Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bianca_banny

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 18:09

Tong uitsteken sorry 2

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 18:15

Ik dacht al Haha!

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:02

LotteAnna schreef:
O/L: 4 boterhammen met verschillend beleg en 2 plakjes ontbijtkoek met becel light
T: beker fristie zonder suiker
A:wraps met kip en verse groenten

aangepast

Hoop dat ik wat door m'n keel ga krijgen, ben zo brak als wat....

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:27

Annetje schreef:
mijn planning:
o: 1x cracker, plakje kandijkoek, karnemelk
t: 2x cracker met linesse + appel
l: 2x boterham, 2x cracker met appelstroop
t: appel en 2x mandarijn", wat snoepjes Scheve mond
d: rijst met saus waar groenten inzitten en quornstukjes, sla en komkommer
t: vianetta ijs

Beweging is alleen het wandelen van en naar school (stage)

Aangepast. Baal er wel van moet ik zeggen. Scheve mond Morgen maar even balansen... Heb ook meer gegeten dan bewegen en dat is niet echt de bedoeling natuurlijk, dus straks doe ik even oefeningen.
Qua sport sta ik trouwens op een laag pitje, mijn knie doet echt veel te veel pijn om echt te gaan sporten.

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:29

Mystica schreef:
Mag ik volgende week, heb er nu al zin in. Haha!

Nou verheug je er maar niet op want het was niet te eten, je mocht veel saus en weinig pasta, en de smaak was nou ook niet echt dat je zegt lekker.... Maar morgen mag ik warme chocomel...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:52

Bah Misselijk ik vergeet vandaag maar verder Nagelbijten / Gniffelen

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:59

Oh annetje ik heb me ook misdragen, ik heb van die choco pepernoten gekocht Boos!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:03

Nou mijn totale dag, best okay, en tot mijn verbazing maar 1320 calorieen! Dacht dat eierkoeken veel meer calorieen zouden bevatten Lachen

Ilse schreef:
O: All Bran Plus met magere yoghurt, 2 plakken ontbijtkoek en een banaan
T: -
L: 2 volkorenboterhammen met 20+ smeerkaas/ham, plak ontbijtkoek met Becel light en een glaasje Optimel drink
T: 1½ eierkoek
D: Spruitjes met wat kaas en Picalilly, aardappels + jus en een Valess gepaneerd, als toetje een bakje Optimel vla
Laatst bijgewerkt door Ilse op 27-11-06 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:05

madam schreef:
Mystica schreef:
Mag ik volgende week, heb er nu al zin in. Haha!

Nou verheug je er maar niet op want het was niet te eten, je mocht veel saus en weinig pasta, en de smaak was nou ook niet echt dat je zegt lekker.... Maar morgen mag ik warme chocomel...

Saus vind ik juist altijd het lekkerste aan de spagetti Haha!
De spagetti eet ik altijd met wat strooikaas erover heen en dan de saus er los naast Vork

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:15

Aaargh waarom lukt het me niet meer? Verdrietig
Wordt gek van mezelf, ik zit langzaam maar zeker al die kilo's er weer bij te eten. Zeker met de decembermaand voor de boeg (sinterklaas-verjaardag-kerst-oud en nieuw) wilde ik nu nog heel netjes doen, maar ik kan het niet meer. Blijf grijpen naar de snoepjes, koekjes, dropjes etc. Scheve mond

Ach morgen maar weer proberen denk ik? Wordt moe van mezelf, ik weet dat ik het kan maar wil het blijkbaar niet graag genoeg.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:16

Vreselijk he'? Elke dag is er gewoon wel een dingetje qua eten waar ik van baal, dat had ik voorheen nooit
En dan al die chocolade en pepernoten.. *zucht*

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:18

Mocca ik voel echt precies hetzelfde. Ik snoep vanalles, koekjes (en dan meteen ook van die hele grote) ijs, snoepjes, veel eten bij ontbijt en lunch. Voel me echt zwak én dik (en dat terwijl ik dat nu niet ben, maar voel me zo opgeblazen van al dat vreten) Ik probeer het elke dag weer om er gewoon vanaf te blijven, of een plakje ontbijtkoek meer nemen (is ook zoet) maar dat helpt dus niet. Een bak ijs of een zak snoep blijft verleidelijk. Scheve mond
Ik merk ook wel dat ik een échte emotie-eter ben. Ik ben net gevraagd via de mail of ik heel wat lessen overneem op stage, mee wil doen met een suprise van een klas die ik niet ken én bijlessen wil geven. Lips are sealed Ik schiet in de stres en die zak snoep die in de trommel lag is natuurlijk leeggegeten binnen no time...

