Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:54

Neen zeg Mandy, ik vind het net superboeiend om te zien wat er daar allemaal te eten valt :))

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:56

Oke mooi! :D

super lijstje FSCA!

Ik ga verder reizen naar de grand canyon en ben benieuwd wat er daar allemaal weer op mijn bord valt!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:57

Ik zou me echt niet zo kunnen inhouden als jij :o Het eerste wat ik zou doen is een donut eten!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:05

Leuk om al die verschillende lijstjes hier te zien, inspirerend ook! :D

Mandy ik vind het ook knap van je dat je zo netjes op je eten let in Amerika.

Mijn lijstje:

O: 2 pompoenpit-boterhammen, 1 appelstroop en 1 pindakaas (oeps hihi), 1 glas sinaasappelsap
T: halve galiameloen
L: 2 pompoenpit-boterhammen met kipfilet, 1 tomaat, klein bakje aardbeien
T: 2 kiwi's
D: wrap met 'kipsalade' (kipfilet, avocado, bosuitje, sausje van zure room en 1 eetlepel halvanaise) en salade van rucola (uit eigen tuin) met tomaat, komkommer en klein beetje feta
T: klein schaaltje magere vla

B: 12 km fietsen, 1 uur Zumba en werken.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:06

O: Havermout met sojamelk en kaneel.
L: 2 wraps met kip, tomaat, komkommer en paprika.
T: 2,5 schijf galia meloen. 100 gram gemengde noten.
A: Havermoutpannenkoek met appelstroop en een omelet met tomaat en kaas.

:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:45

Bhriseis schreef:
Ik zou me echt niet zo kunnen inhouden als jij :o Het eerste wat ik zou doen is een donut eten!

En een meatlovers pizza bestellen, met kaas in de korst en dan helemaal zelf opeten :9 :+ Goed, ik blijf voorlopig aan deze kant van de oceaan!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:46

:=

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:03

o: 3 crackers met kaas
l: panini bakker bart (mozzarella, tomaat en pesto)'
t: sapje en stuk aarbeientaart V&D
a: kommetje kippensoep + witte boterham kaas

b: van 11 uur tot half 6 geshopt, dus heel veel gelopen.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:08

O: plakje ontbijtkoek + rijstwafel
M: Italiaans broodje met bacon.
T: 2 blikjes energy + 2 bolletjes schepijs.
A: schep aardappelpuree, schep bruine bonen, stuk of 10 grote garnalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:12

Ontbijt; volkoren boterham met appelstroop + cracker met pindakaas
tussendoor; stroopwafel
lunch; 2 kaasstengels + een triangel broodje met pompoenpitjes en salami
avondeten; tricolore tagliatelle met roomsaus + zalm + cherry tomaatjes, als toetje Mona griesmeelpudding.
tussendoor; 2 nectarine's + worteltjes

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:50

O: 75 gram havermout, 8 gram lijnzaad, 200 ml ongezoete sojamelk, 1 appel met kaneel
L: 200 ml magere yoghurt met 1 beschuit & 16 gram bio-muesli, 100 gram gele paprika en 1 appel
T: 120 kcal aan pure chocolade
A: 1 rundvlees gehaktbal, gekookte aardappelen en salade (sla met olijven, paprika, komkommer, pijnboompitjes, Parmezaanse kaas, nectarine en beetje olijfolie), als toetje bakje met 1/2 banaan en 1.5 kiwi
T: 200 gram magere kwark met 25 krentjes en 1 beschuit, 2 worteltjes, 2 suikervrije kauwgoms
D: mok koffie, veel water, 3x mok groene thee
B: 15 min kruklopen, half uur fysio & half uur badmintonnen op 1 kruk

Klinkt lekker die wraps Chantal, ook heerlijk om dat met dit weer in het park te eten :)

& mandy ik sta echt versteld van hoe net je lijstjes zijn hoor!
Grootste valkuil die ik toen had was denk ik toch de vette hap die we gingen halen rond een uur of 22/23 :=

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:56

O: 5 eetlepels muesli, yoghurt
T: 2 volkoren bescuitjes
L: 75 gram havermout + melk
T: 1 pakje soya chocolademelk
A: paar aardappelballetjes uit de frituur, sperziebonen, kaas-spinazie rondo
T: 1 banaan, 2 rijstewafels met niets

Mmm ik moet echt is beter op mijn eten letten, blijf maar op hetzelfde gewicht hangen.. maar minder eten gaat mij gewoon niet lukken, ja 2 dagen en dan eet ik ineens heel veel omdat ik honger heb :P dus zou is tips vragen aan mijn diëtiste volgende week.. hebben jullie misschien ook nog tips?

