[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:48

Vandaag weer erg confronterende foto's gezien van mezelf, ik moet echt afvallen! Hier de minst erge (omdat je mijn buik niet ziet doordat mijn armen ervoor zitten) :
http://i95.photobucket.com/albums/l144/ ... smei02.jpg

En Kveld op zijn 5e buitenritje (voor het eerst zonder ander paard erbij)
Afbeelding

Ik ga nog even een kopje thee zetten en wat yoghurt eten en dat was het voor vandaag. Ga maar weer instellen dat ik na 8u 's avonds niets meer mag hebben, behalve thee.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:24

@flevo:ik haat mac! mijn vader hate het dus gingen we nooit erheen. is helemaal niet lekker en gezond.
@wind: die val is wat minder meid! hopelijk verbeterd het na de kraker.
leuke foto! goed dat het leuk was.

vandaag ook foto's gaan nemen bij vicksytje hier @ bokt en haar 2 paardjes. ik zet straks wel foto's
hier op bokt. Lachen

vandaag niet schrikken..
O: 3 sneetjes brood (confituur, 2 speculoospasta), half kometje special K , magere melk
2u turnles, (neit intensief wel beetje uithoudinglopen, hoogspringen)
L: gyros, rijst, 2 peertjes op sap
A: 2 sanwichen met heilbot (vette vis), soep

fruit op, groenten slecht.. wat kan ik in godsnaam nog eten!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:40

nou irme, als ik naar jouw benen en kont kijk, zijn die toch een stukkie smaller dan die van mij hoor!

pfff, ben echt zooo moe!

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:41

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:42

Sizzy schreef:
Mornin'! Lachen

Dagplanning vandaag:

O: magere yoghurt met beetje F&F en een banaan
t: -
L: 2 wasa sesam crackers met filet americain, bordje salade, kopje tomatensoep en een optimel drink
t: appel
t: cracotte met linesse
D: 2 stukken turks brood met beetje shoarmavlees, couscoussalade en tzatziki
t: frambozenyoghurt met beetje fruit'n fibre

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:58

das nit zo veel of lijkt het maar zo sizz?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:27

BA, Wind ook al last door een val! vervelend is dat he! Ik ben ook jaren geleden van een knol gevallen. Nu ook last van mn schouders en rug. Fysio gehad, moest eigenlijk nog heel lang fysio, elke week, maar heb ik geen verzekering voor onbeperkt fysio. Nu moet ik pilates gaan doen, schijnt ook goed te zijn. Dat raadde mn fysio aan. Mn stabilisatiespiertjes (kleine houdingspiertjes ofzo zijn dat) zijn heel zwak en moeten getraind... Nu heb ik met fietsen last van mn rug, mn schouders zitten helemaal vast, na t rijden voel ik het ook, vooral als een paard sterk is/trekt/vasthoud... Na een lange rit, heb ik gelijk last van (tijdens t rijden al) Wilde eigenlijk deze zomer op trektocht te paard een maand naar t buitenland met een vriendin maar ja trek ik echt niet.. en dan in een tentje op een matje slapen.. wordt ik echt gebroken wakker... dat is wel jammer dat dat niet door kon gaan
Misschien is pilates ook wat voor jullie?

Vandaag genoeg beweging gehad. 50 min gefietst en uurtje paardgereden. Morgen 70 min fietsen en half uur paardrijden. Misschien nog wel in 't park wandelen met pgb kindje morgen...

Was afgevallen...
vorige week 77,4
nu 76,8 kg Lachen

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:37

Vandaag niet zo'n schitterende dag, maar ik heb me nog herpakt dus da's wel een vooruitgang.

Ik heb ook nog altijd last van een oude blessure aan m'n rug (door rugby) en doe daar nu ook oefeningen voor in de fitness (zijn stabilisatieoefeningen en buik- en rug-). Ik heb ook al gehoord dat Pilates heel goed zou zijn voor zulke dingen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:38

pilates werd me ook aangeraden, maar weet alleen niet wanneer ik dat moet doen. moet namelijk (voor een echt effect) minimaal 3x per week gedaan worden...
van het slapen op een matje heb ik geen last, als ik mijn eigen kussen (met neksteun) maar bij me heb.
het weet wat die paarden. hier ligt een peperduur matras op het bed ivm mijn nek...

balen van die trektocht. heb je er ook last van dan als je met lange teugel en weinig druk rijdt? bij mij speelt het eigenlijk alleen op als ik zelf gespannen ben.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:15

Ja dan heb ik er opzich ook wel last van, wel minder uiteraard, maar toch ook wel na het rijden dan... Ja maar met een trektocht te paard, kan ik ook geen goed kussen meenemen Knipoog en mn rug ligt dan als nog op t matje...

