[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:06

Heb de reactie gelezen waar je het over hebt, vind hem helemaal niet aanvallend.
Het is te verwachten dat je in een topic ben ik te zwaar voor mijn pony dat kunt horen. In sommige topics is de standaard voor een paard 70 kilo max....
Je bent wat te zwaar, maar je werkt er hard aan. Maar dat wist je toch al?
Laatst bijgewerkt door lesilla op 30-01-09 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:20

Sakkia, wat naar dat je je katje nog niet gevonden hebt! :(:)

Sizz :(:)

Welkom Selena, wat een hoop narigheid! :(:)

Amaris, gefeliciteerd me je 2 jaar samen zijn :)

Ingrid, spinning is prima te doen hoor... en je kunt zelf wel beetje bepalen hoe zwaar je 'm zet ;) en als je al veel fietst kan je t prima. Ik hebt t ook gedaan. Maar vanwege mn schouder/rug blessure kon 't niet echt eigenlijk... Vond t wel leuk! je bent echt actief bezig :D

Paulien, ik ben het wel met Wendy eens! Kom op meid, denk nu eens aan je zelf! Doe gewoon wat jezelf wil en vind en luister niet te veel naar anderen! Je laat je zo erg beïnvloeden door wat anderen zeggen.. je bent zo onzeker meid, en dat is echt niet nodig!! Ik denk dat je juist veel steun heb aan dit topic, want iedereen geeft je altijd advies en wilt je helpen en steunen zoals wendy al zegt. Je moet t uiteindelijk zelf weten uiteraard, maar denk dat dit topic je wel goed doet.

Wat fijn dat het goed ging met rijden vandaag Goed dat je er toch zelf weer op ben gegaan! Komt wel goed! Gewoon consequent blijven :)
Wel naar dat je even niet zo goed in je vel zit. Maar komt ook wel weer goed! Gewoon lekker genieten van Madeira en lekker leuke dingen gaan doen. Niet gaan afzonderen ofzo!

Ik ben vanmorgen even naar stal geweest en daarna oppassen.. en nog steeds.. ;)

Mijn dag:

O: yoghurt met muesli
T: liga continue hazelnoot (cholesterol verlagend variant) zijn 3 koekjes
L: 2 vb pindakaas
T: 3 vb filet american (had echt nog honger :+ )
T: appel
D: poffertjes (ja had ik beloofd aan die kids....)
T: ?

Beweging: 20 min fietsen, voetballen met die kids, 10 min knollen op t land gezet

Morgenochtend vroeg mn scooter wegbrengen voor een beurt. Dan snel met de bus terug en even schoonmaken, dan naar stal. Stapritje maken in 't bos, mesten.. boodschapje doen... scooter weer ophalen en de dochter van een stalgenoot komt logeren. Savonds een dvdtje kijken. Heb de film hidalgo geleend van iemand.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:40

:wave:

Ik ga even niet bijlezen, doe ik morgen wel weer.
Ik heb de afgelopen weken even een paar drama weken qua eten gehad, menig keer momenten gehad dat ik niks wegkreeg en het volgende moment onwijs duizelig werd.

Zal vanaf morgen weer netjes mijn dagen gaan posten, we gaan er weer voor!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:35

trouwens..
m'n knol die is met buitenrijden soms zeer druk en kan dan enorm de kop erop hebben en z'n kop dan ontiegelijk hoog houden, zodat ik bijna niets te vertellen heb. En zelfs zo dat omtrekken lastig gaat. Moet dan al m'n teugels een heel stuk naar voren pakken om hem goed om te kunnen trekken mocht dat nodig zijn. Ik houd altijd mn handen goed laag als hij z'n hoofd zoo super hoog gooit en geef dan hele strenge ophouding, want ben het er echt niet mee eens dat hij zn kop maar zo hoog in de lucht gooit omdat hij t ergens niet mee eens is.
Ik moest er een martingaal aan doen van mn instructrice zodat hij zn hoofd niet zo extreem hoog kan houden.
Maar dat werkt alleen als je je teugels op maat hebt. En in 't bos rijd ik altijd met een lange teugel Mits hij zo druk is, dan rijd ik hem aan de teugel om hem bij me te houden en zijn aandacht te eisen. En ook wordt je met omtrekken zeer belemmerd als er een martingaal om zit,dat is niet zo goed mogelijk (en de martingaal zit absoluut niet te strak want z'n hoofd kan nog aardig hoog als ik mn teugels op maat heb).

