Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horse1984

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 06:25

@zodiacje, als je geen vis wil eten hoeft dat niet, eiwitten kun je genoeg uit vlees of noten halen :)

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 06:38

Ik eet in principe geen zuivel, het blijft ook een beetje een grijs gebied binnen de paleo lifestyle. Zo gebruik ik wel eens af en toe volvette biologische boter en volvette bio melk of wat schapen of geitenkaas (95-5% regel). Verder geen melkproducten. Ik gebruik verder amandelmelk, kokosmelk, hazelnootmelk en dat is voor mij voldoende.

Mijn lijstje voor vandaag meteen weer, gister wederom aan planning gehouden:
O: drie amandelmeelwafels met agavesiroop en klont volvette bioboter (jammie lekker over de wafels laten smelten :o )
T: plak zelfgebakken paleo carrotcake
L: grote bak sla+komkommer/tomaat/olijven met een tartaartje
T: schaaltje bessen (moerbij/goij/cranberrie) en pompoenpitten
D: 350 gram gemengde geroerbaktegroenten + halve bio rookworst
T: Ik moet nog iets bakken voor bij de koffie, het zullen wel vanille cupcakes worden met vanille creme of ik moet ergens anders zin in hebben..

Fijne dag allemaal {:}

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 07:54

Plien91 schreef:
Vandaag:
O: Baked oats (havermout, frambozen, appel, banaan, dadel, sojamelk&ei)
T: 2 rijstwafels met geitenkaas
L: Salade van gepofte zoete aardappel met ijsbergsla en Parmezaanse kaas; 125ml soyayoghurt met lijnzaad&frambozen
T1: Banaan
T2: 2 plakken roggebrood met 30+ kaas
A (pas laat ivm avondspreekuur): Kom paprika-courgette-tomatensoep met een stukje focaccia
B: Misschien nog even hardlopen

+ 2 Vk beschuit met roomboter en abrikozenjam
+ 5 dadels
+ 15min HIIT hardlooptraining

Vandaag:
O: baked oats met soyayoghurt
T: rijstwafel + peer
L: bij cursus, dus soep en broodjes
T: plak roggebrood met geitenkaas
A: net als gister: Kom paprika-courgette-tomatensoep met een stukje focaccia

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:07

Hey allemaal, ik lees al een tijdje mee en jullie inspireren me volop :) ik ben sinds ongeveer 4 weken aan de lijn aan het doen, maar deze keer niet door middel van een dieet, maar door lifestyleverandering.

Ik ben al aan het jojo'en zolang ik me kan herinneren en dat moet nu maar eens afgelopen zijn. Gezond eten doe ik al 2 jaar (naar aanleiding van de gezonder etentopics :) ), maar wat ik daarnaast allemaal naar binnen stouw... Iets met emotie-eter en supergevoelige bloedsuikerspiegel waardoor ik altijd honger heb als ik de verkeerde dingen eet.. In totaal moet er nog ongeveer 12 kilo af voordat ik op een gezond gewicht zit. Ik heb het geluk erg lang te zijn, waardoor mijn overgewicht niet altijd opvalt, maar het zit me gewoon (letterlijk) niet lekker. Ik voel me energiek en fit, en nu wil ik dat ook eens echt zijn in plaats van eeuwig 'te dik'. Het psychische stuk van eten ben ik aan het aanpakken, nu rest nog het feitelijke eten, ik wil dat zo verantwoord mogelijk doen met afvallen en niet 'crashen'.

Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven over de samenstelling van mijn lijstjes. Bewegen is lastig, omdat ik een meer dan 40-urige werkweek heb en in de avonduren bij mijn paard ben. Wel wandel ik veel met de hond. Ik merk echter dat ik tot nu toe, hoewel ik het zeker heb geprobeerd, geen puf heb om echt te sporten. Als ik een keer niets heb (wat zelden is) stort ik eigenlijk liever op de bank :o Mede hierdoor gaat het afvallen denk ik langzamer dan zou kunnen. Maar: wellicht ligt het ook aan mijn lijstjes. Hopelijk kunnen jullie me tips geven :)

O: 35 gram havermout met ongezoete sojamelk, kaneel en een beetje honing
T: cappucino
L: flinke salade van zwarte bonen, spinazie, rucolamélange, paprika, gekookt eitje en 3 kaasblokjes, beetje yoghurtdressing
T: 2 mandarijnen
A: 1 speltpannenkoek met tomaat, ui en mozzarella
B: 60 minuten flink tempo wandelen

Vandaag niet echt een gezond avondeten :o

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:40

Wat is er niet gezond aan? :)
Ik vind het een mooi lijstje hoor, goed bezig :)

edit; inderdaad wel wat mager, ik zie nu maar 35 gr havermout. Doet iedereen dat? Ik eet echt wel 60 gram!

