Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:46

Bhriseis schreef:
O: Banaan, de helft van 80 g havermout, 150 ml rijstmelk, water, lijnzaad; glas soja mild
B: BR workout 3
O2: De andere helft van de havermout
L: Flinke schep pastasalade (rode pesto, basilicum, paprika, komkommer, tomaat), sla, tomaat (azijn + ui), worteltjes; 2 nectarines
T: 50 g spelt-noten-zaden-muesli met 150 g melk
T: Biscotti
A: Flinke schep pastasalade, sla, tomaat, wortels; veggieburger
B: Paarden verzorgen
T: glas melk en plak 'gezonde' appelcake (2 appels, 200 g speltbloem, 200 g appelmoes, 2 eieren, 100 g boter en 100 g honing - geen idee of het lekker wordt, maar ik plan hem nu al in :Y) )

O jee o jee, ik word ongesteld en vind mezelf heel zielig.

Steenbok12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:02

bhriseis :(:) vervelend dat je dat goed merkt. Hopen dat de cake lekker word! Ik heb nooit zo last van eetbuien in die periode. 'gelukkig' maar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:03

phormicola schreef:
Ik vind het echt knap dat jullie zo goed weten hoeveel je kan een zonder dat elke dag in te vullen. Ik maak er een rommeltje van als ik dat doe. Ik ben jaloers op jullie!

Wraps zijn gemaakt van granen. Of granen gezond zijn hangt heel erg van de persoon en het soort graan af.

het scheelt heel veel bij mij dat de dagen niet zo gevarieerd zijn wat betreft bewegen,
en mijn ontbijtjes en lunches zijn ook vrij standaard, dan kom je met een paar variaties aan tussendoortjes een heel eind.
avondeten wil ik nog wel met enige regelmaat even checken hoor, dat kan echt bizar verschillen .

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:03

phormicola schreef:
1. Kun je goed tegen tarwe
2. Heb je veel buikvet (en dan bedoel ik niet een normaal laagje vet, maar 'rolletjes' als je gewoon staat)
3. Is het geraffineerd? Of volkoren?
4. Gewoon graan of spelt?
5. Wat vind je zelf van het hele graan-gedoe

:+

Ik heb mezelf er nooit echt in verdiept dus er geen mening over, maar als ik dus tarwe eet dan kan ik dus beter spelt of volkoren nemen? Of is dat echt dus afhankelijk van je verbranding.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:07

Ik ben geen expert, maar ik geloof dat spelt sowieso gezonder is dan tarwe, wegens verscheidene redenen :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:10

Plien91 schreef:
O: 1 vk bth sojaboter-runderrookvlees, 0,5 bth hüttenkäse (die was erg zuur dus rest weggegooid), 2 vk beschuitjes sojaboter-hagelslag
T: -
L: Meergranenbol met zalmsnippers en salade, glas perensap, 2 verse muntthee
T: Glas perensap, glas icetea, verse muntthee, 4 bitterballen
A: Vk wraps met zalm, aardappeltjes, komkommer, een sausje van crème fraiche/dille en nog wat sla met feta
T: Appel+ Kiwi Schaaltje light chips

Les van de dag: stuur vriendje niet naar supermarkt om brood als we bijna gaan eten en dus hongerig zijn. De schat kwam thuis met brood en chips :D. En als we het in huis hebben kan ik er écht niet vanaf blijven. Daarom haal ik het normaal alleen voor het weekend. Ach, keertje doordeweeks cheaten moet kunnen.

Voor de liefhebbers: Is het misschien een idee dat we aan het einde van de week alle lijstjes van de afgelopen week posten, als een soort weekoverzicht? Ben daar voor mezelf wel benieuwd naar, volgens mij heb ik veel meer slechte momenten dan ik mezelf probeer voor te houden :o
Laatst bijgewerkt door Noeps op 16-07-13 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:14

Ik dacht ook dat spelt beter was, maar waarom ook al weer? :o?

O: 2 Volkoren boterhammen met appelstroop thee
T: kiwi, thee
L: heel bakje aardbeitjes + vifit
T: druiven
A: vegetarische macaroni met champignon courgette saus
T: kiwi

Beweging
4 uur springles geven
1 paard rijden + stal en paddock uitmesten
Half uur hardlopen

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 01:51

Huh vegetarische macaroni? :+ Of bedoel je dat er geen vlees in de saus zat?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:09

Many schreef:
O: havermout met cacao, agavesiroop, lijnzaad en een paar gojibessen
T: appel, banaan
L: kikkererwten, zwarte bonen, halve avocado, cherrytomaatjes met olijfolie/basilicum/peterselie
T: 3 wortels, handje noten
A: patat, kaassoufflé, sla
T: gedroogde vijg, 2 droste pastilles

Een keertje snacken, af en toe is dat zo lekker :))

Gisteravond ineens zo'n zin in zoet, ik vermoed door die overkill aan koolhydraten bij het avondeten :')

Anoniem schreef:
Flink lijstje van mijn kant:

O: havermout met peer en rijst/amandelmelk
T: 3 pompoenpitcrackers met hummus
L: 4 pompoenpitcrackers met Bertolli pastasaus :)
T1: appel, peer en 2 bananen
T2: plak osawacake, handje pinda's
A: 2 wraps met kip, guacamole, tomatensalsa, paprika, ijsbergsla, creme fraiche en pijnboompitten
T: kersen en aardbeien

B: uur fietsen

Mooi lijstje!! +:)+

Madeira_ schreef:
Mmm ik moet echt is beter op mijn eten letten, blijf maar op hetzelfde gewicht hangen.. maar minder eten gaat mij gewoon niet lukken, ja 2 dagen en dan eet ik ineens heel veel omdat ik honger heb :P dus zou is tips vragen aan mijn diëtiste volgende week.. hebben jullie misschien ook nog tips?

Als je honger hebt, betekent dat dat je gewoon meer moet eten. Ga lekker snacken met groente en fruit zodra je trek krijgt, ik denk dat dat je meer gaat helpen bij het afvallen dan nog minder eten :)

phormicola schreef:
Ik vind het echt knap dat jullie zo goed weten hoeveel je kan een zonder dat elke dag in te vullen. Ik maak er een rommeltje van als ik dat doe. Ik ben jaloers op jullie!

Ik ben gewoon te lui om alles elke dag in te vullen :') Zou het eigenlijk wel vaker moeten doen, want ik vind het vaak best lastig om uit te vogelen wat ik moet/kan eten op een dag. Goeie reminder dit :))

Plien91 schreef:
Voor de liefhebbers: Is het misschien een idee dat we aan het einde van de week alle lijstjes van de afgelopen week posten, als een soort weekoverzicht? Ben daar voor mezelf wel benieuwd naar, volgens mij heb ik veel meer slechte momenten dan ik mezelf probeer voor te houden :o

Denk dat dat voor jezelf een mooi overzicht geeft, dus gewoon doen als je dat handig vindt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:22

Madeira_ schreef:
O: 5 eetlepels muesli, yoghurt
T: 2 volkoren bescuitjes
L: 75 gram havermout + melk
T: 1 pakje soya chocolademelk
A: paar aardappelballetjes uit de frituur, sperziebonen, kaas-spinazie rondo
T: 1 banaan, 2 rijstewafels met niets

Mmm ik moet echt is beter op mijn eten letten, blijf maar op hetzelfde gewicht hangen.. maar minder eten gaat mij gewoon niet lukken, ja 2 dagen en dan eet ik ineens heel veel omdat ik honger heb :P dus zou is tips vragen aan mijn diëtiste volgende week.. hebben jullie misschien ook nog tips?

Aardappelballetjes is iets wat zelden is natuurlijk, soya melk choco is misschien ook niet zo'n goed idee al hoewel ik verder niets heb gegeten vanmiddag..

Ik zou zeker niet minder eten, misschien wel 'cleaner'? Idd de aardappelballetjes, rondo en chocomelk, maar misschien ook muesli/beschuit/banaan/rijstwafels (veroorzaken allemaal een hoge insulinepiek). Kijk maar wat je ermee doet hoor, is mijn bescheiden mening ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:24

ChantalSmook schreef:
Hoe gezond/ongezond zijn wraps van zichzelf?. Heb gewone, niet volkoren ofzo. Ik wilde morgen weer de combi doen na het werk met park/sporten en heb geen zin in pasta salade ofzo. Die wraps waren lekker en kan de inhoud veranderen, maar of de wraps heel gezond zijn?

Zijn m.i. niet heel gezond. Geraffineerde tarwe, en zit ook vaak suiker in. Maar met de vulling kun je idd een hoop goed maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:26

Plien91 schreef:

Worden dat geen enorme lijsten..?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:46

Wraps kun je ook zelf maken van bijvoorbeeld speltmeel, dan weet je precies wat erin zit en zijn ze een stuk gezonder dan die uit de supermarkt :)

[edit] Het is alleen wel een crime om die dingen mooi zacht te krijgen, vind ik. Bij mij worden het nog wel eens een soort knapperige dunne pizzabodems. Ook lekker, maar niet wat ik wil als ik een wrap bak :+

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:57

Haha, ja macaroni zonder vlees in de saus ;)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:56