Dus ja.. wat zou een goede oplossing zijn. Eventueel in de les/bak gewoon met martingaal rijden. Maar op zich is hij dan altijd wel goed te rijden mits hij niet heel druk is.
Het probleem ligt vooral bij 't buitenrijden.
Ik denk dan ook weleens... als hij z'n kop zo hoog erop heeft en hij gaat een keer aan de ren... dan heb ik niets te vertellen... Was afgelopen keer dan met een knol samen die heel braaf is en zich er niets van aantrek dat scheelt dan weer.. maar ja ik rijd ook met een ander wie z'n knol ook wel druk kan doen, dan heb je toch eerder een probleem ;)

Ik zat te denken, misschien een pessoabit voor buiten. met een dubbele teugel. Dan kan ik gewoon met 1 teugel rijden maar in een noodgeval of als hij erg de kop eruit gooit even de tweede teugel erbij pakken om hem tot de orde te roepen. Weet niet of je die pessoabit ook dubbel gebroken hebt ? Heb er verder geen ervaring mee namelijk. Rijd hem nu op een dubbel gebroken trensje.

Slof wil ik eigenlijk niet echt aan.. heb er wel ervaring mee hoor, maar vind t gewoon niet fijn daar mee te rijden... maar vind een slof gelijk zo drastisch ofzo en vind dat als je die erbij pakt ze zich nog erg sterk kunnen maken (tenminste is mijn ervaring met een vroegere bijrijdpony...)

Of toch gewoon een martingaal eraan.. maar ja is t omtrekken lastig en moet weleens kunnen in situaties..
of toch gewoon zonder... ?
Of heel iets anders?

wie heeft er een goed advies ? Het gaat nu steeds wel goed, maar ja straks in t voorjaar ga ik toch veel rijden met een stalgenoot wie haar paard ook wel heet is.. dus dan zullen er nog genoeg situaties voor doen dat m'n knol moeilijker te hanteren zal zijn buiten.. dwv kop in de lucht/hard willen/steigeren (en als hij steigert of ik voel dat hij dat wil gaan doen, moet ik hem goed om kunnen trekken)

Lijkt nu net of t heel erg is. Hij kan ook prima heel rustig ontspannen aan een los teugeltje lopen hoor ;) Maar zodra we even wat galoperen, dan is hij warm :P dus straks ook met wat langeren ritten.. het begint rustig maar dan wordt hij warm ;) en dan heb ik me handen wel vol. En ik laat dan als nog zoveel mogelijk mn teugels langer, maar als hij zo druk doet moet ik toch zijn aandacht gaan eisen zodat hij op mij let en aan 't werk is door hem aan de teugel te rijden (en moet dan wel streng zijn als hij zo druk is, om hem nageefelijk te rijden). Ook als ik dan weer een poos gestapt hebt, is de rust weer wat terug gekeerd. Van actief doen, wordt hij gewoon druk. :+

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 01:27

Oke, ik blijf alleen in deze topic actief, omdat ik dus hieruit begrijp dat sommige mensen denken dat ik het tegen jullie bedoelde -bedoel Katia en Wendy- (wat dus niet zo was). Wel jammer dat jullie gelijk steeds zo boos worden omdat ik ontzettend onzeker ben. Maar kan natuurlijk dingen ook voor me houden als het om onzekerheid gaat :j

Verder ja, ik ga hier niet verder op in, als jullie denken dat ik alleen even niet op bokt wilde komen vanwege dat iemand zei dat ik te zwaar voor Madeira was, tja vooral dat denken :) ik weet wel dat er meer aan de hand is.

@Katia, ik weet niet meer wat ik tegen jouw moet zeggen (sorry) je bent toch alleen maar kwaad op mij, ik doe het niet goed volgens jouw, tja jammer dan.. Ik weet het ook niet meer goed... En ik weet ergens in mijn hart dat jij me wilt helpen, maar ik weet het zelf ook niet meer!!!!! (Sorryyyyy)

@Noor, heeeeeel veel sterkte de 6e, ik denk/duim aan/voor je!

