Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Belsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:56

Bijna negen "bij benadering" begin gewicht weet ik niet, ik heb het laatste genomen wat ik gezien heb.
Maar daarna kwam een huwelijk, pitta, friet, een ijsje enz ... Omdat ik dat niet meer ging mogen eten dus vermoedelijk lag het hoger

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:59

Wauwie hoelang moet je dit dieet nog volgen eigenlijk?

Belsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:01

Wel "tot ik op gewicht ben" of tot ik zeg dat ik vanaf dan met een gewoon dieet verder wil gaan. Qua kostprijs e.d. kan ik me wel voorstellen dat ik er misschien eerder mee wil kappen.
Maar ik zou nog graag 12 à 15 kilo bij afraken en op deze manier gaat dat nu eenmaal sneller dan met echt eten ....
Dus ik weet het nog niet goed
De moment dat ik helemaal gek word van die zakjes denk ik, dan ga'k ermee moeten stoppen dan is het ook niet meer vol te houden vrees ik.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:05

Maar ik neem aan dat je langzaam zal moeten afbouwen anders knalt het er zo weer bij of niet?
Mag je nu ook steeds meer eten, of blijft je dagmenu zoals nu?

Belsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:11

Je hebt verschillende fases:
Fase 1: 4 à 5 zakjes per dag en groenten voor de rest niets
Hier val je 2 tot 4 kg per week af, ik mag van de dokter deze fase slechts 10 dagen doen.

Fase 2: 3 à 4 zakjes per dag en groenten en 1 natuurlijk eiwitproduct per dag (vlees, vis, ei)
Hier ben ik nu mee bezig, dan heb je tussen de 1 à 2 kilo per week. Ik zit nu ongeveer op 1.4kg per week
Maar meer eten zit er dus niet in ...

Fase 3 en 4 moet ik bekijken, dat weet ik niet uit mijn hoofdje. Maar dan krijg je dus een zakje minder en dan wordt er weer iets toegevoed. Dacht het volgende brood, pasta en rijst was. En als allerlaatste pas fruit.
Gedurende die fases blijf je afvallen maar steeds minder en minder en ondertussen ga je dus meer en meer eten waardoor je dus ook niet meer afvalt ... Duh ...

Op zich ben je der dus sowieso een hele tijd mee bezig nog, want stel nu dat je pas begint te stoppen op het moment dat je op gewicht bent, dan moet je dus toch fase 3 en 4 doorlopen gedurende een bepaalde periode om aankomen te voorkomen.

Laatste is dus 3 keer eten en 1 van je tussendoortjes uit een zakje, dat weet ik nog. Dat gaat dan na een paar weken ook vervangen worden

Ik wil wel even erbij zeggen dat ik effectief geen honger meer heb, wat vrij irritant is. Want die dingen moeten op ... En dan zijn die tussendoortjes soms niet zo aangenaam.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:17

Aah oke, nu snap ik het al wat meer
Bedankt voor je uitleg!

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:19

In principe bouw je het langzaam aan weer op zodat het er als het goed is niet in een keer bij komt dus.
Maar klinkt goed! Fijn dat het zo opschiet, eindelijk een manier waarop je wel afvalt

Sizzy, dat is idd een goed gevoel

Belsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:22

En normaal gezien zou je dus niet mogen bijkomen ... Normaal gezien

Dokter heeft me wel aangeraden altijd een paar van die zakjes in huis te houden, als je dan bijkomt kon ik dadelijk een paar dagen 1 maaltijd vervangen waardoor je normaal zou moeten afvallen ... Dat is misschien niet de meest aangename situatie als ik het zo moet onderhouden, maar mijn gewicht is ongezond hoog!
Dat gaat niet over een paar kilo's om in een leuk truitje te passen, dus denk ik dat zo'n opoffering daar wel voor gemaakt kan worden ...

fourth

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:25

syllie20 schreef:
Graag zou ik me ook willen aanmelden.

Ik ben Sylvia en ik ben 22 jaar. Ben 1. 85 lang en weeg nu 90 kilo .

Ben vorig jaar augustus ook begonnen en ben toen toen 10 kilo afgevallen, helaas zit er nu alweer 9 kilo aan.

IK ben nu een week bezig en ben 3 kilo afgevallen (ik was dus 93kg), dit door een verstandkies wat ze hebben getrokken zonder verdoving. Waardoor ik niet kon eten, alleen maar vla en soep.

