Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:44

MarJon schreef:
Deze week mee geweest met m'n vader (vrachtwagen) dus niet al te best gegeten. Vanmorgen zat er ook weer wen kilo bij, dus maar weer terug in het gareel. Morgen vertrekken we voor een week weer weg, maar proberen alles zo goed vol te houden.

O: 3 volkoren crackers (150 kcal), 1 met filet American(28 kcal), 1 met kalkoenfilet(18 kcal), 1 met jonge belegen kaas (55 kcal) Totaal: 251 kcal
L: Bakje magere aardbeien yoghurt 200 ml (150 kcal), 1 volkoren cracker (50 kcal) met filet American (28 kcal) Totaal: 228 kcal
T: Waterijsje (40 kcal)
A: Groentemix, 200 gram (128 kcal), aardappels 150 gram (120 kcal), schnitzel (267 kcal) Totaal: 515 kcal
T: Waterijsje (40 kcal)
Totaal: 1074 kcal

D: slimpie, water.
B: inpakstress, schoongemaakt, 5,5 km gefietst (30 minuten)

Uhh.. Whut? -O- Dit zijn veel minder kcal dan ik in m'n hoofd had.. Morgen maar fruit inslaan en wat meer eten. Pfft, demotiverend dit.

ChantalSmook schreef:
Marjon met de vrachtwagen weg, leuk! Waar ga je allemaal heen? Natuurlijk minder beweging en minder gezond eten natuurlijk?

Klopt! Lichamelijk is het voor een chauffeur wel aardig zwaar werk, maar als passagier is het inderdaad veel zitten. Deze keer zijn we niet verder gekomen dan een beetje zuid Nederland en Duitsland 300 km over de grens. Mijn vader rijdt met containers dus het is voornamelijk Nederland, Duitsland met af en toe Frankrijk.

Jespri: veel plezier op vakantie en succes met paard verhuizen!
Chernique: veel plezier op je afspraakje! Al zal je daar nu wel zijn denk ik haha.
Madeira: Jammer van je hond. Vooral ook omdat je hem nodig hebt :(:)
LisErm94: Je hebt straks van die mega bodybuilding spieren door het lopen op krukken. *D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:56

EskeGirl schreef:
O: twee boterhammen
T: appel
L: 3 boterhammen, broodje
A: Pizza
T:kokosmakroon, appel
Gaat waarschijnlijk nog wel wat bijkomen, heb echt honger...

Beweging: half uur hardgelopen, half uur gewandeld

Ondertussen melkbroodje gegeten, ik probeer m'n tussendoortjes echt gezond te houden, blijft lastig.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:58

Haha ja zal me vast goed staan :+

Wat eet je eigenlijk zoal als je zo met de vrachtwagen meegaat?
Heb echt zo'n beeld van eten bij wegrestaurants,
maar ik kan er ook helemaal langs zitten haha.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 23:03

LisErm94 schreef:

En de gehaktstaven, gehaktballen en gevulde koeken bij de tankstations. Als je zag wat ik soms bij de Esso verkocht aan die chauffeurs... :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 23:03

1074?!? Neem nog maar snel wat te eten...

Noeps

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 23:04

MarJon, tel je olie/boter etc ook mee in je lijstjes?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 23:09

Plien91 schreef:
LisErm94 schreef:

En de gehaktstaven, gehaktballen en gevulde koeken bij de tankstations. Als je zag wat ik soms bij de Esso verkocht aan die chauffeurs... :=

Haha ja dat beeld heb ik ook :+
Maar kan me niet voorstellen dat alle chauffeurs zo eten,
althans dat hoop ik voor hen :D

Marjon misschien is het inderdaad nog slim om een stuk fruit/kwark/wat noten te eten.
Dan kan je je lijstje toch nog netjes afsluiten :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 23:28

Tja wat eet je op zo'n dag.. Uhm je kan natuurlijk elke dag broodjes bij de pomp kopen, maar de meeste vrachtwagens beschikken inmiddels over een koelkast dus is het makkelijk om zelf je brood mee te kunnen nemen. Bij de pomp heb je inderdaad wel het "truckershoekje" bij de gehaktballetjes enzo. En s'avonds eet je inderdaad in een (weg)restaurant. In Nederland is dat hier vaak de McDonalds/Burger King. Maar in bijvoorbeeld Duitsland heb je speciale autohoven, een stukje van de snelweg af met een tankstation en een restaurant. Je kunt het inprincipe zo ongezond maken als je wil dus, want in de degelijke restaurants kun je ook salades etc bestellen. En met een beetje geluk heb je een omvormer in je auto zitten waar je een magnetron op kunt aansluiten en dan kun je zelf bijvoorbeeld restjes opwarmen.

