Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miesemuisje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:47

Irene793

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:42

Wij gaan gourmetten dit jaar. Ben nog wel aan het dubben voor het nagerecht. Iemand tips voor een vegan dessert?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:50

Hoe was de pompoen?

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:58

Heel lekker! Had alleen walnoten ipv de kastanjes (kon k nergens vinden), maar was alsnog heel lekker! En ziet er mooi uit!

Zometeen de restjes :9

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:00

Ik vind een flespompoen snijden alleen zo lastig :D Maar het ziet er wel erg lekker uit.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:00

Ja dat was wel eng ja :') maar k heb al Mn vingers nog!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:21

Appie en jumbo etc hebben gevacumeerde kastanjes ergens op de versafdeling of bij een Schap Met droogbonen en noten etc

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:29

Op de kerstmarkten vind je ze nu ook overal in België. Of zelf rapen :)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:47

Zelf rapen is wel een beetje laat maar voor volgend jaar zeker een optie ;) Ziet er prachtig uit wel!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:53

Irene793 schreef:
Wij gaan gourmetten dit jaar. Ben nog wel aan het dubben voor het nagerecht. Iemand tips voor een vegan dessert?

Ik zag een tijdje terug een bericht op Facebook met een ijstaart. Een soort luxe vegan vienetta, zeg maar.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:04

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:48

Ik twijfel na een goed gesprek met een vriendin heel erg of ik van vegetarisch naar vegan overstap... Hebben jullie toevallig tips?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 18:39

Gewoon proberen! Je hoeft ook niet direct heel streng alles te laten staan waar een vleugje melkpoeder in zit, maar als je een beetje let op wat je koopt aan kant-en-klaar spul en gewoon veel zelf maakt dan is het goed te doen. Melk en zuivelproducten zijn sowieso heel makkelijk te vervangen, en ei kun je vaak gewoon weg laten. Van kaasvervanger als Willemsburger moet je houden. Ik vind hem niet lekker, maar edelgist is in veel gevallen ook een prima vervanger.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:58

Kijk eens bij de Veganchallenge. Gemaakt om een tijdje vegan te proberen en daarmee heel toegankelijk. Recepten met producten die je gewoon bij de supermarkt kunt halen, informatie, enz. :)

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:01

Waarom twijfel je eigenlijk nog? Ik zou zeggen 'gewoon doen', maar misschien kunnen we dan je zorgen een beetje wegnemen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:19

Ik twijfel omdat ik nog thuis woon. Ik wil niet nog "lastiger" zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:20

Had ik ook. Was ook een tijdje lastig. Maar achteraf ben ik super blij dat ik toch de stap heb gezet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:08

Je kunt ook gewoon eerst zoveel mogelijk vegan gaan. En als je ouders je boodschappen doen, gewoon vragen of ze geen yoghurt en kaas voor je meenemen maar soyayoghurt en hummus ofzo :). Lijkt me geen probleem toch?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:10

Sheran, het grootste probleem is het avondeten. Ik neem aan dat mijn ouders niet willen overstappen op vegan (ze zijn ook niet overgestapt op vegetarisch).

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:19

Ik ga per januarie mee doen met de vegan challange.

Vandaag hummus gekocht. Even wennen maar smaakt zeker niet verkeerd

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:24

Maddoxx schreef:
Sheran, het grootste probleem is het avondeten. Ik neem aan dat mijn ouders niet willen overstappen op vegan (ze zijn ook niet overgestapt op vegetarisch).

Dus nu eet je 's avonds nog steeds vlees? :) Misschien kun je klein beginnen en je ouders eens de suggestie doen om eens per week een lekkere curry te maken ofzo, of wraps met bonen/vegegehakt, groentelasagne... iets vrij simpels dat ook nog lekker is.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:32

Sheran schreef:
Maddoxx schreef:

Dus nu eet je 's avonds nog steeds vlees? :) Misschien kun je klein beginnen en je ouders eens de suggestie doen om eens per week een lekkere curry te maken ofzo, of wraps met bonen/vegegehakt, groentelasagne... iets vrij simpels dat ook nog lekker is.

Nee hoor, ik eet 100% vegetarisch. Maar ik denk dat vegetarisch en omnivoor makkelijker te combineren is als vegan en omnivoor. Bijvoorbeeld quiche of iets overbakken met kaas.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:40

Ik ben ook de enige vegan thuis. M'n moeder staat wel voor alles open dus dat scheelt. Ik krijg gewoon een klein bakje lasagne, zij 1 grote met kaas en gehakt. Zo moeilijk is het echt niet...
Heel veel van wat je nu al eet is vegan. Veel vegetarische vleesvervangers zit wel ei of melk in.. zonde :(.

Ik kan het alleen maar aanmoedigen! Is een vegan Challenge anders niet iets voor je?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:44

deksel schreef:
Ik ben ook de enige vegan thuis. M'n moeder staat wel voor alles open dus dat scheelt. Ik krijg gewoon een klein bakje lasagne, zij 1 grote met kaas en gehakt. Zo moeilijk is het echt niet...
Heel veel van wat je nu al eet is vegan. Veel vegetarische vleesvervangers zit wel ei of melk in.. zonde :(.

Ik kan het alleen maar aanmoedigen! Is een vegan Challenge anders niet iets voor je?

Ik ga er zeker eens heen kijken! Dit jaar zal ik sowieso nog wel Vega ipv vegan eten aangezien ik het zonde vind om de niet-vegan dingen weg te gooien.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:47

Hallo allemaal! :wave: aangezien jullie waarschijnlijk iets meer in de plantaardige melk-'wereld' zitten dan ik stel ik mijn vraag even hier:

De laatste tijd ben ik erg fan van kokos'melk' (ik koop het altijd bij de Jumbo), echter wil ik het dan niet iedere dag drinken en vind ik het zonde om zo'n groot pak te openen terwijl ik bijna de rest moet weggooien omdat het te lang openstaat. Dus stond ik net weer voor het schap bij de Jumbo en zag dat er ook van die kleine pakjes zijn van bijv. sojamelk. Bestaat er ook ergens zoiets van kokosmelk?