Planning:

O; Havermout met sojamelk, chiazaad, moerbeien, gedroogde cranberrys, rozijnen
T; Klein handje amandelen, blauwe bessen en handje dadels
L; Salade met spinazie, gele paprika, maïs, tomaat, ui en geitenkaas
T; Cherrytomaatjes, witte druiven en een suikerloos muesli reepje
A;
T; Griekse yoghurt?

B; Nu écht yoga challenge dag 4
D; Heel veel groene thee
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 02-04-14 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:40

Ik denk dat je lijstjes vooral redelijk mager zijn, ik vind een cappuccino geen tussendoortje en 2 mandarijnen ook niet, vul het eens in op valtaf.nl en kijk dan eens hoeveel kcal je binnenkrijgt :)

O- 250 gr optimel kwark perzik/vanille
T- pre work out, 20 gr whey, 20 gr dextrose(voor en na het sporten)
L- 30 gr rijst, 200 gr linzen, 250 gr passata, 100 gr spekreepjes
T- ?
D- we gaan gourmetten: kip, rundergehakt, witvis, verschillende salades en vast een aantal stokbroodjes
T- ?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:57

Bedankt, denken jullie te mager om af te vallen zeg maar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:01

Welkom Vogeltje! Ik eet idd ook iets van 70g havermout in de ochtend.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:03

Gisteren uiteindelijk erg veel gesnoept tussendoor; worteltjes, rijstwafels (volgens mij een half pak :+ ), evergreen koek en toen over gegaan op een paar handjes chips en een speculaasje. Aardig in bedwang kunnen houden en vooral 'gezonde' dingen proberen te pakken. Mijn zelf beheersing was gisteren nogal.. laag :') al dat stomme gestress voor school, bah!

Planning vandaag
O (10.00/10.30): 1 speltboterham met halve plak 20+ komijnekaas, 1 speltboterham met pindapasta + kop koffie met koffiemelk
T: cappuccino, haverkoek
L: 1 speltboterham met halve plak 20+ komijnekaas, 1 speltboterham met pindapasta
T: 200 g worteltjes, opkikker en een stuk fruit
A: paar pompoencrackers met hummus en avocado (hoeveel weet ik nog niet) + kom tomatensoep (unox) en misschien nog sla
T: schaaltje soja yoghurt met banaan en kaneel

B: 95 squats, 20 sec planken, 1 paardrijden + stal werkzaamheden

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:03

Ik eet heel saai als ik jullie menu lees.
O-boterham nutella.
T-koekje.
L-2 boterhamsmeerkaas.
R-koekje.
A-macaroni.(voor 2 dagen).Super saai dus.
1 stuk fruit.Gisteren wel een half pak Tuc.O ja wel koffie,sap en chocomel.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 09:08

Wat een lekkere lijstjes komen er voorbij :9

VogeltjeM, ik vind je lijstje een beetje mager. Ik zou in ieder geval nog wat fruit toevoegen, dat kun je er prima bij hebben. En qua bewegen, dat is inderdaad lastig als je meer dan fulltime werkt en ook nog een paard hebt. Zeker in de winter, als het vroeg donker is, heb je 's avonds dan echt geen puf meer om nog iets actiefs te doen. Ken je http://www.fitnessblender.com? Daar staan allemaal workouts, ook heel veel korte, sommige zelfs van 8 minuten. Misschien is dat iets voor je?

Nog een lijstje van gister:
O: havermout met rijstmelk, cacao, honing, hennep- en lijnzaad; appel; gekookt ei
T: 2 mandarijnen
L: kikkererwten (100gr gekookt) met geroosterde paprika, courgette en 50gr tofu
T1 (meteen na het bloed geven): 1 cup a soup tomaat, banaan
T2: 6 paaseitjes :+
A: volkoren spaghetti met verse tomatensaus, paprika, courgette en geraspte kaas

B: 10 km fietsen

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 09:15

VogeltjeM schreef:
Bedankt, denken jullie te mager om af te vallen zeg maar?

Juist om af te vallen :j Ik zou je BMR eens uitrekenen en dan dit lijstje invullen op Valtaf, dan heb je een idee van hoeveel calorieën je nodig hebt en hoeveel je hiermee binnenkrijgt. Om op een goede manier af te vallen zou ik 300, max 500 kcal onder je verbruik gaan zitten. Eet je te weinig, dan gaat je lichaam in de spaarstand en sla je juist alles op wat je binnenkrijgt. Je eet heel gezond, wat natuurlijk heel goed is, maar met gezond eten moet je behoorlijk veel eten om aan je calorieën te komen!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:18

@ Vogeltje. Lijstje ziet er goed uit, maar zou inderdaad wel wat meer bij kunnen.
Ik vind heel druk niet echt een excuus voor niet kunnen sporten. Heel cliché maar als je iets echt graag wilt dat maak je er wel tijd voor. Ik snap het wel hoor, soms ben je allang blij dat je eindelijk thuis bent. Kun je niet met de hond gaan hardlopen? Dan ben je niet meer tijd kwijt dan anders?

Vandaag:
O: Havermout, Rijstemelk, rozijnen, Lijnzaad
T/L: Spinazie, banaan, peer, munt smoothie
T: 2 rijstewafels, 1 gekookt ei
A: Salade met broccoli, komkommer, tomaat, gekookt ei, limabonen, pistachenootjes, beetje feta (restjes haha)
T: Magere Kwark met honing

Beweging: 60 min fietsen, 60 min Bodypump, 30 min hardlopen met de hond
Laatst bijgewerkt door Oliver op 02-04-14 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:20

En begin met 200-300 kcal eraf, 500 is echt voor hele dikke mensen.

Vanaf vandaag hier weer een poging tot gezond eten :o Ik ben de afgelopen week echt enorm gegroeid in het beeb-gebied en wil dat niet nog erger maken zeg maar. Voorlopig ga ik even niet op de weegschaal staan, allicht dat ik dat durf na een weekje gezonder eten O:)

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:22

Welkom VogeltjeM, Ik vind je lijstje aan de weinige kant. Let wel op dat je lichaam niet in de spaarstand gaat. Als je namelijk te weinig eet kan het zijn dat je toch niet afvalt. Vooral de tussendoortjes vind ik aan de magere kant en ook voor avondeten mag het wat meer zijn. Misschien een tip maar kun je anders kijken naar de verhouding koolhydraten/vetten/ eiwitten ipv calorien. Daar zou je misschien al veel winst mee kunnen behalen ipv honger hebben en calorien tellen

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:24

Thanks! Ik heb op een site die jullie eerder noemden uitgerekend dat ik, om rond oktober op mijn streefgewicht te zitten, rond de 1700 kcal moet eten per dag, wat volgens mij 400 kcal onder het aantal kcal zit dat ik moet eten om op dit gewicht te blijven. En dan zou t afvallen met een halve kilo per week ongeveer gaan. Alleen zelfs met het lijstje van vandaag zit ik daar al aardig aan, t/m mijn middagtussendoortje iets van 1200 kcal en dan die pannenkoek er nog bij.. Ben ook de afgelopen 2 weken niet afgevallen terwijl ik me wel aan mijn lijstjes houd. Het is dus nogal frustrerend: eet ik nóg teveel? Ben wel blij dat jullie mijn lijstje ook nogal mager vinden, want nog minder eten trek ik volgens mij niet.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:25

Ik vind 400kcal eraf te veel. Maar bedenk je ook dat het zonder sport erg langzam zal gaan en dat je alleen een kleinere versie gaat worden van hoe je er nú uitziet. Als je je lichaam wil veranderen zul je moeten gaan sporten.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:30

Als sport je af en toe een half uurtje of drie kwartier, dat scheelt al veel.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:32

Bedankt voor jullie tips allemaal, superfijn!

Oliver: je hebt gelijk hoor, wbt het sporten. Alleen ik loop sochtends van 7 tot 8 met de hond en ik ben een paar keer flauwgevallen met rond dat tijdstip hardlopen (had opgebouwd tot 5 km). Toen ging ik eerst ontbijten maar toen kreeg ik weer steken in mijn zij wat superklote was.. en daarom ben toen met hardlopen gestopt. En verder ben ik savonds pas 20.30/21.00 thuis en helemaal kapot. Dus ik zou het gewoon nu even echt niet weten hoe ik sporten zou kunnen inpassen. Maar misschien denk ik niet genoeg in mogelijkheden, je hebt gelijk hoor! Ik ben gewoon continu zo moe. Maar wellicht krijg ik uiteindelijk juist energie van het hardlopen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:35

Ochtend: 65 gram havermout met lijnzaad en handje rozijnen
Tussendoor: cappuccino, eierkoek en bastognekoekje
Lunch: 4 stengels selderij, 1 appel, handje rozijnen en dressing van magere kwark, eetlepen halvanaise en klein beetje mosterd.
Tussendoor: appel, sinaasappel
Avond: geen idee nog(moet iets snels en makkelijk zijn)
Tussendoor: stuk of 10 gewelde pruimen.

Drinken: groene thee en water
Beweging: 40 minuten fietsen en één paard rijden.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:39

Gister:
O: 30 gr havermout/5 gr lijnzaad/ sojamelk
L: restje gevulde pasta, spekjes . 1 MG broodje met cottage cheese, 1 tomaat, komkommer en rucola en beetje tomatentapenade. Groene smoothie maken met halve banaan, halve appel spinazie en sojamelk
T: 150 gr magere kwark +2 vezelrijke crackers met cottage cheese/rucola en 50 gr. 72% chocolade
A: Salade met o.a. meloen, gerookte kipfilet, sinaasappel stukjes, ui. Half stokbroodje met boursin
T: Mc flurry kitkat <3
B: Nauwelijks beweging (ik heb nu mijn ‘weekend’ en geen tijd om te sporten)

Trouwens sommige dagen eet ik bv minder pasta/rijst/aardappel e.d. omdat ik er niet zo zin in heb. Neem dan als alternatief net als vandaag bv bonen e.d. Is het dan belangrijk dat ik wat exrta zemelen
pak door bv mijn kwark? Of is dat niet nodig.

O: 70 gr. havermout/sojamelk
L: 3 MG brood met oude kaas 30+, tomaat/komkommer
T: Appel + sinaasappel
A: Vega burger met 130 gr. zwart oog bonen, gewokte groente (bladspinazie, champignons, ui)
T: Magere kwark
B: uurtje BBB, 40 minuten fietsen
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 02-04-14 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:55

_Kiki_ schreef:
Mijn lijstje:
O: ei-muffin met tomaat, 4 granen vlokken, zout en chilipeper
T: peer, cracker
L: bulgur, tomaat, zonnebloempitten, geitenkaas
T: handje nootjes
A: grote salade met wrs ijsbergsla, gegrilde courgette en aubergine, champignons, tauge, paprika, avocado kikkererwten, parelgort en garnalen sperziebonen, dressing van slasaus en ketchup
T: mango schaaltje geitenyoghurt

Vandaag:
O: 2 eieren, 2 speltbth
T: peer
L: restje salade van gisteren zonder dressing en ham ipv garnalen
T: handje nootjes, banaan
A: pannenkoek bij een pannenkoekenhuis, eens kijken wat ze aan niet zoete pannenkoeken hebben, daar denk ik normaal niet eens aan :')
T: misschien een kiwi

D: thee, water
B: 30 km fietsen

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:04

Hoppje schreef:
Gisteren
O: Groene smoothie
T: Sultana + groene smoothie en veel groene thee
L: Half kopje champignon/kip soep, groot pistolet gezond en 1 biterbal
T: banaan

A: wokgroente met woksaus en kipfilet
T: -
B: 1 paard longeren en 1 paard rijden

Zie hier trouwens allemaal nette lijstjes voorbij komen met soms ook echt verassende dingen waar ik zelf nooit aan zou denken om te eten haha :+

O: Groene smoothie en een kracker met jong belegen kaas
T: groene smoothie en groene thee
L: ?
T: ?
A: Denk een broodje of kracker ofzo, want geen tijd om te koken en daarna meteen door sporten dus liever niet te veel/zwaar eten
T: ?
B: 1 paard rijden, 1 longeren, uurtje volleyballen en 20 minuutjes fietsen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:12

Hoppje ik vind je lijstje er heel karig uit zien op dit moment. Waarbestaat je smoothie uit? Hoelaat sport je? Als ik begin van de avond sport kies ik er voor om een steviger later tussendoortje te pakken eind van de middag en later op de avond na het sporten nog avond te eten. Op deze manier krijg je veel te weinig binnen.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:14

Vandaag een lekker ongezond dagje! Ben jarig :+ dus ik ga zo trakteren op stage..

O: 2 donkere boterhammen met pindakaas
T: een belgische driehoek
L: fruitsalade (appel, banaan, mineola en aardbeien)
T: stukje boterkoek
A: Salade met gerookte kip, komkommer, augurk, zilvervliesuitjes, kaasblokjes en appel + bloemkool
T: zal nog wel een stukje boterkoek of iets zijn

D: water, thee en 1 cappuccino
B: 1 paard rijden