Nou moet ik wel toegeven dat als je het over het algemeen naar de chauffeurs kijkt 70% (als het al niet meer is) een buikje heeft. :Y)

Plien: de olie waarin de schnitzel is gebakken heb ik meegeteld, boter eet ik voor de rest niet.

Inmiddels heb ik alsnog een handje drop en 150 ml vruchten yoghurt gehad. :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 23:30

jongens, onder leiding van iemand uit dit topic ik kan haar naam niet typen i am sorry ben ik langzaam meer gaan eten
Ik wou vragen of ik nadat ik op vakantie ben geweest terug zou mogen komen ik eet nu minstens 600 kcal op een dag en wil dit opbouwen naar na de zomer 900 omdat ik toch heel erg zwak ben

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 23:43

Jespri schreef:
Eulogy, Welkom. :)
Je berekening klopt niet helemaal want je lichaam verbrand ook in rust.
Ik kan je hier niet zo heel veel over vertellen want zit ook pas net in het topic en ben ook nog aan het leren, maar je kcal mogen wel wat omhoog. :)

Ik heb nog even geen planning staan.
Havermout gaat er sinds paar dagen weer erg moeilijk in. -O-

O: Havermout 10g, sojamelk 50ml, lijnzaad 0,5 eetlepel, 2 beschuitjes met pindakaas. 347 Kcal.

*Ontbijt is geschat omdat ik de havermout niet weg kreeg.

Haha ja dat weet ik, maar ik bedoel door te sporten :P Anders zou je elke dag aankomen tenzij je belachelijk veel zou sporten :+ Eet op het moment inderdaad vrij weinig (of weinig calorieën inderdaad), maar ik probeer zo'n 6-10 kilo af te vallen en als ik minstens 1200 calorieën binnen krijg is het goed :j

O: Kiwi, een appel en een glas water (rond een uur of 6 omdat ik op vakantie ging, dus had absoluut geen honger :+ )
L: Stuk stokbrood met kipfilet en een minikrentenbol
A: Pastasalade met kip, salade met balsamico, 1/3 ciabatta en sinaasappel-mangosap

Tot nu toe nog maar 965 calorieën dus ik ga zometeen nog maar even iets eten :+ Kon vandaag helaas niet bewegen of trainen omdat ik gister gevallen ben en m'n knie open ligt, dus die geef ik maar even een dagje rust. Mis m'n squats oprecht :')

Oh LisErm94, ik zou volgens mij zo slecht zijn met krukken, ik heb hele slappe armspieren :') Zeker goede workout, wel!

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 07:14

Madeira sterkte met je hond.. :(:)
Have dum Chernique! :)

Hier een lijstje vanuit Amerika! (we moeten alles buiten de deur eten ivm rondreizen)
O: bruine pistolet met pindakaas en jam
T: 2 hele kleine stukjes chocola prpeven in world's biggest candy shop!
L: 3/4 sandwitch veggie (bruin brood en volgensmij zat er kaas komkommer tomaat avocado wortel en sla op. Mama nam een stukje vandaar 3/4 haha)
T: 2 pepermuntjes
A: een soort pasta met garnalen en een tomatensausje

D: water, 1 cola light
B: veel lopen (hollywood!)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 12:01

ChantalSmook schreef:
ChantalSmook schreef:
Later uit bed.

