Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:13

Bedankt lieve allemaal :*

Mijn lijstje is weer bar slecht vandaag. Dacht dat ik een hoop was aangekomen, maar ben juist op gewicht gebleven ondanks dat ik zo slecht eet :=.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:27

Mag ik me hier misschien melden? :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 18:36

Welkom :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 18:40

Om 4u 's nachts (werd wakker van de honger): oberlander-boterham met kaas

O: aardbeien
T: 3 spelt/maanzaadcrackers met niets
L: havermout met peer en rijst/amandelmelk
T: -
A: 2 wraps met kip, paprika, guacamole, tomaten/sambal-salsa, ijsbergsla, creme fraiche en pijnboompitten

B: uur fietsen, 30 min paardrijden, 15 min NTC

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 18:48

Ik kom langzaam weer een beetje in een fatsoenlijk ritme, altijd lastig de eerste weken van de vakantie :)

Ochtend: Magere yoghurt met 2 lepels lijnzaad, kokosrasp en 4 noten muesli

Middag: paar stukken zweedse cracker met lingonberry jam en half flesje pistache/kokosmelk + bakje druiven

Tussendoor: Kinder pingui reep, lekkker!
Tussendoor 2: stukje chocola en een ijsje

Avond: Zelf gebakken bruin brood met een glas sinaasappel sap en ik denk een gekookt eitje

Nu ik zo mijn lijstje bekijk zie ik dat ik vergeten ben om te drinken :)* Niet heel verstandig
Qua beweging vandaag niet zoveel, heb lekker een relaxed dagje gehad.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:20

Wat goed dat jullie in het weekend ook allemaal zo netjes eten. Ik heb mezelf toegezegd om in het weekend 1 dag te kiezen dat ik gewoon mag eten waar ik zin in heb en niet op hoef te letten. Meestal is dat zaterdag en zo ook vandaag. Dus vandaag van mij lekker geen eetlijstje :D
Morgen ga ik de havermoutpannenkoek van ChantalSmook proberen, komt die havermout toch nog op :P

Edit: ik heb dat artikel over volkorenbrood net gelezen. Interessant, goed om eens over na te denken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:08

Anoniem schreef:
Om 4u 's nachts (werd wakker van de honger): oberlander-boterham met kaas

O: aardbeien
T: 3 spelt/maanzaadcrackers met niets
L: havermout met peer en rijst/amandelmelk
T: -
A: 2 wraps met kip, paprika, guacamole, tomaten/sambal-salsa, ijsbergsla, creme fraiche en pijnboompitten

B: uur fietsen, 30 min paardrijden, 15 min NTC

+ kersen

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:09

O: 2 speltboterhammen
T: x
L: x
T: Aardbeien
D: 2 bruine stokbroden

B: 10 KM fietsen en 3 uur paard gereden
Oh oh wat een slecht lijstje..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:03

Anoniem schreef:

Als ik zie hoe makkelijk het afvallen bij mij ging toen ik de tarweprodukten (zoveel mogelijk) uit m'n dagelijkse voeding gehaald heb, dan denk ik absoluut dat deze meneer gelijk heeft.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:14

O: Niets, laat uit bed.
L: 3 scheppen zuurkool.
T: Handje cherrytomaatjes en een nectarine
A: 2 havermoutpannekoeken met appel en banaan :)
B: Hele middag bij de paarden geweest. Zadelkamer opruimen en paardrijden. Zonet nog 5 kilometer gelopen.
D: Water en thee
Straks stappen dus dan nog drankjes.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:18

O; Kop thee, volkorenbroodje humus en vlokken. En een broodje ei en een nectarine
L; Pompoenpit cracker met ei, tomaat en alfalfa. Pompoenpitcracker met humus. Bakje muesli en een banaan.
B; 20 min fietsen, uur paardrijden
A; Vier pistoletjes volgegooid met salami, sla, ui, tomaat, komkommer, paprika, augurk

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:37

10.45: 2vk bth met op elk een kwart avocado
14.30: Meergranen bagel tonijnsalade, cappuccino
16.00: Glas ijsthee
19.30: Gegrilde zalm, gebakken krieltjes in de schil, 300g rode kool met appel (uit pot :o), glas witte wijn
Planning rest van de avond: 2 witte wijn, misschien wat borrelhapjes.

Gekke dag vandaag, was laat uit bed en ben met vriendje naar Bataviastad geweest. Daar van 13.00-17.00 rondgewandeld. Helaas geen tijd gehad voor yoga oid.
Maarrrr ik heb hardloopschoenen gekocht! Kan ik eindelijk lekker buiten in actie komen.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:52

Welkom AllstarLove :)

Ik heb het artikel ook gelezen, interessant maar verwarrend weer :P

Leuk Plien dan kun je lekker aan de gang!