Ik doe s'middag een half uur hardlopen en dan nog een kwartier buikspieren.
Me eten bestaat uit:
0: een sneetje brood met mager beleg
m: twee sneetjes brood met mager beleg en soms een soep
a: een paar aardappelen met groentje en een stukje vlees.

Tussendoor neem ik niks, omdat ik daar geen trek in heb gelukkig.

Welkom!
Maar dat is wel heel weinig hoor....afvallen gaat waarschijnlijk zo beroerd doordat je lichaam ieder grammetje energie gaat vasthouden om te overleven ! Daardoor verbrandt je niets extra's.
Je moet gewoon minstens drie tussendoortjes, waarvan 2 keer fruit in ieder geval. Verder kan je ook bijvoorbeeld magere kwark / yoghurt eten, hartstikke lekker.
Maar als je zo doorgaat val je echt niets af, of het komt er weer keihard aan zodra je stopt met hongeren.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:04

Oeps oeps oeps
Net een flinterdun plakje suikerbrood op.
Het zag er zoo lekker uit.
En nog twee dropjes...Dus nu ga ik me inhouden tot drie uur, dan mag ik een kiwi.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:10

Ohh, suikerbrood is zo heerlijk

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:12

Sizzy schreef:
Ohh, suikerbrood is zo heerlijk

+ een hele dikke laag roomboter

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:29

Oh oh oh oh, ik heb vandaag gelunched met een enorm stuk appeltaart .
Gelukkig kan ik het vandaag wel hebben aangezien ik vanavond een bak maaltijdsalade met zalm van de AH eet .
Mijn beste vriendinnetje gaat morgen weer voorgoed terug naar huis (Aruba) en hadden vandaag dus een afscheidsfeestje met nog 2 andere vrienden. Aangezien wij alle 4 gek op appeltaart zijn heb ik er vanochtend eentje gekocht, die we heel asociaal met zijn 4en helemaal opgegeten hebben (was overigens geen enorm grote oid. hoor, gingen zo'n 6 punten uit en wij waren met zijn 4en)

O: Kom Zonnatura muesli met magere yoghurt en zoetstof
T + L: Royaal stuk appeltaart
T: Tomatensapje (ga eens kijken wat de blender met tomaten doet )
D: Bak maaltijdsalade zalm van de AH met als toetje een bakje Optimel vla

anke2002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:51

Hey!
Ik wil graag ook meedoen met dit topic, want er kunnen wel een paar kilo's af vind ik. Ik ben Anke en ik ben 18 jaar. Nu weeg ik 67,5/68 kilo en ik ben 1.73m. Ik wil eigenlijk weer ongeveer 60/61 kilo wegen, dat woog ik anderhalf jaar geleden ook en daar voelde ik me prettig bij. In de afgelopen 1,5 jaar heb ik nogal ongezond gegeten en weinig gesport dus tja, dan komt er wel wat vet bij. Maar nu wil ik weer proberen gezond te gaan eten en te sporten!

Tot nu toe heb ik vandaag gegeten:
O: Kom 4granenmix met magere yoghurt en 2 plakjes ontbijtkoek met boter
L: 2 stukjes bruin brood, eentje met hagelslag en eentje met kaas
Zometeen ga ik een appel nemen en vanavond eten we macaroni.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:31

Ik merk vandaag weer al te goed dat ik een echte emotie-eter ben.
Voel me vandaag echt rot, en dat uit zich dus in eten. Gelijk toen ik uit school kwam greep ik dus al naar het suikerbrood en de droppot. En ook mijn gewone boterhammetjes nog. Daarna een kiwi op, en net weer een café noir koekje. Bluh, kan me echt niet inhouden. En dit maakt dat ik me eigenlijk nog slechter voel, het eten heeft gewoon geen nut.

Ben nu maar op zolder gaan zitten, ver weg van alles.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:08

Sizzy schreef:
Zo, ben er vanaf vandaag weer helemaal bij.

