Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:36

Ik zie het idd ook. Had het al voorzichtig gemeld, maar nu ik dit lijstje zie.. Het wordt steeds minder en minder

Mijn lijstje vandaag;
Lastiglastig, want ik moet dus weer een beetje aankomen, maargoed ik ga ervoor heb ik besloten.
Voel me echt zwakker dan voorheen en ik moet deze signalen niet negeren.
Maargoed. Gevoel en verstand botsen nog steeds :roll:

O: Vanilleyogurt + 8 el eat natural
T: Pakje time-out
L: 2 bth + boter + ossenworst en xxl hagel. Meergranenbeschuit + boter + aardbeienjam. Glas fristi zonder suiker. 4 cherrytomaatjes
T: Muffin :oo, 2 kiwi's
A: Schep gebakken aardappels, kipfilet, worteltjes/dopewrtjes, 1 el ketchup
T: Schaaltje zomerfruitvla
T: Appel
Planning:
T: Evergreen en een glas sap

Poehpoeh :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:39

Lijkt me een prima lijst zo. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:41

Lastig Chernique! Goed inderdaad dat je netjes de lijst volgt.

Ik heb de laatste tijd voor het eerst in mijn leven geen constante honger meer. Vind het een openbaring, echt zoveel rustiger. Geen idee hoe het komt. Inderdaad maar een beetje opletten nu dat ik niet te weinig eet..

Edit: was vandaag ook pas om 11u uit bed - scheelt ook :)

mandy358

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:48

Gister trouwens nog vergeten: glas sinaasappelsap, 1 slok ice tea (wat in Amerika letterlijk koude thee is xd) en 1 hapje vsn mana's avond eten, was iets van pasta.

Super dat je het zo goed probeert Chernique!
Fijn FSCA maar idd niet te weinig gaan eten :)

vamdaag tot nu toe:
O: 1 grote bruine pistolet met pindakaas en jam
L: ongeveer 1 grote bruine pistolet met pindakaas en jam, appel

D: 1 glas sinaasappelsap, water

ben nu in palm springs en gaan zo met een lift een berg op en een wandeling maken, ontsnappen uit de hitte :') het is hier 40 graden en op de berg ongeveer 20 :)

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:09

@Chernique, hoeveel wil/moet je nog aankomen?
Mijn lijstje is wel redelijk! :)
O: 40 gram havermout 60 ml zelfgemaakte amandelmelk en 1 appel
L: Lasagne en salade van rucola, tomaat, komkommer, paprika en feta.
T: 4 mini havermout muffins :9
A: Gebakken ei, salade, havermout met amandelmelk.

D: Water en groene thee
B: 3 kwartier gewandeld en 2 uur paardgereden.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:25

Gast7391: Het was mij ook al opgevallen :o Maar eet je dan wel nog voldoende kcal? Als ik mezelf niet dwing om voldoende te eten (zeker nu het zonnig is), houd ik het ook bij wat fruit en en een lichte lunch en avondmaal. Ik weet dat je volgens de Montignac-principes eet, en dat je normaal niet telt, maar misschien kan je toch even een keer tellen?

Edit: Ga er voor Chernique! En bij twijfel, gewoon posten :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:26

Anoniem schreef:
phormicola schreef:
De rijstmelk is er wel in suikervrije variant van Alpro :)

Hmm, niet in A'dam centrum.. Heb echt alle etiketten gelezen. De enige variant van Alpro waar 'suikervrij' op stond was sojamelk met maltodextrine..

bij de natuurvoedingswinkel etc heb je meer kans, geloof het merk Lima.
Ekoplaza zit er ook wel in A'dam (zitten gruwelijk veel interessante winkels op dat gebied trouwens)
of idd zelf maken , 200 gram amandelen, paar uur weken in een liter water en dan in de blender, ik laat het dan nog een paar uut trekken en zeef dan de pulp uit de melk. de pulp kun je eventueel ook weer in een koekje ofzo verwerken.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 14-07-13 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:27

Sonja_vR schreef:
bij de natuurvoedingswinkel etc heb je meer kans, geloof het merk Lima.
Ekoplaza zit er ook wel in A'dam (zitten gruwelijk veel interessante winkels op dat gebied trouwens)