O: 50 gr. havermout/100 ml melk/1 ei/1 klein appeltje door de blender en een pannekoek van gebakken met 2 smeerpunten stroop. Wel wat dikkig maar smaakte goed :)
L: 2 BB met cottage cheese + halve tomaat(Tosti ijzer) + cracker met houmous + halve tomaat
T: Eierkoek en later nog een italiaans ijsje met 2 bolletjes :o
A: Gebakken zalm 125 gr. 2 wraps, wat kikkererwten, tomaat, komkommer, sla en cottage cheese
T: 2 mandarijnen
'Ladies night' vanavond, dus waarschijnlijk wat lekkers en ga op stap daarna dus zoete wijntjes
T: cup cake, wat chipjes en wat nootjes en rond half 4 een frietje met sate saus :o
B: 2 x 50 minuten fietsen + 2 x 10 minuten fietsen

Ik weet niet of ik het frietje sate van vannacht half 4 bij gister of vandaag moet tellen :o om 11.00 wakker en heb een werkdag. Ik gok op zoiets. Het eten vanaf 15.00 neem ik in ieder geval mee nog.

11.30 Havermout pannekoek met halve appel/halve ei/ 50 gr. havermout/150 ML melk/ 1 flinke mespunt stroop + cracker met cottage cheese
13.30: 2 kiwi's
15.00: 2 BB met hummus en wat tomaat/sla/komkommer
17.30: Kofta met 200 gr groente/wat gehakt/60 gr. ongekookte gele rijst + sla/tomaat/komkommer met restje cottage cheese
19.15 Bekertje magere yoghurt
20.30 Klein appeltje en mandarijntje

B: Uurtje fietsen en tot 22.30 werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:28

phormicola schreef:
Ik zag gister nog suikervrije rijstmelk van Alpro bij de AH :)

Ik zag ook 'suikervrije' melk (geloof dat het sojamelk was) van Alpro, maar daar zat mooi wel maltodextrine in.
Laatst bijgewerkt door FCSA op 13-07-13 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:42

Bedankt allemaal!
Het was erg gezellig :)

Gister mn lijstje helemaal:
Chernique schreef:
O: Vanilleyoghurt + 3 el eat natural + 3 el cruesli choco
T: 2 digestives
L: Broodje beenham van La Place (zonder die slasaus), cola light
T: 8 cherrytomaatjes, stuk komkommer (gewoon voor de lekker)
T: Mueslireep
Planning:
A: Japanse Teriyaki
T: 1 klein handje chips, 1 glas limonade (Sinds 5 jaar weer chips! :oo :oo :oo )
Toen ik thuis was:
T: Appel en een pakje evergreen

B: Halve dag werken, halve dag op stal

Niet zoveel tijd om te reageren, heb echt tijd tekort! :P

Vandaag:
O: Vanilleyoghurt + 3 el eat natural + 3 el cruesli choco
T: 2 digestives
T: 2 engelse dropjes (Gewoon écht snoep gegeten! *\o/*)
L: 3 bth + boter + kipfilet/komkommer, speculoos en 1/2 aardbeienjam en 1/2 gestampte muisjes. Glas fristi zonder suiker. 4 cherrytomaatjes
Planning:
T: 2 little bars van eat natural, 2 kiwi's
A: 3 bth + boter + ossenworst en xxl hagel. Meergranenbeschuit + boter + aardeienjam
T: Zomerfruit vla van campina
T: Appel, pakje evergreen
T: Stappen, dus miss nog een drankje. Anders cola light/spa rood

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:11

Many schreef:
Over de rijst/amandelmelk: ik koop mijn rijstmelk altijd bij de Jumbo, het merk heet Rice Dream.

Madeira, wat balen van je hond! Hopelijk is er gauw een oplossing te vinden.

Mijn lijstje:
O: havermout, rijstmelk, appel, lijnzaad, amandelpasta
T: banaan
L: kapucijners met groene boontjes, halve gele paprika, halve tomaat
T: appel, 3 gedroogde vijgen
A: zilvervliesrijst, tofu, spitskool en een eitje, paar gekookte worteltjes
T: 200gr magere kwark met kaneel

Tiggs schreef:
Misschien een domme vraag, maar zit er in alle amandel- en rijstmeld soja?

Nope!