@Pivanti, kan je helaas niet helpen, heb er niet zoveel verstand van. Gelukkig ben je een doorzetter en ik hoop dat het snel in orde komt!

Pivanti

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 01:51

We bedoelen het niet boos tegen je Paulien We willen je alleen laten in zien dat het niet nodig is zo onzeker te zijn. We bedoelen het allemaal goed, en willen je alleen maar helpen.
En tuurlijk snappen we dat je niet alleen maar beslist even niet op bokt te willen komen omdat iemand je te zwaar zou vinden voor madeira. en dat er meerdere/andere redenen mee spelen.
Leuke avatar trouwens! :)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 04:41

*hips :+

Had gelukkig een leuk feestje vanavond, goed alle agressie/stress eraf gedanst :j

Nu lekker slapen, thanks allemaal lieverds :+:

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 09:32

We worden niet boos paulien :n Dat zeggen we ook steeds. We vinden het alleen ontzettend jammer dat je andere mensen jouw plezier in madeira laat verpesten, daar moet je gewoon echt boven gaan staan :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:21

paulien, ik sluit me alleen aan bij wendy. je bent zo verschrikkelijk te beinvloedden! is het niet nodig om daar hulp voor te zoeken? tig kilo afvallen gaat niet helpen denk ik zo.

patricia, een stoot eraan? die kan gewoon volledig loshangen als je een lange teugel voert, maar zorgt wel dat hij zijn kop niet als een giraffe kan inzetten.

gisteravond erg ongezond geworden uiteindelijk met 3 handjes nootjes, 2 handjes chocoladerozijnen en een punt zelfgebakken appeltaart. hadden bezoek en dan vind ik dat altijd erg lastig.
vandaag ook geen planning, heb het druk en moet van hot naar her. vanavond weer bezoek en dan gaan we aan de kaasfondue... morgen maar extra sporten dus :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:36

Kijk dat bedoel ik dus heb je gisteren gezegd toen je vertelde over andere mensen kunnen misschien sterk zijn maar ikniet, je kan zelf je leven lijden of kiezen om slachtoffer te spelen.
En wat zeg je tegen me: ik doe er later wel wat aan, wat zeg je nu: ik kan het altijd wel verstoppen.

Ik kan met alle wil van de wereld je helpen, en lief zijn en leuke woordjes. Maar dat helpt het probleem niet.

Ik ben niet boos nooit geweest, vind gewoon spijtig dat je het niet inziet. Want jou leven nu is alles behalve leuk, iemand zegt iets tegen je en de wereld is voorbij.

Verder denk ik ook dat je misschien een keer naar een psycholoog kan, heeft mij zoveel geholpen. Ik was vroeger ook niet sterk

Verder gaat het de slechte kant op, ben heel de nacht ziek geweest

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:38

weet je wat het is paulien, hier ga je niet zelf uitkomen. je bent zo beschadigd!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:39

Knuf voor katia :(:)

Ik heb me net gewogen, 75,4, dus gaat weer een klein beetje de goeie kant op :) Hopen dat het er af blijft := (vanavond ook weer een verjaardag := )

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:40

Inderdaad was ik ook, en je stelt het heel de tijd uit kom er wel zelf uit (en wat een vergooing van jaren zijn me dat geweest). Uiteindelijk kwam ik nietmeer buiten, weende ik als iemand me maar slecht naar me zag, was ik paranoide := echt zelf de kasjufrouw had slechte gedachten over me.
Heb alle vriendinnen weg geduwd. Enz waar fobische obsessieve faalangst

Deels door gewicht, maar echt veel door het pesten doet echt wat met je. En nu ben ik degene met de grootste bek, en super sociaal :D

ik weeg nu 72.9

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:51

Patricia, je zou nog kunnen denken aan een thiedemanteugel. Die werkt alleen in als het paard zijn hoofd omhoog doet, verder doet hij niks. Je kan hem op verschillende standen zetten en hebt zelf geen extra teugel in je hand. Werkt beter dan een martingaal en een stuk vriendelijker dan een slof. :) Wij gebruiken 'em op stal voor een pony met hetzelfde probleem.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:12

Paulien, weet even neit zo goed meer hoe ik hierop moet reageren, denk dat de rest alles al heeft gezegd!