Yep, ik koop het normaal gesproken altijd bij de biowinkel, hebben ze heel veel keus. Maar omdat hier werd gezegd dat de AH het ook verkoopt was ik even gaan checken :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:30

achso, neh, denk dat je suikervrij niet vind bij de app idd, heb er ook al naar staan kijken en uiteindelijk de fresh amandelmelk uit de koeling meegenomen...
voor ene biowinkel moet ik de auto pakken , dus doe ik eens in de zoveel tijd, ga ik naar de stad en sla ik in :+

ik ga morgen weer braaf lijstje posten , weekend is iets lastiger, gisteren gebbq'd , dus vrij hoog uitgekomen,vandaag best netjes weer,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:33

Bhriseis schreef:
Gast7391: Het was mij ook al opgevallen :o Maar eet je dan wel nog voldoende kcal? Als ik mezelf niet dwing om voldoende te eten (zeker nu het zonnig is), houd ik het ook bij wat fruit en en een lichte lunch en avondmaal. Ik weet dat je volgens de Montignac-principes eet, en dat je normaal niet telt, maar misschien kan je toch even een keer tellen?

Edit: Ga er voor Chernique! En bij twijfel, gewoon posten :j

Even globaal geteld, kom op zo'n 1400/1500 kcal. Inderdaad niet helemaal genoeg.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:37

Ik vond het vervelend om te typen maar ik zou heel blij zijn mocht jij er mij ook op wijzen, indien ik te weinig zou eten. Het komt wel gewoon weer goed meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:47

Nee is prima hoor! Voel me goed qua energie en gewicht dus weet niet of ik er direct iets mee doe, maar het is lief dat jullie me een beetje in de gaten houden ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:48

KarinvdM schreef:
O: Havermout, chia, hennepzaad met verse aardbeien en Alpro vanilleyoghurt
T: Kiwi, abrikoos
L: Tomatensoep met een klodder paturain erin, salade van kropsla, tomaat, komkommer, paprika, olijf-oregano dressing en gerookte kipfilet en wat rundvleessalade
T: 1/2 kaki, handje druiven, kersen met een beetje slagroom, 1 dadel
A: Stokbroodje met kip-satésalade
T: borrel en wat kipspiesjes
D: Groene thee, water en slimpie
B: 15 km hardlopen

+2 dadels en een dikke plak geitenkaas :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:48

KarinvdM schreef:
KarinvdM schreef:
O: Havermout, chia, hennepzaad met verse aardbeien en Alpro vanilleyoghurt
T: Kiwi, abrikoos
L: Tomatensoep met een klodder paturain erin, salade van kropsla, tomaat, komkommer, paprika, olijf-oregano dressing en gerookte kipfilet en wat rundvleessalade
T: 1/2 kaki, handje druiven, kersen met een beetje slagroom, 1 dadel
A: Stokbroodje met kip-satésalade
T: borrel en wat kipspiesjes
D: Groene thee, water en slimpie
B: 15 km hardlopen

+2 dadels en een dikke plak geitenkaas :9

:9

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:52

Je weet zelf ook wel dat 1400/1500 niet genoeg voor jou is FSCA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:17

Ik zal erop letten morgen :)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:18

O: smoothie yoghurt banaan, kiwi, aardbeien en lijnzaad
T: volkoren beschuit met pure hagelslag
L: 2 boterhammen met gebakken ei en kaas, tomatensoep
T: -
A: grote pizza en ijs na

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:30

Plien91 schreef:
11.30: 1,5 glas sinaasappelsap, 1 glas karnemelk, handje aardbeien
B: 3km hardlopen
13.00: 2vk crackers magere filet americain
14.30: Appel

Rest van de dag:
T: Blokje pure chocola +2 handjes paprikachips + 1vk beschuit sojaboter/aardbeien + 1vk beschuit sojaboter/hagelslag
A: Verse groentensoep (tomaat, paprika, courgette) met een stukje meergranenstokbrood
T: BanaanPaar toastjes filet americain

Zondags lijstje :+

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:46

Gister uitgeweest, 5u thuis en dus heel laat uit mijn bed, dus rooster is weer messed up.
Maar toch alles proberen binnen te krijgen een beetje.

14:00: Enorm bord havermout met honing, kaneel, rozijnen, cranberrys, hoop gemengde noten en walnoten, banaan en veel blauwe bessen. Daarbij een green smoothie met witte druiven, 1 kiwi, 1 tomaat en 4 blokjes spinazie.

