Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
Plien91 schreef:Vandaag:
O: Baked oats (havermout, frambozen, appel, banaan, dadel, sojamelk&ei)
T: 2 rijstwafels met geitenkaas
L: Salade van gepofte zoete aardappel met ijsbergsla en Parmezaanse kaas; 125ml soyayoghurt met lijnzaad&frambozen
T1: Banaan
T2: 2 plakken roggebrood met 30+ kaas
A (pas laat ivm avondspreekuur): Kom paprika-courgette-tomatensoep met een stukje focaccia
B: Misschien nog even hardlopen
ik ben sinds ongeveer 4 weken aan de lijn aan het doen, maar deze keer niet door middel van een dieet, maar door lifestyleverandering.
), maar wat ik daarnaast allemaal naar binnen stouw... Iets met emotie-eter en supergevoelige bloedsuikerspiegel waardoor ik altijd honger heb als ik de verkeerde dingen eet.. In totaal moet er nog ongeveer 12 kilo af voordat ik op een gezond gewicht zit. Ik heb het geluk erg lang te zijn, waardoor mijn overgewicht niet altijd opvalt, maar het zit me gewoon (letterlijk) niet lekker. Ik voel me energiek en fit, en nu wil ik dat ook eens echt zijn in plaats van eeuwig 'te dik'. Het psychische stuk van eten ben ik aan het aanpakken, nu rest nog het feitelijke eten, ik wil dat zo verantwoord mogelijk doen met afvallen en niet 'crashen'.
Mede hierdoor gaat het afvallen denk ik langzamer dan zou kunnen. Maar: wellicht ligt het ook aan mijn lijstjes. Hopelijk kunnen jullie me tips geven 

), evergreen koek en toen over gegaan op een paar handjes chips en een speculaasje. Aardig in bedwang kunnen houden en vooral 'gezonde' dingen proberen te pakken. Mijn zelf beheersing was gisteren nogal.. laag
al dat stomme gestress voor school, bah!

VogeltjeM schreef:Bedankt, denken jullie te mager om af te vallen zeg maar?
Ik zou je BMR eens uitrekenen en dan dit lijstje invullen op Valtaf, dan heb je een idee van hoeveel calorieën je nodig hebt en hoeveel je hiermee binnenkrijgt. Om op een goede manier af te vallen zou ik 300, max 500 kcal onder je verbruik gaan zitten. Eet je te weinig, dan gaat je lichaam in de spaarstand en sla je juist alles op wat je binnenkrijgt. Je eet heel gezond, wat natuurlijk heel goed is, maar met gezond eten moet je behoorlijk veel eten om aan je calorieën te komen!
Ik ben de afgelopen week echt enorm gegroeid in het beeb-gebied en wil dat niet nog erger maken zeg maar. Voorlopig ga ik even niet op de weegschaal staan, allicht dat ik dat durf na een weekje gezonder eten
_Kiki_ schreef:Mijn lijstje:
O: ei-muffin met tomaat, 4 granen vlokken, zout en chilipeper
T: peer, cracker
L: bulgur, tomaat, zonnebloempitten, geitenkaas
T: handje nootjes
A: grote salade met wrs ijsbergsla, gegrilde courgette en aubergine, champignons, tauge, paprika,avocadokikkererwten, parelgort en garnalen sperziebonen, dressing van slasaus en ketchup
T: mango schaaltje geitenyoghurt

Hoppje schreef:Gisteren
O: Groene smoothie
T: Sultana + groene smoothie en veel groene thee
L: Half kopje champignon/kip soep, groot pistolet gezond en 1 biterbal
T: banaan
A: wokgroente met woksaus en kipfilet
T: -
B: 1 paard longeren en 1 paard rijden
dus ik ga zo trakteren op stage..