Patricia, ik moet ook actief bezig zijn :+ anders kom ik nooit ergens :+
Tips heb ik verder niet voor je, sorry!

Zo, lekker uitgeslapen vandaag, en wederom een poging om helemaal niets te doen..het is al 5 dagen mislukt :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:30

maar dat je je eigen tijden mag bepalen in die dagen is ook al bijtanken toch ingrid?

ikke net was gevouwen, nu badkamer doen en stofzuigen en wassen wegdraaien van deze week.
daarna naar bouwmarkt en paard. druk!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:31

ja is het ook hoor, en het is niet alsof ik me zwaar aan het overwerken ben :+ de dagen gaan alleen zo snel voorbij :D

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:40

ik ga nu ook eens aan de slag..
stofzuigen/dweilen
badkamer soppen
en als ik tijd over hou, was wegwerken
daarna boodschappen doen, ff de stad in voor een shirtje

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:08

Goeiemorgen allemaal

Hele dikke :(:) voor Paulien! Ik ga helemaal met BA mee wat dit betreft.

Vandaag eerst springles om half 1 , dan een high tea met clubgenootjes, maar daar ben ik maar heel kort. Vanavond met wat stalgenootjes naar clinic van Laurens van Lieren :)

Vandaag ff flink balansen ivm gisteren :+ was echt _heel_ slecht met avondeten (pizza, chips, stokbroodjes, bier, wijn, apfelkorn)

Ingrid, succes vandaag met niks doen ;)

Lekker vanavond BA, kaasfondue! Welk toetje is het uiteindelijk geworden?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:25

@Siz, leuk dat je feestje zo geslaagd was :) Veel plezier bij je high thea en leuk dat je naar Laurens van Lieren gaat!

@BA, je brengt het tenminste aardig. En ja, ik ben al 100 x naar een psycholoog geweest. Jammer dat het bij mij alleen maar averechts werkt. Mijn moeder is momenteel mijn enige psycholoog..

@Wendy, ik weet dat je niet boos bent. Maar het ''ik ga nu echt even pissig op je worden Paulien'' klinkt gewoon niet leuk als je verteldd at je er gewoon even helemaal doorheen zit... Maar is al goed hoor :)

@Sanne, hihi je hebt nog een hoop te doen :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:44

Goed dan zeg ik niets meer, als jij slachtoffer rol wilt spelen mij niet gelaten. :)
Je voelt je zelf aangevallen door ons..., volgens mij wil je ook niet meer dan arme paulien horen :(:) om zo bevesteging te krijgen.

o: krakot met tonijnsla
m: zie ik wel
a: zie ik ook misschien uiteteten
Drank: suikerige limonade
Laatst bijgewerkt door lesilla op 31-01-09 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:48

katiavl schreef:
Goed dan zeg ik niets meer, als jij slachtoffer rol wilt spelen mij niet gelaten. :)
Je voelt je zelf aangevallen door ons..., volgens mij wil je ook niet meer dan arme paulien horen :(:) om zo bevesteging te krijgen.

o: krakot met tonijnsla
m: zie ik wel
a: zie ik ook misschien uiteteten
Drank: suikerige limonade

Als jij wilt denken dat ik lieve en leuke woordjes wil horen, terwijl ik alleen mijn hart even lucht hoe ik mij voel, vind ik
dat ook prima. :)

Lieverd, ik voel mij alleen aangevallen door jouw.. Niet door BA/Wendy ofzo.
Waarom wil ik alleen maar arme Paulien horen??? Ik luchte alleen mijn hart hier!! Sorry nu ga ik je echt te ver..! ;(
Jeetje ik lucht een keer mijn hart en zeg dat ik even tijd voor mezelf nodig heb en gelijk word er zo gereageert door jouw.
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 31-01-09 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:58

Ik zeg alleen dat jou geluk niet aan een ander moet hangen, maar dat jij dat zelf moet in handen nemen.
Jij bent zo goed bezig om af te vallen, en iemand zegt te zwaar bent voor madeira en je bent zo verdrietig. Dan mag echt niet.
Kijk is wat je bereikt hebt, kijk wat je wil bereiken.
Je wou nog zoveel afvallen en je krijgt leren botten van je papa.