O: 2 zuurdesum broodjes met roomboter en 2 gebakken eieren.
T: smoothie van framboos/aardbeien/volle yoghurt en lijnzaad/maca poeder.
T: 2 rijstwafels met roomboter en 48+ kaas.
M: 2 rijstwafels met kip en een banaan.
T: stukje pure chocolade.
A: noodles met rundvlees en groentes
T: een spinazie salade met geitenkaas/pijnboompitten/rooie ui/komkommer en tomaatjes.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:58

Ik vergat door dat spelt-gedoe gisteren nog te zeggen: Dankje Chantal :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:04

Och, Bhris is zielig, ga maar lekker cake eten schat :(:)

Ik ben ook niet zo voor weeklijsten, ik denk dat ik weeklijsten niet door zal lezen omdat het dan te lang wordt :j

Tja, tarwe...ik maak me er zelf niet zo druk om, maar probeer het wel zo gezond mogelijk te houden. Ik heb nu Tarvo brood gekocht, dat is gemaakt van granen die eerst gekiemd zijn. In Amerika wordt zulk brood vaak door healthfreaks gegeten (minder koolhydraten en betere opname van voedingsstoffen), dus ik was erg blij dat het hier ook bestaat :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:06

O: Bakje yoghurt met havermout en lijnzaad en aardbeien uit eigen tuin
T: bakje met 1/3 cantaloupe meloen
L: 3 vb met salami
T: 2 Kiwi's pruim
D: Wraps met kerriekip, sperziebonen, aardappeltjes en ui.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:56

Stond vanochtend op de weegschaal, schrok me dood. Vanaf vandaag weer flink opletten. Ga straks even terug lezen en weer wat inspiratie opdoen. Vanmiddag m'n eigen raw chocolate repen maken, die dingen van de Ekoland zijn gewoon 2 euro per stuk. Kan ik goedkoper. :D

Tot nu toe:

O: Magere yoghurt met branflakes en aardbeien uit eigen tuin, wilde perzik
T: Stuk mango, 1 abrikoos
L: 2 speltboterhammen met pindakaas

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:09

Ik ben weer terug van vakantie, nu weer even opletten.

O; Overnight oats met 1/2 banaan, aardbeien, 1 el jam en 1 el lijnzaad.
T; Fruitmix, appel
L; Salade van sla, komkommer, kip en aardbei. Bakje magere kwark
T; 15 amandelen en 1/2 komkommer
A; Macaroni
T; 10 olijven en misschien nog een stuk fruit.

B; Turbofire dag 1

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:41

Om 6.50 schrok ik wakker terwijl ik om 7.00 aan moet fietsen. Snel een banaan naar binnen gepropt omdat ik toch moet fietsen en daarna op het werk de rest gegeten. Geen havermout dus en geen goede start van de dag.

O1: banaan (6.55)
O2: 2 BB en rijstwafel (kipgehakt en kaas) (8.20)
T: 2 mandarijnen
L: 2 BB en 3 rijstwafels met kaas/kipgehakt/sandwichspread
T: gezwicht voor een paar krakelingen :o + appeltje straks
A: 3 wrapjes met mengsel van 5 plakjes kipfilet, cottage cheese, tomaat/paprika/sla/komkommer
T: magere yoghurt

B: uurtje fietsen, misschien nog 30 minuutjes extra afhankelijk of het mooi weer is om in het park te liggen. Anders voorafgaand aan mijn uurtje spinningles naar huis.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:50

9.15: Banaan, glas karnemelk
B: 3,5km hardlopen
10.30: Schaaltje sojavla, glas karnemelk
12.30: Broodje omelet/kaas/gefrituurde uienringen/salade, glas verse jus d'orange
B: 20min fietsen, 30min door de stad wandelen

Rest van de dag:
T: Appel
A: Zilvervliesrijst met pilav (perzik, tomatensaus, kipfilet)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:17

O: 85 g haver, 150 ml sojamelk light, lijnzaad, water; thee; half plakje 'gezond' appelcake (ik moest toch proeven hoe hij koud smaakt :P)
L: 50 g haver, 30 g spelt, 200 ml sojamelk light, 4 g vanillesuiker, water
T: plak 'gezonde' appelcake, thee
T: schaaltje kersen
A: bloemkool in kaassaus (met dit weer ;( ), 150 g aardappelen, groentenburger
B: 250 balen hooi stapelen, paarden verzorgen
T:?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:40

Anoniem schreef:
Ik zou zeker niet minder eten, misschien wel 'cleaner'? Idd de aardappelballetjes, rondo en chocomelk, maar misschien ook muesli/beschuit/banaan/rijstwafels (veroorzaken allemaal een hoge insulinepiek). Kijk maar wat je ermee doet hoor, is mijn bescheiden mening ;)

Ja precies, dat wil ik ook gaan proberen :)

Ik denk dat ik hier vaker ga zeuren dat ik niet afval, vanmorgen weer -200 gram *\o/* :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:40

Congrats!