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:18

[/quote]

Saus vind ik juist altijd het lekkerste aan de spagetti Haha!
De spagetti eet ik altijd met wat strooikaas erover heen en dan de saus er los naast Vork
[/quote]

deze suas was niet te pruimel, wortels, 1 ui 2 dl rode wijn 3 eetlepels ketchup that's it! niet te pruimen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:21

@ madam. Ik heb geen problemen met veel saus hoor. Haha! Alleen dan weer jammer dat je die saus van ketchup moet maken. Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb ook echt zooooo'n zin in iets lekkers nu... Maar heb me al misdragen tijdens het avondeten. 2 dikke borden stamppot rauwe andijvie Nagelbijten / Gniffelen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:27

Mystica schreef:
Ik heb ook echt zooooo'n zin in iets lekkers nu... Maar heb me al misdragen tijdens het avondeten. 2 dikke borden stamppot rauwe andijvie Nagelbijten / Gniffelen

Scheelt dan weer dat dat volgens mij erg weinig kcal heeft en gezond is. Andijvie = groente en dan gestampte aardappels erdoor. Kan niet slecht zijn toch?
Ik heb alvast een planning gemaakt voor morgen. Morgen ga ik heeeel erg streng zijn voor mezelf.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:29

Ilse schreef:
Vreselijk he'? Elke dag is er gewoon wel een dingetje qua eten waar ik van baal, dat had ik voorheen nooit
En dan al die chocolade en pepernoten.. *zucht*

Ja het ging bij mij ook zó goed. Zeker de eerste 4 maanden van het jaar ging het super, alleen maar afgevallen. Daarna steeds beetje erbij en beetje eraf, maar wel constant. En nu zit ik weer in een constante lijn omhoog. Boos!
Aan de ene kant denk ik: ik begin in januari weer echt, dan zijn er geen grote verleidingen meer en kan ik er echt voor gaan. Maar aan de andere kant; als ik dat nu met mezelf afspreek laat ik me de komende maand helemaal gaan en zit er binnen een maand 4 kilo bij. Scheve mond
Dus ik wil maar weer gewoon gaan volhouden, al weet ik eigenlijk al dat dat niet lukt (slechte instelling, ik weet het).

Annetje schreef:
Ik merk ook wel dat ik een échte emotie-eter ben. Ik ben net gevraagd via de mail of ik heel wat lessen overneem op stage, mee wil doen met een suprise van een klas die ik niet ken én bijlessen wil geven. Lips are sealed Ik schiet in de stres en die zak snoep die in de trommel lag is natuurlijk leeggegeten binnen no time...

Enmotie-eter ben ik ook absoluut. Vandaag was perfect! Tot ik rond een uur of 5 ruzie kreeg, hier werd ik ontzettend boos en verdrietig van, en toen was het hek van de dam; stuk suikerbrood, cakeje met chocola, koekjes, mandarijnen, stuk worst... Scheve mond Waarom moet dat nou? Ik weet wel dat ik het niet moet doen maar op dat moment kan het me echt niks schelen. En je raadt het al, na een uur heb ik ontzettende spijt.

Krijg eerlijk gezegd soms wel eens de neiging om alles er weer uit te gooien, maar weet dondersgoed dat dat heel slecht is, en dan zit ik binnen de kortste keren aan de boulima. Dus doen we dat maar niet he.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:29

Annetje schreef:
Ik heb alvast een planning gemaakt voor morgen. Morgen ga ik heeeel erg streng zijn voor mezelf.

Hooh ik doe mee!!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:32

Planning morgen (ben weer helemaal gemotiveerd nu *LOL* ):
O: 2 volkoren boterhammen (0.5 plak cornedbeef/boterham)
T: evergreen, appel
L: 2 volkoren boterhammen (0.5 plak cornedbeef/boterham)
T: -
A: ?
T: 2 mandarijnen

Evergreen is op zich niet erg gezond maar ik moet echt wat groters eten 's ochtends anders hou ik de dag op school niet vol. Verder ga ik morgen actief doen, ik moet 2 uur werken en 's middags naar de paarden. Uur fietsen dus, ben van plan om drie kwartier flink te gaan wandelen (waarvan stukjes joggen/rennen), en de stal is zo'n smeerboel dat uitmesten ook heel wat energie kost. *LOL*

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:34

Mocca schreef:
Enmotie-eter ben ik ook absoluut. Vandaag was perfect! Tot ik rond een uur of 5 ruzie kreeg, hier werd ik ontzettend boos en verdrietig van, en toen was het hek van de dam; stuk suikerbrood, cakeje met chocola, koekjes, mandarijnen, stuk worst... Scheve mond Waarom moet dat nou? Ik weet wel dat ik het niet moet doen maar op dat moment kan het me echt niks schelen. En je raadt het al, na een uur heb ik ontzettende spijt.
Ik heb dat dus ook, denk er op zo'n moment bijna niet bij na. Werk zo een doos koekjes naar binnen en zou zelfs een hele cake naar binnen krijgen op zo'n moment denk ik Clown En daarna dubbel schuldig voelen. 1. omdat ik wel heel veel slechte dingen gegeten heb en weer bang ben om aan te komen. 2. omdat ik gewoon heeeeeel erge buikpijn krijg.