16:00: Handje grote dadels

18:00: Speklapje met klein beetje mayo, heel veel stukken watermeloen, sla met paprika, sinaasappel en tomaat, en wat gebakken aardappeltjes.

20:00: Twee volkoren broodjes met humus en casselerib met peper en wat boter. Enorme kop groene thee.

22:00: Nog meer dadels, paar engelse dropjes en water.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 14-07-13 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:48

haha plien, hier ook hoor.

Ik heb niet eens de moeite genomen om een lijstje te maken van vandaag. Gisteren wezen stappen dus echt zin om op te letten met wat ik at, had ik vandaag ook niet.

Morgen is er weer een dag!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:58

Super Chernique :)
In Amerika at ik bij het ontbijt ook redelijk ongezond, maar ben alleen in New York en Niagara Falls geweest en ben toen door naar Canada gegaan. In New York kon je heel goed gezond eten, heb alleen bij de Niagara Falls Burger King gehaald (uit tijdnood en nieuwsgierigheid), nooit meer :+ Wat gooien ze er daar enorm veel saus over zeg, gadver.

O: vetvrije yoghurt met muesli met bosbessen, rozijnen, zwarte bessen en frambozen.
L: 2 volkoren crackers met gerookte biologische zalm
A: 3 stukjes ciabatta met humus, 2 losse stukjes ciabatta, entrecote, salade met komkommer en olijven, wat losse olijven
T: een komkommer, mango-passievrucht cheesecake, kop groene thee
B: 1 keer 65 minuten gewandeld met de hond en 's avonds nog 45 minuten

Ik eet inderdaad wel elke dag vrij weinig, maar even op gaan letten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:17

Oh men, in Amerika ging ik echt niet gezond ontbijten :') Ik ging lekker naar de Denny's voor een uitgebreid hartaanval ontbijt :+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:29

Ik weet het eigenlijk niet heel goed meer, meestal was het volgens mij het standaard hotelontbijt, dus niet echt anders dan in Europa of zo :+ Behalve toen we in een of ander shabby motel zaten voor 1 nacht onderweg naar Canada, toen heb ik volgens mij alleen muffins gegeten als ontbijt :')

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 07:40

mandy358 schreef:
Gister trouwens nog vergeten: glas sinaasappelsap, 1 slok ice tea (wat in Amerika letterlijk koude thee is xd) en 1 hapje vsn mana's avond eten, was iets van pasta. Een olijf

Super dat je het zo goed probeert Chernique!
Fijn FSCA maar idd niet te weinig gaan eten :)

vamdaag tot nu toe:
O: 1 grote bruine pistolet met pindakaas en jam
L: ongeveer 1 grote bruine pistolet met pindakaas en jam, appel

D: 1 glas sinaasappelsap, water

ben nu in palm springs en gaan zo met een lift een berg op en een wandeling maken, ontsnappen uit de hitte :') het is hier 40 graden en op de berg ongeveer 20 :)

En dit werd een erg slechte Amerika dag :')

We zijn die berg op gegaan met een gondel en daan was het echt prachtig! We hebben een wandeling.van ongeveer 2 uur gemaakt. En daarna nog een tijd daar gebleven voor de views ect. Ook daar wat gedronken dus T: 1/2 appel, 1/2 american cookie, bakje vers fruit, 1 zuurtje. 1 mini slokje cola cherry, paar slokjes citroen drankje
Het werd laat voordat we terug waren en uiteindelijk zaten we pas om 20:30 in een restaurantje. Helaas heb ik met nog 3 mensen te maken en kan ik dus niet alle gezonde keuzes maken, het werd een salade en een grote pizza gedeeld met z'n 4e. Wel gezorgt dat ik dus salade erbij kon nemen en een pizza met veel groentes!

Morgen voor het eerst ontbijt bij hotel, ben benieuwd :') hoop dat ze iets van muslie hebben en vers fruit want dat lijkt me altijd nog beter dan muffins ect :')

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 07:44

phormicola schreef:
Oh men, in Amerika ging ik echt niet gezond ontbijten :') Ik ging lekker naar de Denny's voor een uitgebreid hartaanval ontbijt :+

Of bagels & cream cheese van Starbucks <3