Planning:
O: twee geroosterde boterhammen met kaas en tomaat
T: appel
L: twee bruine boterhammen met kipfilet en tomaat en een cup a soup chinese tomaat
T: appel en 1 gekookt eitje
D: spaghetti met rode saus en 1 gebakken eitje
T: paardrijden en daarna misschien nog wat yoghurt

Even aangepast

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:10

suepergirl schreef:
Mijn planning:
o: Yakult light, 2 bruine boterhammen met slankiekaas
t: wat fruit, 4granen ding
l: soeppie uit de kantine
t: 2x cracker, cupasoup helder, appel
d: Pannekoeken...

Ook even aangepast... Heb alleen zown vaag vermoeden dat ik tussen nu en vanavond 8 uur (dan eet ik pas pannekoeken) best honger krijg..... hmmmz.... hoe ga ik dat oplossen..

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:12

Ik ook, eet waarschijnlijk pas om half 10

Moet meteen uit m'n stage met een huisgenoot langs de Ikea waar ik de hotdogs moet weerstaan
Daarna meteen snel door naar Mex. Maar ik ga heel streng voor mezelf zijn en niks eten.
Heb net een appel en een gekookt eitje op.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:23

Zometeen ga ik onverwachts een uur tennissen, dus alle slechte dingen van vanmiddag er weer lekker afsporten!
Hoop dat ik me dan weer wat lekkerder voel.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:27

Hallo mensen!

Ik heb hier al een tijdje niet meer gepost omdat het toch vrij zinloos was, gezien mijn eetpatroon Ben namelijk net verhuist naar een kamertje in Utrecht, heb tentamens gehad (heel hard schransen onder het blokken omdat 'je zo zielig bent...')

Maar ik ga nu weer proberen wat beter op te letten, zo met de zomer in zicht (hebben jullie door dat mooie weer ook al zo het voorjaar in je hoofd?). Ik doe sinds een tijdje een uur bodyshape in de week, 3x een uur paardrijden, en als het weer nog iets beter wordt ga ik elke dag fietsen naar de Uithof (daar is de Universiteit), dat komt ook wel op 3 kwartier per dag uit.

Haha Sizzy, die hotdogs zijn vet lekker, heb er zaterdag nog 2 op. Voor 65 cent kan je die als arme student eigenlijk niet laten liggen

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:29

Mocca schreef:
Ik merk vandaag weer al te goed dat ik een echte emotie-eter ben.
Voel me vandaag echt rot, en dat uit zich dus in eten. Gelijk toen ik uit school kwam greep ik dus al naar het suikerbrood en de droppot. En ook mijn gewone boterhammetjes nog. Daarna een kiwi op, en net weer een café noir koekje. Bluh, kan me echt niet inhouden. En dit maakt dat ik me eigenlijk nog slechter voel, het eten heeft gewoon geen nut.

Ben nu maar op zolder gaan zitten, ver weg van alles.

Erg is dat hè, en als je eenmaal begonnen bent dan stop je ook niet meer. Ik heb er ook erg veel last ben wanneer ik gestressed ben!

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:30

Hopelijk helpt het wat Mocca

Ik heb net lekker gereden (had les)
En toen ik thuis kwam kapje brood en cracker genomen.

Nou Ilse al je beste vriendin voorgoed weg gaat kan die appeltaart gerust wel!

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:32

Ik heb vanmorgen ontdekt dat een geroosterd broodje met komkommer best lekker is Beetje zout en basilicum, best te eten.
En had daarna nog een bakje yoghurt met muesli gegeten.

Verder niet zo'n goede dag, maar het valt mee, net nog een appeltje op en vanavond eventueel nog vruchtenyoghurt en meer fruit

VLC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:28

Het is een slechte dag geweest, maar het begin is er iig weer

ontbijt: niks
tussendoor: 1 granenkoekje en een melkkoekje
lunch: een kitkat white chunky
tussendoor: 1 boterham, 2 koekjes en een appel
avondeten: sla met aardappelen en varkenshaasje
Tussendoor: spekjes en een appel (en mss nog een koekje )

maarja volgens mij moet ik iets meer gaan ontbijten, want ik krijg rond een uur of 3 echt zo'n ongelofelijke vreetkick..

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:46

Arghh, ik heb mezelf echt NIET onder controle, ik snap echt niet hoe dat nou kan...ging super tot een uur of vijf, toen begon het opeens weer en ik heb echt te walgelijk veel gegeten Boterhammen met chocoladepasta, koekjes, chocolade, PIZZA, blablabla.

Ik vind het zo zwak