Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Zijn er meer mensen die nu vanalles voor de herfst en winter gaan zaaien?
Ik heb een paar dagen geleden een paar zakjes met zaad meegenomen van het tuincentrum; herfstbloemkool en winterbloemkool. De winterbloemkool kan vorst verdragen en kan dan vroeg in het voorjaar geoogst worden. Lijkt me heel handig!
Ook heb ik herfstprei en winterprei, maar de prei wil niet echt hier..
Welke groente kan er nog meer in de herfst/winter worden geoogst?
Jolandaa_ schreef:hier een foto spam.
de paprika's en nog 2,5 tomaten die nog voor een vriendin zijn. een halve omdat ik hoop dat ie het haalt. hij is omgeknakt.
[ Afbeelding ]
papa's aardbeien veldje. ik heb achterin 6 witte aardbeien staan, welke hele lekkere aardbeien geven. en een vijg. en nog een rijtje sla, zowel ijsberg en een andere bol sla.
[ Afbeelding ]
mijn 2 courgette's. meer mocht ik er niet planten helaas, en opa wilde ze niet in de grote moestuin hebben. wat een boer niet kent.... heb de andere 12 naar de zorgboerderij gebracht en 2 naar m'n oom en tante die er blij mee waren. ik heb een groene en gele
[ Afbeelding ]
de spitskool even wat ruimer gezet. als ze wat groter zijn gaan ze naar de volle grond. echter ben ik niet iedere dag aanwezig, dus ze zijn te klein om een dag zonder water te kunnen
[ Afbeelding ]
wie weet wat voor iets de mini aardbei dingen zijn? dit zijn aardbeien uit een zaai zakje (kado gehad ooit) en we hebben nu 2 aardbei planten waar we niet weten wat voor iets het is. ik vind ze ontzettend vies. als papa dit ook vind gaat ie eruit.. de witte aardbei is echt heel lekker..
wel lastig te zien of ie rijp is.
[ Afbeelding ]
de bessenstruiken die morgen een net gaan krijgen. hangen vol besjes.
[ Afbeelding ]
m'n artissjok. ik hoop dat het iets is/word. aantal jaar geleden was het niets geworden.. morgen even uitzoeken wat voor mest hij wil.
[ Afbeelding ]
en last but not least. mijn tomaten planten. vlees tomaten en roma tomaten om en om. ervoor de cherry tomaat tiny tom. ze staan wat krap maar de grote gaan te hoogte in en dan heeft de kleine de laagte. verder voldoende bemesten en overtollig blad word tegen die tijd verwijderd.
[ Afbeelding ]
van 'opa's' moestuin nog geen foto.