Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:59

Quellian, moet je voor de gein lid worden van een moestuin groep...
100 keer er dag de vraag "wat is dit" met een foto van een rabarberplant en "AAAHHH er zit een eng beest in mijn moestuin" met een foto van een lieveheersbeest larve...
Ik zet van vrijwel alle facebookgroepen de meldingen uit :D

De kha groepen hebben idd ook van die standaardvragen die 100 keer voorbij komen

050206051012

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:02

De moestuingroep zat ik vorig jaar, ook zo erg ja! Heb ook daar de meldingen uit staan :D

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:32

Ik zit er ook in idd, heel handig voor de recepten. Maar dat er dan ook 20 mensen op dezelfde dag hetzelfde filmpje plaatsen van een tastemade filmpje... *zucht*
Maar idd, recepten kijken en de rest negeren.

Hier eindelijk weer onder mijn vorige laagste gewicht! Wel heel fijn!

Quellian, zou het inderdaad geen vocht zijn? Als je heel de dag gestaan hebt zul je wel flink 'stalbenen' hebben.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:28

Eekie schreef:
Sannanasje schreef:
Op het werk een beetje gedoetjes, dus ik liep gisteren in de lunch eigenlijk op automatische piloot naar de supermarkt. En daar gekomen dacht ik alleen maar 'nee, ik wil dit niet, ik laat mijn lijf toch niet verzieken door zo'n vervelende vent!' Dus uiteindelijk alleen spul voor het avondeten meegenomen en wat kaasblokjes. Ik was best een beetje trots!

Soms is het juist die bewustwording die t gemakkelijk maakt!

Mijn experiment met het broccoli-"deeg" is wel geslaagd.
T leek wat slapper maar denk dat t meer door de verhouding kwam. Had n broccoli stronk van 280 gram en wilde die 30 gram niet weggooien :+
Het kleurde ook sneller, volgende keer moet ik het even afdekken.
(Ze zijn niet zo netjes afgewerkt,wilde naar bed...)
[ [url=m/PZgRjR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag ik aub het recept van die broccolidingetjes?

Thx! :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:28

Zo, de weegschaal was iets vriendelijker, toch prettig!

Hoe gaat het met de mensen hier? Heeft iemand nog lekkere inspiratie voor vanavond?
Ga zo m'n yoghurt met granola reep eten en denk dat ik vanmiddag 2 haringen met ui haal, er staat markt bij m'n werk.

Eekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:33

Dit is de bloemkool variant maar met broccoli werkt t dus ook.
De vulling kun je zelf bepalen. En dan mengsel van 2 eieren, scheut room en kruiden en tadaaaa kha quiche!

Eekie schreef:
Heb 250 gram bloemkool geraspt,minuut of 5 gestoomd en vermengd met 200 gram mozzarella (gewoon de goedkope) en 1 ei.
Beetje peper en wat kruiden erdoor.
Dat uitspreiden op n bakplaat en op 200 graden bakken tot t gaat kleuren.
Dan rondjes uitsteken en vormpje ermee bekleden.
Vullen en afbakken

Ik heb (heel slecht , ik weet het...) nog geen planning voor t eten,zo maar 's de kasten bekijken.

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:09

Ik heb even een vraagje. Ik zit er aan te denken om te beginnen met koolhydraatarm te eten om wat kilo's kwijt te raken, maar er is zoveel informatie en recepten te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Zijn er site's/boeken die jullie aanraden voor iemand die wil beginnen met koolhydraatarm te eten? Zoek met name naar informatie over de hoeveelheden die je moet eten om genoeg binnen te krijgen.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:45

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:00

Oeh, mijn lunch was nog beter dan 2 haringen :D Ik had gerookte zalm en Boursin gehaald :9

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:11

Ik doe blijkbaar iets goed....
Ik heb serieus nooit een zelfstandige cyclus gehad... none whatsoever :n
Ben ik nou toch verdorie voor de 2de keer ongesteld met een normale periode er tussen :?
Das nou net een bijwerking waar ik niet op zat te wachten :+

Winna, ik ben rond gaan zoeken op google en kwam op sites als gobento en slank4u2 uit,
Die heb ik door zitten lezen(de dieet info)
En de basics opgeschreven en daar ben ik revepten bij gaan zoeken
Dus ontbijtopties, lunches en avondeten, snacks etc
Puur om wat basis info te hebben vab wat er onderde zon i omdat je de standaard opties schrapt(alle koek en snoep maar ook zaken van granen, zetmelen en dergelijke)

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:21

Bedankt voor de tips! Ik heb afgelopen weekend al een recept uitgeprobeerd en dat smaakte helemaal prima. Zit nog wel te twijfelen of koolhydraatarm echt wat voor me is, want ik zag dat er ook regelmatig ei bij de recepten zat en als tussendoortje kaas, maar beide ben ik niet zo gek op. Misschien deze week maar eens uitproberen of het me smaakt, want denk dat variatie wel erg belangrijk is.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:27

Vanavond maak ik alvast die broccoli/mozerelladingen :D Kan je dat ook een beetje krokant krijgen? :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:14

Winna, ik eet –vooralsnog- ook geen eieren. Wel kaas (ben ik gek op), maar je kunt ook verschillende soorten worst eten, of rauwkost of vis.

Hier gaat het erg goed, ben erg blij met hoe het gaat.
De hoofdpijn is gelukkig al lange tijd weg, ook de vermoeidheid lijkt een heel stuk minder te zijn. De weegschaal zegt -3kg, dus ik ben enorm tevreden. Aanstaande woensdag ben ik 3 weken bezig.