Eulogy schreef:
Haha ja dat weet ik, maar ik bedoel door te sporten :P Anders zou je elke dag aankomen tenzij je belachelijk veel zou sporten :+ Eet op het moment inderdaad vrij weinig (of weinig calorieën inderdaad), maar ik probeer zo'n 6-10 kilo af te vallen en als ik minstens 1200 calorieën binnen krijg is het goed :j

Ik vind 1200 kcal behoorlijk weinig, zeker als je zoveel sport. Ik denk dat het afvallen veel beter (en sowieso gezonder) zal gaan als je wat meer eet! Dan wel de juiste dingen natuurlijk, maar dat had je vast al bedacht :D

Mijn lijstje/planning:
O: havermout met rijstmelk, appel, gojibessen, chiazaad, kaneel/gemberpoeder/nootmuskaat
T: banaan
L: grote kom broccolisoep met mosterd, pompoenbroodje met hummus, cherrytomaten en komkommer
T: wat wortels, gekookt eitje, misschien een gedroogde vijg (of twee :D )
A: gevulde paprika (kidneybonen, courgette, tofu, tomaat) met geraspte kaas
T: misschien 200gr magere kwark met kaneel

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:52

1200 is idd wel erg laag, dat is zelfs minder dan dat je lichaam in rust , de hele dag liggend op de bank verbrand.
bereken eens je BMR, of doe zoals ik, laat een site dat berekenen :+
dan weet je wat je lichaam in rust verbruikt puur om de lichaamsfuncties uit te voeren.
daarnaast komt dan nog beweging , je zult zien dta je echt wle meer kunt eten dna je nu doet en toch gewoon wat kg's kwijt raakt.

ik eet de afgelopen tijd meer dan voorheen en val opeens weer af,

edit ik had allerlei activiteiten in de planning staan wat betreft bewegen/sporten.
maar daar is de stekker weer uit, mag niet van de fysio.
komende tijd twee keer per week een door hen opgesteld programm afwerken om mijn knie stabiel en functioneel te krijgen , fietsen en crosstrainer mag wel , maar gekker eigenlijk niet.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 13-07-13 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:15

mandy358 schreef:
Madeira sterkte met je hond.. :(:)
Have dum Chernique! :)

Hier een lijstje vanuit Amerika! (we moeten alles buiten de deur eten ivm rondreizen)
O: bruine pistolet met pindakaas en jam
T: 2 hele kleine stukjes chocola prpeven in world's biggest candy shop!
L: 3/4 sandwitch veggie (bruin brood en volgensmij zat er kaas komkommer tomaat avocado wortel en sla op. Mama nam een stukje vandaar 3/4 haha)
T: 2 pepermuntjes
A: een soort pasta met garnalen en een tomatensausje

D: water, 1 cola light, slokje cappucino/frappucino
B: veel lopen (hollywood!)

Wat super zeg Chernique! :D
arikel ga ik even lezen :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:58

Reageert niemand op mijn vraag?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:02

Anke ik denk dat er niet veel verschil zit in de mening van de meeste hier met je 'uitbreiding' van je eetpatroon. van 600 naar 900 kcal. 900 kcal is nog steeds uithongering van jezelf en niet gezond bewust eten. Zorg eerst maar eens dat je naar de 1800 kcal minimaal gaat komen ;)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:03

Ik doe echt heel erg mn best en ben bezig met opbouwen ben namelijk van 200 kcal p/d nu al naar 650
Lees ook steeds mee voor inspiratie

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:04

O: twee ovenbroodjes en een eitje
T: bruine boterham
L: 2 broodjes en een appel
A: weet ik nog niet

Drinken: Fanta, appelsap, limonade, water
Beweging: Paar uur dieren verzorgd (oa stront scheppen, ponies poetsen en ermee wandelen), 20-30 minuutjes met de hond gewandeld

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:05

Maar wat voor inspiratie wil je op doen als je amper niets met de adviezen doet? je moet niet opbouwen maar je eetpatroon drastisch omgooien en ook echt gauw ook. Dit is uithongeren en zwaar ongezond en afwachten tot je lichaam het niet meer trekt. Wat voor BMI heb je nu?

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:07

Geen idee wat mn bmi nu is ik vind het erg rot om mezelf te wegen en te zien hoeveel ik ben aangekomen
En ik doe veel met de adviezen met degene uit dit topic waarmee ik pb breises ofzow

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:10

Wat woog je de laatste keer toen je jezelf woog en hoe groot/oud ben je ;) ?