Citaat:
Krijg eerlijk gezegd soms wel eens de neiging om alles er weer uit te gooien, maar weet dondersgoed dat dat heel slecht is, en dan zit ik binnen de kortste keren aan de boulima. Dus doen we dat maar niet he.
Zal ik dan eens heel eerlijk zeggen dat ik het er wel eens uitgekotst heb? Bloos Moet zeggen dat ik me toen ook wel héél erg poedersuiker voelde. Was net na mijn ongeluk (bijna jaar terug) en ik was een beetje depressief. Heel de wereld was tegen me, ik kon niets, begreep niets, mijn lijf werkte niet mee, was steeds moe, vond mezelf dik en als ik me zo voelde, kón ik het gewoon niet binnenhouden. Het is niet zo dat ik een vinger in mijn keel stak, ik voelde me zo poedersuiker dat het er vanzelf uitkwam.
Nu denk ik er ook wel eens aan om mijn vinger in mijn keel te doen, maar dat doen we maar niet. We proberen het wel gezond te houden he. Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:36

Ow mijn planning dan ook alvast voor morgen:
o: glas karnemelk, 2x maaltijdcracker
t: appel, plak ontbijtkoek
l: 2x waldkornboterham met cremette, maaltijdcracker met cremette
t: appel
d: rijst met saus enzo (zelfde als vandaag, zal wel veel kcal zijn Nagelbijten / Gniffelen )

Beweging: 2 uur voor de klas staan, naar school lopen, Viralda rijden en misschien een stal uitmesten als ik tijd heb.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:39

Pfoe, ik zit stampie!
Heb net 1,5 pizza naar binnen gewerkt. Nou ja, net, is ook alweer 1.5 uur geleden.... Yorrick heeft bijna een 1/4 op en aangezien Verena door het eten heen is geslapen ligt er nog een 1/4 op Marc te wachten.
Verena was echt helemaal kapot vanmiddag, en mijn schoonmoeder vertelde dat verena maar niet wou slapen. Nee, duh, als je naast haar op de bank gaat zitten met de tv aan, logisch!
Als ik 's middags merk dat ze moe is, leg ik haar met haar slaapknuffel op de bank, dekentje over, tv uit, deur dicht en ga zelf in de keuken zitten. Misschien niet zo comfi, maar als ze eenmaal slaapt kun je er zo weer bij gaan zitten....
Nou ja, meiske ligt nu weer boven in haar eigen bedje.
Verder qua eten vrij netjes, alleen moest de zak drop vanmiddag op de terugweg naar huis het ontgelden. Zijn toch wel een stuk of 8 op.... En dat op een ritje van net een kwartier. Nou ja, hadden ze ook maar niet zo lekker moeten worden :-D

Verder geen beweging vandaag, misschien straks in de keuken nog wat stapwerk doen. Eerst een poosje lekker tv-junken Knipoog

o: 2 broodjes\
t: rijstwafel
l: 4 bolletjes
t: 8 dropjes
d: 1.5 pizza
t: 2 wortels (hebben de kids in hun schoentjes gedaan voor Amerigo) en een appel ofzo

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:40

Weet je dat ik dat niet eens zou kunnen Annetje? Ik heb echt een kotsfobie, gelukkig maar Haha!

Ik maak ook even een planning voor morgen, ik moet en zal onder de 62 kilo komen want dan mag en moet ik van mezelf een heleboel leuke dingen gaan doen Duivel

O: All Bran plus met magere yoghurt en zoetstof
T: ?
L: 2 bruine/volkoren boterhammen met appelstroop, mandarijntje
T: Eierkoek en ?
D: ?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:40

1.5 pizza Bloos!
Jeumig hoe krijg je het weg! *LOL*

Ik heb net heel braaf de cake afgeslagen en zit nu met een kop kruidenbouillon voor mijn neus. Vind ik net zo lekker eigenlijk, maar cake afslaan blijft moeilijk! Bloos

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:42

Ilse ik móet en zal op die 60 komen!
Alleen het is zo mooeeeilijk. Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:53

Verdrietig ik wil niet meeeeeer.... heb net nog wat chips op + een evergreen appel