Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Ik gebruik haast alleen maar koemest. Ze zeggen dan koemest heel langzaam energie afgeeft.. met kunstmest groeit het gras bv twee weken enorm hard en daarna is de voeding op, terwijl koemest heel lang kleine beetjes blijft afgeven.
Ze zeggen niet voor niks dat je geen koemest bij de wortels en uien moet gooien, daar zit te veel voeding in.
anneliesdj schreef:Ach meestal valt dat wel mee hoor, als het maar geen dagen onderwater staat.
Maar ookal is de grond verzadigt, zakt het toch wel weg met een paar uur en dat kan het gemiddelde plantje toch wel hebben lijkt me, zou raar zijn als ze spontaan allemaal het loodje leggen.
safina schreef:8nnemiek schreef:Ik gebruik haast alleen maar koemest. Ze zeggen dan koemest heel langzaam energie afgeeft.. met kunstmest groeit het gras bv twee weken enorm hard en daarna is de voeding op, terwijl koemest heel lang kleine beetjes blijft afgeven.
Ze zeggen niet voor niks dat je geen koemest bij de wortels en uien moet gooien, daar zit te veel voeding in.
In ben wel benieuwd naar de onderbouwing van die opmerking van die man van de welkoop. En vooral: wat zal dan beter zijn? Heeft hij dat gehoord op een verkooptraining of is het gebaseerd op echte kennis?