roze koeken, Carmacs etc. etc.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:41

Nou Ilse, dat doe je goed, had ik maar nooit vreetbuien

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:44

Haha, denk dat het ook wel heel erg met discipline te maken heeft hoor, ik wil gewoon écht graag afvallen, en ben me er ook zeer strek bewust van dat alleen ikzelf dat kan doen en daarvoor moet zorgen.
Denk dat dat mijn sterkste punt is.

Tuurlijk neem ik wel eens een chocolaatje extra, maar neiging om een heel pak op te eten heb ik niet. Soms denk ik er wel aan, maar mijn drang is niet sterk genoeg om er aan toe te geven, gelukkig

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:05

Idd...je bent gezegend Ik was over het algemeen vrij gedisciplineerd, alleen mijn probleem is dus dat als ik ook maar IETS van mijn schema afwijk [als in slechte dingen], dat ik een enorm sterk en knagend gevoel krijgt wat maar blijft blèren dat het-nu-toch-al-verpest-is. Nouja, op dat punt is het gewoon werkelijk niet tegen te houden, de drang om NOG meer te eten is zooo enorm groot...echt geweldig dat jij dat nooit hebt zeg :| Ik zou er voor tekenen ! Ik baal er ook van dat ik NOOOOOIT vol zit, of iig niet langer dan een kwartiertje. Ik eet gewoon tot het eten op is...

Maar goed, zo'n dag als dit...dat alles goed gaat is wel erg motiverend om het weer vol te gaan houden. Volgens mij heb ik het ergste uit mijn vreetdip gehad...poeh.

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:10

LittleAnn schreef:
Super!!! Ik ga me vanavond ook weer wegen, heb er veel zin in (not)
Mijn planning:
o: magere yoghurt met tropische vruchten en muesli van zonnatura
t: energiebroodje, 1 pruim en heeel veel thee
l: salade en aspergesoep
t: liga, appel, wat nacho's met kaas en een paar stukjes zonnatura chocolade (wat hier gebeurt is dat ik niet om 18.00 kan eten, zowel vriend als vriendinnetje zijn er pas om 19.00, en dan ga ik snacken...)
a: gepofte aardappel met sperzieboontjes en en valess burger

Daarna fitnessen en stallen uitmesten!!

Aanpassing

riskjuhruled

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:13

vreetbuieen zijn mij echt fataal!! als ik weer een keer een vreetbui heb dan zit er meteen weer 1.5 kilo ofzo bij! en voordak die er weer af heb is de volgende al wel weer geweest

vandaag trouwens wel een erg goede dag gehad!! heb mezelf helemaal aan me schema gehouden

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:23

Mocca schreef:
Mijn dag;
T: 2 sultana koekjes
L: 2 volkorenboterhammen, 1 appelstroop 1 rookvlees
T: 1 sultana koekje (na het fitnessen), sinaasappel
A: Gegrilde magere vis, worteltjes, gebakken aardappeltjes

Oeps, de rijst bij het avondeten is vervangen door gebakken aardappeltjes (met een beetje appelmoes én mayonaise)

Maarja, heb met mezelf afgesproken dat ik 1 slechte dag per week mag, dus dat is dan dit avondeten.

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:46

Gelukkig hebben wij geen snoep in huis zoals chocola dus ik heb het gelukkig wel beperkt tot 'gezonde' dingen..
Ik heb niet dat ik het hele pak leeg wil hebben, maar ik wil graag van álles een beetje...
Maar bij het avondeten heb ik me goed ingehouden, 1,5 aardappel, klein hoopje bietjes en kabeljauw.
En ik ben nog steeds vol/misselijk en ik heb écht geen trek in iets...dus ik denk dat ik de avond wel ga volhouden

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:37

*meldt zich* Ja, dat van alles een beetje ken ik wel. Ik hoef geen heel pak op te vreten, maar neem van het ene pak een koekje, dan een broodje hageslag, dan een chocolaatje...
Zal ik maar zeggen wat ik net in mn vreetbui heb weggewerkt :
- 2 fruitcicks
- 2 boterhammen hagelslag
- een appelkoek
- een klein beetje yoghurt
- een mandarijn
Heb mezelf toen maar gedwongen een mandarijn te eten, zodat het toch nog enigszins gezond was..

Ach, ik zie het maar als leermoment. Bij elke vreetbui weet ik waar ik wel of niet tegen kan (krijg nogal snel last van m'n maag enzo) en ik kan me steeds een stukje beter beheersen. Vroeger nam ik dan een zak brood uit de kast, beleg en dan ging ik gewoon eindeloos broodjes zitten smeren..

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 08:19

Planning;

T: 2 sultana's
L: 2 volkorenboterhammen, 1 appelstroop, 1 rookvlees
T: - {paardrijden}
A: Geen idee