Aardappelballetjes is iets wat zelden is natuurlijk, soya melk choco is misschien ook niet zo'n goed idee al hoewel ik verder niets heb gegeten vanmiddag..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:24

madeira, eet je wel voldoende?
ik merk nu echt dat nu ik meer eet ik niet echt eetbuien meer heb en wel vooruitgang zie wat betreft gewicht... of beter gezegd, omvang. Ik weeg me namelijk niet, dat is namelijk een trigger voor nare eetgedachten etc .
houd het een paar dagen bij in de app van fatsecret bijvoorbeeld, dan heb je een goed overzicht wat je binnenkrijgt , en waar je eventueel wat kunt aanpassen.

ik merk dat ik moet opletten dat ik voldoende fruit eet en sowieso tussendoortjes pak
anders zit ik rond de 1600 kcal per dag en dan heb ik 2 keer per week een vreetbui.
nu let ik veel beter op , eet ik minimaal mijn bmr en heb ik vrijwel geen last van vreetbuien en slink in omvang.

ik dacht dat ik voldoende etc at , maar heb dus door een weekje die app in te vullen en mijn BMR te berekenen het inzicht gekregen dat ik te weinig at waardoor het helemaal niet vreemd was dat ik die eetbuien had.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:27

Ik hoor inderdaad ook dat hummus gezond is, of het ook gezond is uit een potje weet ik niet maar wil ook wel eens proberen om het zelf te maken als deze op is. Ik eet bijna elke ochtend nu 1 cracker met hummus en doe er ong. 2 weekjes mee daardoor en begin het elke dag lekkerder te vinden.

Grand Canyon. Gaaf joh, ik ben erg jaloers, als je terug bent wil ik wel wat foto’s zien! Ben in december/januari een maand naar Australie geweest en vond het geweldig om al die bergen etc. in te gaan en heeft mijn kijk op vakantie echt veranderd. Hoe lang blijf jij daar?

LisErm94, inderdaad heerlijk. Ik heb alleen een appartementje zonder zon op mijn balkon midden in de stad. Kom echt tot rust op zulke plekken.

Madeira misschien stom, maar zou het niet zijn als je qua volume meer eet je het gevoel hebt dat je meer eet en voller zit ook al zit er minder in qua kcal etc.? (Bijvoorbeeld extra stukje komkommer of een extra cracker met mager beleg). Ik eet mijn ontbijt havermout met cracker omdat het anders zo karig vond. Heb ipv de cracker iets minder havermout en zit sowieso vol daarna. Probeer daarom ook bv vaker 2 BB en 2 crackers ofzo te pakken bij de lunch.

O: 50 gr havermout en cracker met hummus
T: appeltje
L: 2BB en 3 volkoren crackers met boter/ kaas en soort kipgehakt?
T: 2 mandarijnen en java wafel
T: bakje met aardbeitjes
A: 3 wrapjes met kidneybonen tonijn en salade
T: magere yoghurt en stukje komkommer
B: uurtje spinning en uurtje fietsen

Hoe gezond/ongezond zijn wraps van zichzelf?. Heb gewone, niet volkoren ofzo. Ik wilde morgen weer de combi doen na het werk met park/sporten en heb geen zin in pasta salade ofzo. Die wraps waren lekker en kan de inhoud veranderen, maar of de wraps heel gezond zijn?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:50

Klinkt lekker die wraps! :) Ik zou eerlijk gezegd niet weten of ze gezond zijn, kun je net even op het pak kijken oid? Het klinkt als iets wat onverwacht nog best ongezond kan zijn.

Gaaf, de Grand Canyon! Ik ga met een beetje geluk volgend jaar backpacken langs de westkust, wil ik echt heel graag zien :D Ben tot nu toe alleen aan de oostkust en in Canada geweest.