Fijn Madeira dat je gewicht hetzelfde blijft, hopelijk kunnen jullie snel terecht bij de orthopeed.

O: 217 gram sinaasappel, 200 ml ongezoete sojamelk, 75 gram havermout, 5 gram lijnzaad
T: 85 gram banaan
L: 175 ml magere yoghurt met 20 gram muesli en 1 beschuit, 1 beschuit met 10 gram pindakaas, 62 gram cherrytomaten, 82 gram wortel, 2 walnoten & 3 amandelen
T: appel, 4 suikervrije vanille-mint kauwgoms
A: macaroni met gehakt, groenten & tomatensaus. Sla met komkommer, tomaat en beetje truffelolie. Als toetje klein bakje met aardbeien en perzik
T: 15 gram cereal chocolade, 200 gram magere kwark met 1 beschuit
D: mok koffie, veel water, kop rooibos-vanille-cacao thee & kop groene thee
B: kruklopen, 20 min spieroefeningen (push ups, armoefeningen, enz.) 60 min op de spinfiets

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 23:07

Mijn dag wás heel netjes, ik was de hele dag met m'n paard weg voor zitles en had gezonde dingen mee.
Tot ik weer thuis kwam en daar een geopende zak met m'n favoriete drop trof en er een grote zak chips open ging terwijl ik honger had...
Nou ja, ik heb m'n verbranding even weer een zetje gegeven. :D

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 07:53

Welkom Allstarlove!

Hier weer een Amerika rondreis dus alles buiten de deur lijstje :)

o: 1 1/4 grote bruine pistolet met jam en pindakaas (9:30)
t: appel (12:00)
L: sandwich van avocado tomaaf alfalfa bruin brood en volgensmij zat er een beetje mayo op. Bakje met wat stukjes fruit (banaan meloen aardbeien ect) (14:30)
T: in een winkel iets proeven, het was een heel klein stukje cruncy iets :')
A: penne met garnalen een tomatensaus en kaas (19:30)

D: paar slokken (caramel) cappucino, water
B: dagje strand dus lopen langs de kust en zwemmen en natuurlijk lekker zonnen! (geweldig trouwens hier in LA hoe je ook echt al die survers ziet ect!)

Jeetje het is trouwens niet vreemd dat zo veel amerikanen te dik zijn := op elke hoek van de straat een kfc/mac/tacobello/burgerking en de gezonde restaurantjes zijn zoeken! Verder zie je ook bij bijna alle Normale restaurantjes burger en friet gerechten, en bijna overal krijg je friet bij :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:26

Mandy hoe is het land verder? Is het gaaf?

O: 50 gr havermout met melk en 1cracker met humus
T: appeltje en 1 kiwi
L: 2BB en 2 crackers (mager beleg op t werk)
T: rijstwafel kaas en choco koekje
A: witte bonen in tomaten saus, kalkoen burger, sla/tomaat/komkommer en beetje rösti
T: magere yogurt met 2 mandarijnen

Ochtend werken en uurtje fietsen

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:05

O: Vanilleyoghurt + 8 el eat natural.. :oo
Nee het is geen typfout. Het zijn echt 8 el.
Denk dat er in de loop van de dag nog wel iets extra’s komt..

@Madeira: Gelukkig was je stabiel gebleven :)
@Allstarlove: Hoihoi, welkom! Heb je een bepaald doel wat je na wilt streven of niet? :)
@Gast7391: Goed dat je om 4 uur ’s nachts nog wat gegeten had. Maar waarom heb je dan je ontbijt overgeslagen? Ik zie dat je ochtendtussendoortje wel crackers zijn, maar toch wel heel minimaal. Deed je dat uit angst? Of om je boterham met kaas zegmaar te compenseren?
Wel een interessant artikel had je daar. Ik snap het volkomen hoor, maar ik denk toch dat het niet specifiek door de tarweproducten komt. Je kan best tarweproducten eten, als je maar een bepaalde hoeveelheid energie onder je verbruik zit, dan val je af. Je wordt niet dik als je ’s ochtends 2 en ’s middags 3 volkorenboterhammen eet. Je wordt dik van structureel verkeerde keuzes maken. Maargoed, er zijn overal zoveel onderzoeken van!
@Carlijn: Vergeet je vaker te drinken of niet? Zo ja, dan kan je misschien 3 flesjes van 0,5 liter in de koelkast leggen en met jezelf afspreken dat die sowieso op moeten :) daarnaast kan je natuurlijk thee/koffie oid drinken. Maar dat je wel iniedergeval 1,5 liter binnen krijgt
@Mandy: Nou toch nog een hartstikke net menu :) Ik ben zelf nog nooit in amerika geweest, maar ik geloof graag wat je zegt dat er op elke hoek wat te vinden is :=