Oh is dat zo dat je dat minimaal 3x in de week moet doen...
Dan is dat ook niet te betalen bij dat pilates centrum wat mn fysio aan raadde Daar kost t 48 euro per maand, voor 1x per week (5 kwartier) Je hebt ook wel sportscholen waar 't kan, maar ja die fysio zei dat t daar wel echt heel goed was en gericht op de rug/schouders.

Drie keer per week heb ik ook geen tijd voor hoor, misschien op t moment nog wel, maar dan zal t sporten er weer bij in schieten
Maar straks als ik vanaf augustus meer ga werken red ik dat ook niet...

ik merk ook wel dat ik zelf ook snel gespannen zit/fiets enz.. maar ja dat komt ook door die rug/schouders... is ook moeilijk ontspannen als t helemaal vast zit natuurlijk... maar betrapte er met t fietsen vandaag op dat ik gespannen zat dus wel geprobeerd om eraan te denken en wat te ontspannen maar ja

Gedoe gedoe he..

Heb je er ook last van met sporten? spinning bijv dan krijg ik er erg last van, tijdens t spinning al... En wil een keer zon les proberen waarin je oefeningen met gewichten ofzo en elastieken moet doen, maar vraag me af of dat ook niet te belastend is dan (de oefeningen dan die te maken hebben de spieren in nek/schouders/rug)... Wat doe jij voor sport?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:19

Mag ik een aantal dames hier even complimenteren? Netjes halve kilootjes eraf in een week en da's echt een héél keurig resultaat!

lana_te schreef:
@flevo:ik haat mac! mijn vader hate het dus gingen we nooit erheen. is helemaal niet lekker en gezond.

Nouwwwwww Schijnheilig

Wind, niet zo negatief over jezelf hoor! Je ziet er onwijs leuk uit! En je lichaam is gezond, probeer er trots op te zijn!

Ik merk als ik te lang onderuit hang op de bank dat ik nog last heb van m'n stuitje van de val een paar weken terug.. Niet te lang stilzitten is dus dé remedie Knipoog

Heb zojuist lekker met de Combat meegedaan. Het wordt tijd voor een nieuwe, dit begint een beetje easy te worden. Daarna lekker onder de zonnebank liggen Dromen

Mijn dag is uiteindelijk geworden:
O. krentenbol, kom thee met zoetje
T. eierkoek, kom thee met zoetje
L. 2 bruine kadetjes, 1x gezond en 1x krabsalade
T. 4 kleine koekjes, glas cola light
T. glas cola light
D. wraps met zalm, monchou en rouwkost, glas cola light
T. elitehaver, glas cola light

heb gewoon weer ff moeite met de '2 ons groenten en 2 stuks fruit'..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:25

he, daar zijn de wraps met zalm en monchou weer! hihi
hier staan ze voor volgende week op het menu Clown

pivanti, met spinning zet ik te veel druk op mijn nek omdat ik mijn monnikskapsspier aanspan, dat is ook met alle andere sporten waarbij je je armen in meer of mindere maten gebruikt. roeien, combat, weet ik wat. alles zorgt ervoor dat ik na een half uurtje pijn heb in mijn nek. ik heb ook hele slappe armen en kan daardoor bijvoorbeeld maar 1 stal mesten en dan moet ik even wat anders doen voordat ik doorga met de volgende.
longeren doe ik met een extreem lichte zweep, omdat mijn nek en armen het niet trekken om een gewone zweep omhoog te houden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:33

Wij gaan af en toe naar een masseuse (www.elpa.nl), is zoiets niet iets voor jullie? Lees de site maar eens, zij werkt op verschillende niveaus aan spanningen en dergelijke..

Voor ons is het gewoon ontspanning, maar het kan ook veel dieper werken!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:40

met masseren ben ik altijd voorzichtig, als het verkeerd gaat schiet er een dikke knoop in die alleen de kraker er uit krijgt door het een en ander met grof geweld op z'n plek te duwen...

