Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Witchcraft schreef:ik heb zojuist de veganistische Kips pate gevonden ^_^ ik vind hem heerlijk! Ook de verse sausijzenbroodjes van de vegetarische slager liggen eindelijk hier bij de AH! Ik vind het wel jammer dat er hier in zeeuws vlaanderen bijna tot niks te vinden is van veganistische restaurants of snackbars. blijkbaar niet rendabel hier?
Ik hou er zelf niet zo van maar ik denk echt dat het wel helpt om mensen wat vaker vegetarisch te laten eten 
liespower94 schreef:Als je op youtube kijkt vind je helaas veel filmpjes van hoe dit gaat.
Ik zou hem zelf weg geven of bijvoorbeeld naar een kringloop brengen.
Dan kan iemand anders het weer gebruiken maar zit jij niet met het schuldgevoel

mar_fay schreef:Gevoelsmatig zou ik ook alleen iets dragen als ik het nog fijn zou vinden. Wol wel, alleen onder voorwaarden en verder koop ik alles tweedehands en draag ik alles volledig af. Weggooien gaat tegen mijn overtuigingen in. Maar als je je er niet prettig bij voelt kun je ze natuurlijk altijd weggeven of doorverkopen
Wanneer ik nieuwe koop ga ik daarop letten. (Bij de kringloop weet ik het niet, het is vaak lastig te achterhalen, bovendien steun je de industrie natuurlijk niet direct. Dus ik weet het nog niet.)
) en deels doordat er dan via mijn kleding in elk geval weinig / minder plasticdeeltjes het milieu invliegen. Qua lingerie vind ik dat nog wel lastig, mooie lingerie is 9/10 keer niet met veel natuurlijke stoffen gemaakt - maar dat is vast een ander topic. Buiten lingerie en wollen vesten koop ik wel alles tweedehands, wij hebben een vriendin met een prachtig wollen winkeltje met spullen die nu al meer dan 10 jaar meegaan. Dat vind ik erg fijn, ik hou niet van kleding (snel) weggooien. Om die reden kies ik dus wel voor leer en wol, omdat het over het algemeen erg duurzaam is als je kijkt naar de tijd dat het meegaat / te verstellen is.

echt lekkere gerechten en foolproof recepten. Maar net iets minder ingrediënten dan Bosh
ik maak gewoon alles vega. Zijn ballen in saus met pasta zijn ook goddelijk.
maar ik heb gehoord dat die van de etos wel vegan is en die heb ik. Geen idee of er fluoride in zit. 
Zijn moeder: 'ja, maar eigenlijk zou ik dan iets moeten maken wat je níet kent'. Mijn sjefke: 'mam, als je het nou eens niet te ingewikkeld voor jezelf maakt...'
Irene793 schreef:Even een vraag aan de veganisten onder ons. Welke tandpasta gebruiken jullie? We hadden sinds kort vegan tandpasta, maar die blijkt zonder fluoride te zijn. Zijn er vegan tandpasta's te krijgen met fluoride?