Lijstje van gisteren plaats ik maar niet. Een slecht dagje gehad. Vandaag probeer ik beter op te letten. Ik heb woensdagavond erg slecht nieuws gehad en gisteren de uitslag. Daardoor geen trek gehad, alleen in wat tulband!
Vandaag: O: 1 appel, 1 peer en een paar grote aardbeien T:tosti ham/kaas L: stukje witte chocolade en ik eet zo nog een boterham T:? A: iets van friet
Lis, wat knap zeg, van je vet- en spierpercentage! Je bent ook zo lekker bezig met sporten steeds!
O: havermout met rijstmelk, cacao, honing, lijnzaad, hennepzaad en nibs; appel T: banaan L: meergranenbol, ene helft pesto/kaas/komkommer/tomaat, andere helft pindakaas/tomaat T: 3 wortels, 2 mandarijnen A: prutje/stoof van bloemkool, spinazie, tofu en zilvervliesrijst T: bruiloft, dus nog geen idee
B: 12 km fietsen, halfuur wandelen met paard, 25 minuten circuittraining
Bedankt allemaal! Ik kan een PB sturen met wat er aan de hand is hoor.. In ieder geval ben ik zaterdag tante geworden van een lief meisje dat nu een erge zeldzame ziekte blijkt te hebben (200 kinderen per jaar worden daar mee geboren..). Ben er helemaal van ontdaan. Had niet verwacht dat het me zo zou raken, aangezien ik kinderen nooit leuk vind. Maar in dit geval ligt het toch anders aangezien het nu plots erg dichtbij is!
Uiteindelijke lijstje zoals ie gaat worden vandaag!
O: 1 appel, 1 peer en een paar grote aardbeien T:tosti ham/kaas L: stukje witte chocolade en een prince koekje T:tompouce (nog van woensdag ) A: Kipsaté, sla en wat frietjes. Ik ga straks naar de GP kijken in Nieuwland (CDI Z.eeland O.utdoor) en daar hebben ze hele lekkere saté!
B: 2 paarden fanatiek gereden D: thee en water
Ik heb totaal geen trek in brood of yoghurt, dus heb vandaag gegeten (en ga straks eten) waar ik zin in heb. Hopelijk gaat het morgen wel weer beter
Espoir het is heel begrijpelijk dat het je zo raakt. Welke ziekte heeft ze als ik mag vragen? Rustig aan en doe waar je, je goed bij voelt. Pb box staat open voor je.
HorseLove92
Geplaatst: 04-04-14 16:51
Jemig.. Wat erg sterkte! Gelijk heb je Espoir_ gewoon even eten wat lekker is en waar je zin in hebt!
wat vreselijk espoir. Je ziet natuurlijk ook een hoop verdriet om je heen dan, dat is niet niks.
Wat heeft ze voor ziekte?
Espoir_
Geplaatst: 04-04-14 17:04
De naam weet ik nog niet. Ik ga er zondag naar toe, ze ligt in Sophia Rotterdam dus dan zal ik het vragen! Ik weet wel dat het een ziekte is waarbij spraak en zicht verloren kunnen gaan, dat dingen verlamd raken (bijvoorbeeld 1 of 2 benen etc.) en dat het slikreflex er mee op gaat houden, waardoor gewone voeding niet gegeven kan worden. Als het de progressieve vorm is, overlijd ze al op jonge leeftijd. Pff . Het is van mijn zwager en schoonzus en het is hun eerste kindje. Zijn twee hele nette jonge mensen en dan krijgen ze dit! Ik vind het leven wat dat betreft echt heel oneerlijk.
Jeetje Espoir, wat heftig, heel veel sterkte ermee..
Mijn lijstje vandaag: O: paleo appelcake in een mok L: 3 boekweitpannekoekjes met agavesiroop en beetje bio roomboter D: wittekool pasta (ipv pasta dungesneden wittekool gekookt), met tomatensaus/ gehaktballetjes/olijven T: vanille cupcake met vanille frosting (paleo) T: ik hoop nog een klein schaaltje gemengde nootjes want heb echt te weinig op...
vanwege een afspraak vanmorgen en paardrijden vanmiddag toch weer over mijn honger heen en niet gegeten, balen want het ging de afgelopen week zo goed. B: uur zwaar les gehad met paard, ben moe dus verder niets meer vandaag..
O: 65 g havermout + 200 ml rijstmelk + water + el zadenmix, half glas vers fruitsap met vitamientjes T: Latte B: 20 min. wandelen L: 120 g meergranenbroodje met beetje mayo, kaas, eitje, sla, tomaat, komkommer B: 2 x 20 min. wandelen T: Schaaltje aardbeienyoghurt + cappuccino met kaneel B: 20 min. wandelen, alles in en uitpakken voor op kamers T: Appel B: Paarden verzorgen T: 5 volkoren roggecrackers, drie met light roomkaas, 2 met boursin en op beiden tomaat, rucola en komkommer B: BR Workout 2 + 10 min. ballet A: 150 g aardappelen, half bord sla met beetje olijfolie, tomaat en azijn, saus van paprika, komkommer, kruiden en bouillon T: 150 g kwark met 50 g cottage cheese en een sinaasappel
2200 kcal tegenover 2300 te verbranden kcal Ik ben blij met mijn lijstje; het sporten ging fijn na die crackers!
Wauw gefeliciteerd Lis, bikkel!
Lien_
Geplaatst: 04-04-14 20:47
Sterkte Espoir!
Ik heb mijn koelkast (bijna) leeggegeten O: 60g havermout, 250mL amandelmelk, banaan, cacao T: appel, kopje koffie L: twee mini volkorenpitta's, sla, houmous, paprika en wortels T: - A: twee eieren, veel sla, laatste paprika en wortel, wat tomatenpuree, bak yoghurt T: -
B: ruim anderhalf uur wandelen, 40min fietsen, half uur yoga D: water en thee
Ik vind het een mooi lijstje Lien, maar qua kcal wel erg laag, als ik het zo inschat. In twee pita's zitten bijvoorbeeld geloof ik maar 220 kcal, als ik me niet vergis (zonder de vulling, maar die is ook niet kcal rijk).
Nee, daar heb je gelijk in Ik heb alleen echt totaal niets meer in huis (behalve iets voor morgenochtend dan) en ik ben de hele avond weg. Ik ga proberen even een supermarkt in te stappen onderweg
Nou precies daarom dat ik die opmerking maakte; ik was bang dat je dacht dat je mega veel gegeten had Sorry! En goede reis
NeverGiveUp
Geplaatst: 04-04-14 21:16
Espoir dat is niet te bevatten. Vreselijk oneerlijk. Ik hoop echt heel erg voor iedereen
O - Volkorenbeschuitje met hummus, kipfilet, tomaat en alfalfa. Rijstwafel met pure hagelslag L - 1 volkorenbroodje met geitenkaas, tonijn, ui, tomaat, stukjes appel. 1 volkorenbroodje met geitenakaas, een gebakken ei, tomaat, maïs. 35/40 gr havermout met chiazaad, moerbeien, cranberry's, en drie lepels griekse yoghurt. Smoothie spinazie, appel en scheut sojamelk. T - blauwe druiven, suiker loos muesli reepje A - Groentensoep met tomaat, ui, courgette en paprika. Spinazie met een beetje crème fraiche en maïs. En een klein hoopje bruine bonen en een wasa cracker. T - zelfgemaakt reepje chocola (kokosolie, cacao, agave, kokossnippers, beetje zout) kopje anijsmelk for old times sake.