O: vetvrije yoghurt met muesli met fruit en rozijnen, een glas Innocent smoothie en een ei (alleen het eiwit)
L: 2 granola repen
T: eiwit :+ ik wil meer proteïne eten
A: kip tikka masala, rijst en paksoi met gegrilde paprika
B: halfuur hardlopen, halfuur wandelen met de hond

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:52

Thanks voor de tips :D ik zou even kijken, misschien toch is invullen hoeveel ik eet.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:54

Madeira_ schreef:
Thanks voor de tips :D ik zou even kijken, misschien toch is invullen hoeveel ik eet.

Ik zou inderdaad ook zeggen gezond snacken. Als ik zin heb in iets te eten maakt het me niet zoveel uit wát ik eet, dus dan neem ik een appel of een komkommer in plaats van chocola of iets dergelijks. Werkt tot nu toe heel goed! :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:58

Ik had de verpakking al weggegooid. Had er 6 ingevroren namelijk. Zie op internet dat er 125 kcal per kleine tortilla inzitten. Vind dat met 3 dan best prima voor avond eten. Ligt er ook aan wat je er in doet natuurlijk verder. Heb er dus maar net voor morgen ook weer drie gemaakt met een mengsel van: 5 plakjes kipfilet in stukjes, tomaatje, stukje komkommer, stukje paprika, beetje sla en een flinke lepel cottage cheese. :))
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 16-07-13 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:59

O: 2 boterhammen en een beker vivit.
L: 3 boterhammen en 2 bekers melk.
T: Een glas water en een ontbijtkoek
A: Tortillini met spinazie
T: Een banaan en een glas water.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:08

Madeira_ schreef:

is ook niet iets wat je hoeft te blijven doen hoor, ik heb het een week gedaan om puur te kijken wat ik nu eigenlijk echt eet,
daarna nog een weekje om goed op te bouwen en weer een beter inzicht in wat ik nu eigenlijk echt wel moet eten om aan mijn minimum te komen en wat ik daarnaast nog kan pakken om onder mijn maximum te blijven als ik zin heb in iets extra's
en natuurlijk probeer ik zo gezond mogelijk te kiezen zonder te dwangmatig te worden ;)

nu doe ik af en toe een dagje bijhouden om te checken , maar weet ik wat ik ongeveer binnen krijg en of dat okay is of niet .
of als ik twijfel of ik er wel aan kom, dan check ik even of ik idd te laag zit.

het enige waar ik in eerste instantie op lette is, dat ik gewoon at, zoals ik ook at voordat ik het bijhield. , dus gewoon een paar dagen bijhouden wat je normale eetpatroon is, dan heb je vaak al heel snel door waar de problemen een beetje zitten en wat je er mee kunt kwa aanpassen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:14

Ik vind het echt knap dat jullie zo goed weten hoeveel je kan een zonder dat elke dag in te vullen. Ik maak er een rommeltje van als ik dat doe. Ik ben jaloers op jullie!

Wraps zijn gemaakt van granen. Of granen gezond zijn hangt heel erg van de persoon en het soort graan af.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:15

Phromicola, klinkt lekker ingewikkeld weer haha :') . Hoe weet ik dan of het voor mij gezond is?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:17

Sonja_vR, ja op die manier, dus een soort eetdagboekje bijhouden maar gelijk kijken hoeveel je van alles binnenhoud.. wel een goed idee, kun je gelijk kijken waar inderdaad de fouten zitten :D.

Ik ga het gewoon is proberen :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:17

1. Kun je goed tegen tarwe
2. Heb je veel buikvet (en dan bedoel ik niet een normaal laagje vet, maar 'rolletjes' als je gewoon staat)
3. Is het geraffineerd? Of volkoren?
4. Gewoon graan of spelt?
5. Wat vind je zelf van het hele graan-gedoe

:+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:26

Mooi Gast7391! +:)+
KarinvdM schreef:
O1: De helft van mijn havermout, speltvlokken, roggevlokken, chia, hennepzaad met Alpro vanilledrink met daarin een banaan
B: 9,5 km hardlopen
O2: De andere helft van m'n havermout met daarin nog een theelepel cacao
B: 45 min paardrijden
T: Handje druiven
L: Roergebakken groente, champignons en garnalen met woksaus en een beetje quinoa
T: Kersen, een abrikoos en druiven
A: Dubbele speltboterham met kruidenkaas, sla, paprika een 30+ kaas, koe/geit (moet jureren)
T: ?
D:Groene thee, slimpie en water
B: stal en wei uitmesten, trailer van binnen en buiten gewassen

T: Wilde perzik en omdat ik te laag in kcal zat nog wat plakjes ham