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:43

BA, de monnikskapspier waar zit die precies, in je nek? klinkt wel bekend... Best lastig om een geschikte sport te vinden... denk zwemmen opzich wel, maar ja vind ik niet zoveel aan..

Wind, leuke pony trouwens! En vind je helemaal niet dik ofzo Je ziet er goed uit juist Lachen

Chubby, ik zal eens even op de site kijken thanks

Ik zal ook eens een foto plaatsen, van de pony die ik rijd Een 11 jarige nrps merrie. Ik steek mn benen wat af, heb nu mn beugels een gaatje langer gedaan, waardoor ik wat minder mn benen afsteek.

Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:47

heb die site van chub even bekeken, ziet er goed uit zeg! kan me voorstellen dat je dat ook 'voor de lekker' doet.

de monnikskapsspier loopt van onder je schedel schuin naar je schouders:
Afbeelding

zwemmen vind ik ook niets aan en eigenlijk is het alleen ontspannend om dan op mijn rug te zwemmen. als ik op mijn buik zwem, moet ik mijn hoofd omhoog houden...

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:57

Oke. Die zit bij mij ook vast, maar daar heb ik niet echt last van, geen pijn ofzo...

Ja ziet er zeker fijn uit zo'n massage! Maar als ik zoiets doet, is wel fijn, maar ja de volgende/of 2 dagen later zit t toch weer vast Maar is wel genieten zo'n massage! misschien toch eens overwegen, een keertje... Knipoog

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:58

Ohh het is alweer 23u... wat gaat de tijd toch stiekem weer snel haha Morgen 7.15 opstaan om die pony te rijden, want moet om 12u werken... Spreek jullie morgenavond weer Weltrusten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:59

Ik weet dat Elpa een aantal mensen echt 'onder behandeling' heeft, die komen elke paar weken. Maar kan me voorstellen dat Elpa niet voor iedereen bereikbaar is, Halsteren is nogal een uithoek Haha! Toch zijn er vast vergelijkbare masseurs/ masseuses elders in het land..

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 07:35

@chubby: iedereen heeft z'n eigen smaak toch? Haha!
@pivanti: ziet er netjes uit toch? idd ik rij niet graag met korte beugels (ben meer dresuur)
en vanaf ik korte heb komt er niets meer van terecht met mijn voeten en benen! lange zitten
boor mij beter.

vandaag:
O: special K , magere melk
T: mss vruchtenkoek (als ik er nog eentje vind)
L: soep, 3 sanwichen met kaas
A: ??

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 07:45

de planning van vandaag:
o: yoghurt met verse aardbeitjes
t: 2 mandarijnen
l: 3 zdb komkommer en tomaat
t: peer, 1 zdb komkommer en tomaat
a: gehaktbal, bloemkool, aardappels

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:12

Goedemorgen!

Ik rij ook liever met lange beugels.. Heb wéken moeten wennen aan het gaatje korter, maar dat is wel net ff makkelijker rijden als de poownie hoog opgooit op buitenritten Knipoog

BA, wat is een ZDB?!

Ik mag op 01 juli weer naar de dietiste voor de volgende afspraak en eigenlijk wil ik dan onder de 80 uitkomen, heb dus nog bijna 5 weken voor 3 kg.. Mijn planning voor vandaag:

O. beboterde krentenbol, kom thee met zoetje
T. eierkoek, kom thee met zoetje
L. meergranenbroodje tonijn, glas halfvolle melk
T. appel, glas cola light
T. lolly, glas cola light
D. ? schoonmoeder kookt
T. ?

Vandaag de hele dag werken, als secretaresse dus veel beweging zit er niet in. En vanavond naar C3 (theater) dus da's ook weer lui onderuit..

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:34

Planning:
O: 1bb met klein beetje chocopasta (alle gezonde beleg is op...), bekertje activia
T: 2 snack a jacks
L: 2bb met kaas, appel
T: plakje roggebrood
D: sla, tomaatjes, feta, tartaartje, paar aardappels
T: rosé, handje chips Bloos Komt een vriend langs die ik al heel lang niet heb gezien, dus dat gaan we vieren.

Beweging: uur fietsen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:55

een zdb is een zuurdesemboterham Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:02

Pling