Mijn lijstje gisteravond nog:
Avondtussendoortje: Appel & pakje balisto :') (sap niet genomen omdat ik miss 's avonds nog een drankje zou nemen)
Uitgaan: 2 cola light, 1 spa rood
B: Dansen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:43

KarinvdM schreef:
Anoniem schreef:

Als ik zie hoe makkelijk het afvallen bij mij ging toen ik de tarweprodukten (zoveel mogelijk) uit m'n dagelijkse voeding gehaald heb, dan denk ik absoluut dat deze meneer gelijk heeft.

Stalgenootje was zichtbaar afgevallen en het enige wat ze gedaan bleek te hebben was stoppen met tarwe. Ze moest nu juist bij-eten om niet te snel teveel gewicht kwijt te raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:45

Chernique schreef:
@Gast7391: Goed dat je om 4 uur ’s nachts nog wat gegeten had. Maar waarom heb je dan je ontbijt overgeslagen? Ik zie dat je ochtendtussendoortje wel crackers zijn, maar toch wel heel minimaal. Deed je dat uit angst? Of om je boterham met kaas zegmaar te compenseren?

Was laat wakker en had niet zoveel honger (waarschijnlijk door die boterham 's nachts), daarna naar mijn paard en dan schiet eten er vaak een beetje bij in. Maar het is idd een wat te klein lijstje!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:13

Bedankt meiden! <3

O: 2 boterhammen + boter en vlokken, 2 beschuiten met pindakaas
L: denk yoghurt, aardbeien en wat muesli
T: 2 stuks fruit
A: ? Geen idee

Even een rare vraag... Ik heb een tijdje koolhydraatarm gegeten (niet volledig) en merkte dat ik geen spierpijn had, meer energie kreeg en afviel. Maar .. Ik kan nu al slecht naar de wc, (1x in de 4 dagen) hoe zou ik dit kunnen verbeteren als ik weer wat minder koolhydraten (en meer eiwitten, fruit, groente) tot mij neem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:31

Hoe gaat het met jou phor?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:32

Dat over tarwe blijft interessant. Maar toch vraag ik me altijd af of het nou specifiek door de tarwe komt of door het feit dat producten met tarwe gewoon ontiegelijk calorierijk zijn.

Als ik probeer om aan m'n calorieën te komen met salade en yoghurt, dan moet ik onwijs veel eten. Met brood is het met drie sneetjes en flink beleg al gedaan. Als je gewent bent om 4/5 sneetjes brood te eten tussen de middag en dan overstapt op salades en yoghurt, dan zul je inderdaad afvallen. Maar komt dat doordat de tarwe een bepaald effect heeft in het lichaam, of door het verschil in kcal icm volume van het voedsel? :)

Edit: Haha, was net aan het typen :P Met mij gaat het super! Ik ben een artikel aan het voorbereiden voor m'n blog, maar moet eerst even foto's laten trekken voor de eerste progressie post *\o/*

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:34

Madeira:
In groenten en fruit zelf zitten veel vezels dus dat bevorderd de stoelgang juist.
Verder misschien lijnzaad/zemelen aan je yoghurt/havermout toevoegen?
En goed drinken want vezels hebben vocht nodig om te zwellen,
anders werken veel vezels juist nadelig.
Plus lekker veel bewegen is ook goed :D

Ik heb mijn zondagse ontbijt alweer op :)
O: 1x snee vk brood met roerei (champignons,ui), hard pompoenpitbroodje met appelstroop & 1 sinaasappel
Straks als lunch ga ik mijn geliefde havermout nog eten want die mis ik nu al :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:37

Volgens haar (ze is voedingsdeskundige) heeft het te maken met de vorm/kenmerken van de gluten van tarwe, die de darmen aantasten. Zij eet nu speltbrood en havermout ipv tarwe, dus is niet overgestapt op yoghurt/salade.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:38

NeverGiveUp schreef:
O; Kop thee, volkorenbroodje humus en vlokken. En een broodje ei en een nectarine
L; Pompoenpit cracker met ei, tomaat en alfalfa. Pompoenpitcracker met humus. Bakje muesli en een banaan.
B; 20 min fietsen, uur paardrijden
A; Vier pistoletjes volgegooid met salami, sla, ui, tomaat, komkommer, paprika, augurk

Waar koop jij die pompoenpitcrackers?