Merk wel dat ik het lastig vind om te variëren. De doordeweekse ochtend bestaat eigenlijk altijd uit Griekse yoghurt (met granolareep, Slimpie of aardbeien), de lunch en het avondeten moet ik echt goed over nadenken.
Als lunch eet ik vandaag mosterdroomsoep (dat was zaterdag het avondeten, home made) en vanavond dus nog geen idee. Ik denk lekker makkelijk broccoli met vlees ofzo. Of hebben jullie nog lekkere suggesties?

Heb afgelopen weekend zoete aardappel gehaald, maar zag dat dat ook een no-go is, jammer!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:21

Winna, eieren en kaas is wat een hoop mensen graag eten. Maar zoals je ziet eet Quellian geen eieren, en ik zelf eet nauwelijks kaas. Ik wissel het af met diverse soorten gedroogde worsten. Zoals gedroogde worsten met hazelnoot of walnoot, Spaanse fuetten, Groningse gedroogde worst met kruidnagel. Er is keus zat, gewoon kijken wat je zelf lekker vind en/of makkelijk.

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:43

O dat is fijn om te horen! Merk dat ik me er toch nog wat meer in moet verdiepen. Deze week maar eens een lijstje maken voor mezelf met wat ik lekker vind en wat past in een koolhydraatarm dieet.

Sporten jullie ook naast het koolhydraatarm eten om af te vallen? Zelf rij ik zo'n 5 keer in de week met mijn paard en daarnaast wil ik graag gaan hardlopen als dat lukt ivm mn schenen of gaan wandelen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:45

Nee, ik sport (nog) niet.
Ik wil eerst de kilo's eraf hebben en dan ga ik eens kijken wat ik wil doen om wat strakker in het velletje te komen :P

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:22

Als mijn lijf het toelaat volg ik een trainingsprogramma op de Wii, en af en toe rij ik paard. Om echt weer te gaan hardlopen wil ik er eerst nog wat af hebben.

Wel moet je zorgen voor voldoende afwisseling, dus niet steeds maar dezelfde worst of dezelfde kaas. Ook bij kha geldt dat afwisseling zorgt voor voldoende vitaminen en mineralen.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:36

Ik lust ook niet zo graag kaas, dus eet dat ook nauwelijks. Is echt prima te doen dus zou je daardoor niet tegen laten houden.

Ik sport als in wandelen en cross trainen. Wel zorg ik ervoor dat ik op die dagen iets meer koolhydraten binnen krijg omdat ik anders niet meer functioneer..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:26

Afgelopen 2 dagen deze recepten uitgeprobeerd: http://www.koolhydraatarmrecept.nl/zuur ... enschotel/ & http://uitpaulineskeuken.nl/2014/02/bud ... derij.html

Beide best oké! Nadeel van die laatste is dat je huis (en kleding en haren) naar erwtensoep meurt := Was prima met filetlapjes in jachtsaus :9 En de pompoenpuree (met zure room) was echt de bom (maar er moet echt een lekkerdere combinatie te vinden zijn dan met zuurkool).

Hoe is het met iedereen hier? Allemaal nog lekker aan de gang?
Ik ben vandaag 3 weken bezig en de teller staat op -3,7kg, dus nog steeds tevreden.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:13

Hoihoi! Ik zou me ook graag willen melden in dit topic :wave:
Ben nu drie weken bezig met het 7x7 dieet van Jasper Alblas. Gisteren mijn laatste weegmoment gehad en in totaal 3,5 kilo afgevallen. Ik wil het nog twee weken streng volhouden en dan weer rustig gaan opbouwen met 1 maaltijd per dag koolhydraten. Ik zie hier leuke recepten voorbij komen. Het lijkt me leuk om die met elkaar te delen om inspiratie op te doen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:32

hier gaat het eindelijk weer een beetje, ik was ineens weer een paar kilo zwaarder op de schaal, en 3 weken bezig geweest om dat er weer af te krijgen, zwaar frustererend, maar op zich ggaat het eten nog steeds prima. Dus dan moet de rest ookn wel goed komen, merk wel dat nu ik de 40 ben gepasserd het afvallen minder makkelijk gaat als 5 jaar geleden.

wat ik wel echt vervelend vind is mijn menstruatie, ik bloed echt helemaal leeg, gebruik de implanon en had eigenlijk amper bloedverlies.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:46

Hier gaat het goed, nu iets meer koolhydraten toegevoegd ik at bijna koolhydraat vrij

Ik zit nu op -13
Ik wil het liefst nog 10 er af.

Is dat zo veranderd ff sinds je anders eet?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:49

ja dat was vorige keren ook zo, heeft allemaal ook echt iets met hormonen te maken.

jij gaat ook lekker, ik wil er graag voro de zonmervakantie ook nog 10 afhebben.

met nog 15 eraf mag ik van mezelf weer te paard, dat is ook veel te lang geleden

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:37

Ja doe echt m'n best :D

Dat met hormonen herken ik inderdaad ben laatste tijd net een tijdbom, jantje lach jantje huil binnen 2 sec := ik ben nu 4 maand verder en alles lijkt weer gelijk getrokken. Ben rustiger, betere huid en een stuk fitter

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:00

Seven schreef:
Ja doe echt m'n best :D

Dat met hormonen herken ik inderdaad ben laatste tijd net een tijdbom, jantje lach jantje huil binnen 2 sec := ik ben nu 4 maand verder en alles lijkt weer gelijk getrokken. Ben rustiger, betere huid en een stuk fitter

dat heb ik ook al een paar keer gehad, gedoe met hormonen als ik begon met dit dieet, vandaar dat ik ook niet durf te stoppen.... dan kom ik nl. weer tig kilo aan in no time, die er weer af moeten en dan krijg ik dat gedoe weer :+