En dat bedoel ik dan je loopt weg, je zou zelfs bokt voor laten....
Jij verknoeit je leven voor iemand die er nooit één nacht over gaat wakker liggen. Dat is toch absurd, ik dacht nog aan leraars die me stom,dom, en te lui voor te schrijven noemden. Denk je dat die nog één milisecond aan mij denken. Leven is loslaten.

Je moet gewoon denken is deze gedachten of verdriet nuttig? zal voor jou antwoorden absoluut nee
Dan ga je zien of je iets met die gedachten kan doen, positief omzetten. Ik ben hard bezig om af te vallen, en ik ben al 21 kilo of meer afgevallen. En dat allemaal voor madeira en ik. Dus moet ik absoluut niet verdrietig zijn.

Dit is nu één voorbeeld van waar je verdrietig van bent. Maar met de mensen die willen bijrijden ook. Misschien bedoelen ze dat helemaal niet maar denk je al van jezelf het is omdat ik niet kan rijden door een handicapt.
Terwijl de meeste die geen paard hebben gewoon rondslingeren als een gier om een eigen paard te bereiden. Zo was ik in men penny jaren ook :o

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:01

katiavl schreef:
Ik zeg alleen dat jou geluk niet aan een ander moet hangen, maar dat jij dat zelf moet in handen nemen.
Jij bent zo goed bezig om af te vallen, en iemand zegt te zwaar bent voor madeira en je bent zo verdrietig. Dan mag echt niet.
Kijk is wat je bereikt hebt, kijk wat je wil bereiken.
Je wou nog zoveel afvallen en je krijgt leren botten van je papa.

En dat bedoel ik dan je loopt weg, je zou zelfs bokt voor laten....
Jij verknoeit je leven voor iemand die er nooit één nacht over gaat wakker liggen. Dat is toch absurd, ik dacht nog aan leraars die me stom,dom, en te lui voor te schrijven noemden. Denk je dat die nog één milisecond aan mij denken. Leven is loslaten.

Je moet gewoon denken is deze gedachten of verdriet nuttig? zal voor jou antwoorden absoluut nee
Dan ga je zien of je iets met die gedachten kan doen, positief omzetten. Ik ben hard bezig om af te vallen, en ik ben al 21 kilo of meer afgevallen. En dat allemaal voor madeira en ik. Dus moet ik absoluut niet verdrietig zijn.

Dit is nu één voorbeeld van waar je verdrietig van bent. Maar met de mensen die willen bijrijden ook. Misschien bedoelen ze dat helemaal niet maar denk je al van jezelf het is omdat ik niet kan rijden door een handicapt.
Terwijl de meeste die geen paard hebben gewoon rondslingeren als een gier om een eigen paard te bereiden. Zo was ik in men penny jaren ook :o

Als je dit verteld snap ik je helemaal.
Maar als je zegt dat ik alleen maar lieve woordjes wil horen.. grrr. Daar kan ik echt kwaad om worden!
De andere zeggen toch ook niet arme Paulien blablabla? Maar wordt toch ook niet kwaad op hun? Alleen dacht ik dat
Wendy kwaad was, maar dat is recht gezet, ze heeft PB gestuurd met uitleg en ik begrijp het nu :j

Nouja laten we maar uitruzieën (of hoe jij het ook wilt noemen) op MSN, want dit verpest het hele topic vind ik.

EDIT: laat ik maar even uitdiscusseren er van maken, voordat het weer negatief wordt opgevat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:11

Goed zal het anders zeggen, waarom plaats je een vraag in het ben ik te groot dik voor mijn paard. Als je de ik vind je te stevig voor je paard niet wil horen, maar de ik vind het wel gaan wel. Dan wil je toch in de eerste plaats bevesteging horen.
Dat bedoel ik met die dingen :)

Verder msn is goed :)
Laatst bijgewerkt door lesilla op 31-01-09 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt