[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:43

Beetje appart idd Sakkia!

Wbt jouw dag Marloez, ik ga volkomen met BA mee.

Ontbijt: 1 volkorenboterham met boter en 30+ kaas. 300ml biogarde yoghurt. Kop thee met honing
T: Smoothie van innocent
Lunch: Desembroodje. 1 helft met verse tonijnsalade etc etc. 1 helft met boter. Kom minestrone soep. 250ml biogarde yoghurt
T: Handje ongezouten cashewnoten
T: ?
Diner: Ga uit eten met vriendje denk ik

Siz: Je bent onze tijger hoor, je kan het! Je moet maar zo denken: Jij bent een lekker wijf, dat kan hij van zichzelf niet zeggen. :D

Vind het knap van je dat je zo doorpakt ondanks je verdriet. :*

*edit*
En wat een naar verhaal van die overleden bokker zeg! Wat moet die man & familie een verdriet hebben. Verschrikkelijk. ;(

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:44

Is echt niet weinig hoor. := De broodjes van mijn lunch zijn zo groot en zwaar dat het gemiddelde mens na 1tje al stampvol zit. :P En dan beleg ik ze ook nog eens met van alles en nog wat. :D

Ik kom toch op 1462 calo's uit, en veel meer moet ik niet hebben anders blijf ik gewoon op gewicht. :D Ik probeer dan nooit meer dan 1500 te eten. Ik ben het fruit trouwens vergeten erbij op te tellen, dan kom ik op 1592 calo's.

Pantykous

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:46

Ik vind het wel te weinig. En je eet tussendoor ook niks, waardoor je dus je spijsvertering niet optimaal laat werken. :)

Dit is geen aanval trouwens, goedbedoeld advies.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:48

Eva, en heeft je jasje de reis goed overleefd?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:49

Dat snap ik! :D :D Ik was heel laat van bed, vandaar geen tussendoortje. Ik ga zo naar m'n paard, dus dan eet ik nog even een stukje ontbijtkoek of een krentenbol, ligt eraan wat we nog in huis hebben. :) Ook al heb ik écht geen trek. :+ Ik heb gisteren trouwens een heel artikel gelezen over dat tussendoortjes helemaal niet zo goed zijn als de meeste mensen beweren. (Voor je lever). Ik geloof natuurlijk niet alles wat ik lees, maar het klonk allemaal wel redelijk geloofswaardig. :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:58

Voor je lever? :+

Ik weet niet wat voor tussendoortjes je dan eet. :D

Sanne, m'n jasje is onderweg as we speak. De spanning stijgt! :D :D

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:03

Doe je 'm even showen als die is gearriveerd.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:07

sokje87 schreef:

Sanne, m'n jasje is onderweg as we speak. De spanning stijgt! :D :D

a bottle of ........... nou ja vul maar in :D

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:15

sokje87 schreef:

Je lever verwerkt natuurlijk niet alleen alcohol he! :D :D

Ik zal even een stukje overtypen!

Als je iets eet, produceert de alvleesklier het hormoon insuline. Dat helpt de suiker die in je bloed komt in de lichaamscellen, zodat het kan worden verbrand en jij energie krijgt. De insuline zorgt er tegelijk voor dat de lever tijdelijk stopt met het afgeven van vetten die je van duurzame energie voorzien. Dit om te voorkomen dat de vetconcentratie in je bloed na een maaltijd ongunstig hoog wordt. Tot zover is er niets aan de hand. Maar Zammit ontdekte dat als de lever vaak achter elkaar wordt blootgesteld aan insuline (een colaatje hier, een granenbisquitje daar), hij de kluts kwijtraakt. In plaats van de vetproductie te staken, begint de lever dan juist vetzuren in de bloedbaan te pompen. Helemaal als die tussendoortjes ook nog eens veel kristalsuiker bevatten. Zammit: "Na verloop van tijd geven de insulinecellen in de alvleesklier er de brui aan en krijg je diabetes." Zijn advies is dan ook om maximaal eens in de vier a vijf uur te eten: 'Onze lever is ontworpen voor lange perioden zonder voedsel Grazen is volkomen vreemd voor ons. Het maakt ons ziek."

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:25

Ik had het ook niet over alcohol schat. :D Het lijkt me logisch dat het niet goed voor je is als je tussendoortjes eet met een hoop suiker erin. :)

Als je elke 3 uur wat eet houdt je je verbranding hoog en je insuline niveau gelijkmatig. Dan heb ik het bv over tussendoortjes als yoghurt, noten en fruit. :)

Niet over gevulde koeken, cola en chips. :D

@Sanne: Ik zal kijken wat ik kan roggelen :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:40

Wow spannend bijna thuis jasje, kan niet wachten tot ik een foto van zie

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:51

Nou de fitness gaat het hem niet doen :n
Ga wel zo op weg naar mijn ouders en aangezien ik nog geld moet afhalen zal ik toch zo'n 30min moeten stappen :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:15

:wave:
*stort neer*
:')
Ik ging net ff 'fitnessen'
Catharina me overgehaald ook nog ff een lesje spinning mee te doen :')
Pffffff ik heb volgens mij nog nooit zoveel gezweet :') :))

Nou ff eten :9 Zo bijlezen :))

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:26

was dat spinnen te doen, Wendy? zit er sterk over te denken om komende week ook lesje spinnen te gaan doen, maar durf nog niet zo goed :+ weet niet of ik dat conditioneel ga trekken...maar ja, aan de andere kant...fietsen ben ik redelijk gewend :+

Eva, spannenddd...lekker weekendje met je vriendje weer :D

zo, op tijd weer thuis, maar oma was nogal moe, dus nu lekker thuis ff aanklooien! heb wat films gedownload (waaronder Australia) dus die ga ik straks maar ff kijken!
Ga morgenavond naar Benjamin Button heb ik besloten :j

Oh en ook nog zo leuk! mn zusje belde daarstraks...zegt ze: ja er is een bosje bloemen voor je bezorgd, maar op het kaartje staat dat ze van Mapper zijn...wie is dat in godsnaam :+
Welkomstboeketje van stagebedrijf dus, echt superleuk van ze!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:30

Ik fiets nóóit :o
Ga altijd met de spartamet of de auto :=
Ik zou gaan fitnessen, maar met 20 minuten begon de spinning, dus Catharina van joh doe ff een paar oefeningen en doe gewoon mee met de spinning. Ik nog heel hard twijfelen, k denk ach wat zou t ook, probeer gewoon :P Mocht van haar een hartslagmeter gebruiken en mocht bij hoge uitzondering m'n buiten schoenen aan :)) (had sneakers aan :) )
Het was wel zwaar en zweten enzo, maar omdat je met hartslagmeter doet kan je wel in de gaten houden dat je op je eigen tempo blijft gaan :j Als ik zat kon ik redelijk een goeie hartslag aanhouden, maar met staan schoot ie wel omhoog, zodra die dan te hoog kwam ging ik gewoon weer ff zitten en als ie dan gezakt was ging ik weer staan :) Zou 't gewoon een keer proberen :j

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:34

ok :D

zal wel kijken of ik niet al volledig kapot ben van de stage, dan wil ik het best wel keertje proberen, schijnt wel een calorieënkiller te zijn dus das altijd goed natuurlijk :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:10

Wendy15 schreef:
O: Volkoren boterham met boter en kipfilet, volkoren beschuit met slankie 20+ smeerkaas
T: Volkoren boterham met boter en kipfilet, 1 chocola/caramel snoepje
L: 2 Volkoren boterhammen met Slankie 20+ smeerkaas, volkoren beschuit met eiersalade, beker halfvolle chocolademelk
T: Eierkoek
D: Aardappelen, kidneybonen, karbonade, jus en glas halfvolle melk
T: Schaaltje halfvolle Vanille Yoghurt

Beweging: 4 uurtjes poetsen :+ en een les spinning

Het totale aantal kilocalorieën dat je vandaag hebt binnengekregen is: 1698 kcal
Het aantal grammen verzadigd vet is: 21 gr
Het aantal grammen vet is: 59 gr

Wat vinden jullie van m'n dag?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:25

Wendy, wel sportief van je :D

Nou vanmiddag ging ik dus eerst huilend van mijn paard.. Ze ging namelijk van de hoefslag rennen en ik schrok nogal :+
Nou daarna iemand anders erop, zie dat ze gelukkig net zo hard (volgens mijn moeder harder) bokt en rent.. Dus ik daarna er weer op (knopje in mijn hoofd omgezet) van dat ik niet meer bang moet zijn. Ik erop, gaat netjes, proefje gelijk geoefend. Maar voordat ze iets doet, en ik zeg ''let op Madeir!'' op strenge toon, luistert ze dus al :+ wat een moeite voor niets haha. Maar ja, soms ook met been en zweepwerk, maar dat is natuurlijk corrigeerend, ik wil het zeker NIET als strafmiddel gaan gebruiken. En ik denk dat ik dus geen bijrijdster meer nodig heb.. Alleen ik kijk nog even aan..

Ik ga niet alle topics inlichten. Maar wel even tegen jullie.

Ik voel mij laatste tijden niet goed (lichamelijk en geestelijk) dus ik ga even niet meer op bokt, te veel gezeur, kan niet bij hebben om hier te lezen dat ik te dik ben enzo voor Madeira, maar wilde even zeggen dat ik jullie top vind en over een tijdje als ik mij beter voel zou ik weer reageren! Zou jullie verder er niet mee lastig vallen.
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 30-01-09 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:51

waar lees jij dat je te dik bent voor madeira dan?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:56

Spijtig dat jij je toch altijd laat doen door alles en nog wat, je was zo trots en hupla nu is het weer over

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:58

Paulien ik ga nu ff goed pissig op je worden :\ Niemand hier zegt ooit dat jij te dik bent voor madeira!!! Iedereen probeerd je aan alle kanten te steunen, oplossingen te zoeken, mee te denken en jou weer te helpen je vertrouwen in je paard én in jezelf terug te krijgen. Dus wáárom zou je hier weg gaan? Als het echt is wat je wil moet je het doen, maar ik vind het echt compleet nergens op slaan :n Bokt is en blijft een openbaar forum, en mss zitten er een paar van die klóótviolen tussen die overal wat op te zeiken hebben, maar alsjeblieft, sta daar boven!! Het gaat er om wat JIJ (en mss een instructrice oid) vinden. JIJ bent degene die haar rijdt en kan aanvoelen of je te zwaar bent. En een haf kan veel hebben hoor!!
Ik rij met m'n 76 kilo ook op m'n ijslandertje van 1.36m ;) En hij schweint ook nog. Hoe vaak ik wel niet te horen heb gekregen dat ik te groot en te zwaar ben, dat m'n paard kreupel is (omdat ze de gangen niet kennen). Maar IK heb lol met mn paard en wéét dat hij dat ook heeft. Schijt aan de rest van de wereld!!
Dus alsjeblieft, ga een keer je niet zoveel van anderen aantrekken en je leven leiden zoals JIJ dat wilt!!

(sorry als het allemaal ff heel hard overkomt :o Is allemaal absoluut niet lúllig bedoeld :n Maar volgens mij moet je een keer wakker geschud worden.. )

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:03

Oke, laat dat maar even zitten dan. (Dat was hier ook niet dat iemand dat zei). Voel me gewoon even niet goed, en ik heb gewoon geen tijd, ga nu zo ook slapen, let maar gewoon even niet op mij, ik kom weer terug als ik beter voel

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:05

Iedereen heeft rotperiodes :j Maar je dan afsluiten heeft geen zin :n Probeer wel van de mooie dingen te blijven genieten :j En laat niet mensen die helemaal niks met jou te maken hebben de dingen die jou gelukkig maken verpesten :n

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:08

sokje87 schreef:
Ik had het ook niet over alcohol schat. :D Het lijkt me logisch dat het niet goed voor je is als je tussendoortjes eet met een hoop suiker erin. :)

Als je elke 3 uur wat eet houdt je je verbranding hoog en je insuline niveau gelijkmatig. Dan heb ik het bv over tussendoortjes als yoghurt, noten en fruit. :)

Niet over gevulde koeken, cola en chips. :D

In het artikel ging het voornamelijk over de 'gezond' bestempelde producten zoals ontbijtkoek en allerlei zogenaamd caloriearme tussendoortjes die momenteel nogal veel in de handel zijn.
Noten zijn trouwens heerlijk als tussendoortje. :D Alleen ik kan het nooit bij een paar noten houden.. -O-Ik heb ze nu met dop, dan kost het iets meer moeite en krijg ik net iéts minder binnen. :')

@ Madeira_: Jij te zwaar voor je haffie? :oo Ik keek net even in je profiel en dat kan echt mákkelijk hoor. Een vriendin van mij is toch net wel even wat steviger dan jou, en die rijdt ook nog vrolijk rond op d'r hafje! Maar ik begrijp uit je reactie dat je met meerdere dingen zit. Veel sterkte daarmee. :(:)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:22

Paulien, Rot dat je je zo naar voelt, heb je trouwens nog last gehad. Ik ben gister naar de annestisist geweest of hoe je het ook mag schrijven, zie zo op tegen vrijdag en dan vooral de narcose maarja het moet maar gebeuren.