Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:25

SSmonamiSS schreef:
O:Meusli met Melk
L: stokbrood met tonijn tomaat en een dun Plakje kaas warm gemaakt in de oben
A: shoarma met tomaat en sla
D: appelsap met water

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 17:30

Anoniem schreef:
Misschien kun je zelf een (verantwoord) voorraadje maken?

Dat is best een goed idee! Ik heb zelfs al speculaaskruiden in huis, dus dan moet het niet al te ingewikkeld zijn. Ik ga eens speuren op internet. Thanks :D

danoesje

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:48

Hmmm, pepernoten van spelt met dadelstroop :P Geen idee of het kan maar het idee is wel lekker :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:06

Lunch was wat veel. Had me voorgenomen geen brood te eten maar blijft lastig. Avond eten niet super gezond maar groente hoort niet bij pannekoeken. Wel voor 'gezond' beleg gekozen.
O: 60 gr. havermout/melk + rijstwafel met hummus
T: 2 peertjes
L: 2 BB en 2 sneetjes roggebrood (30 gr. Kaas+ 2 plakjes kipfilet)
T: Appel
A: Pannekoeken bakken met vriendin. Nog wel met wit meel. Beleg wat ik voor mezelf gehaald heb: appelstroop, Zonnatura kersenjam, rozijntjes en banaan
T: Misschien nog wat yoghurt met lijnzaad
B: Uurtje fietsen en half uurtje wandelen

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:33

Bedankt voor jullie recepten, ik ga het zeker een keer proberen! :D

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:39

O: magere kwark met (diepvries) aardbeien en bosbessen, healthy mix, lijnzaad en zemelen. Sesamcracker met een beetje pindakaas.
T: banaan
L: 2 vk boterhammen met kaas en tomaat, 1 krentenbol en een klein kommetje heldere rundvleessoep
T: 2 kiwi's
A: bloemkool/gehaktschotel met gebakken aardappeltjes
T: ?

B: 12 km fietsen

Ik had vandaag een vergadering die de hele middag duurde en iemand had taart meegenomen (monchou :9 ) Ik heb dus de hele middag taart weerstaan :D

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:15

Espoir_ schreef:
Planning vandaag
O1: suikervrije speltcracker met suikervrije pindakaas ( half 7)
O2: zelfde als 1 (half 9)
T:appel, 2 mandarijnen
L: 2 speltbammen met 30+ kaas
T: 3 4 granen rijstwafelfs met suikervrije pindakaas en een stroopwafel
A: roerei met prei, paprika, zout, peper en kurkuma. Een saucijs en twee meergranen pistoletjes.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:15

NGU: inderdaad suiker bannen, die was ik nog vergeten. En ik neem iedere ochtend twee eetlepels Appelazijn door mn smoothie.

En geen chemische troep op je gezicht smeren. Eugenlijk alles wat ze bij de gewone drogist verkopen bannen. Ik gebruik als tonic appelazijn verdund met water (50/50) en als dag en nachtcreme amandel of kokosolie. Met olie Kun je ook je makeup verwijderen, dus ik heb niets anders meer nodig.

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:55

robbedoes__ schreef:
Vandaag:

O: 40 g havermout, 200 ml ongezoete amandelmelk, 1 appel, kaneel, rozijnen en gemengde noten
T: -
L: 1 volkorenboterham met biologische pindakaas, hüttenkäse en komkommer, 1 wit bolletje met rosbief, mandarijn
T: rijstwafel, 2 mandarijnen
A: boerenkoolstamppot, kleine gehaktbal
T: kiwi
D: water, thee, glaasje verse jus d'orange

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:10

O- havermout met sojamelk, kaneel en banaan.
T- appel.
L- 2 plakken roggebrood met appelstroop.
T- handvol cherry tomaatjes.
A- stamppot andijvie met paprika.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:15

O: 3 plakjes gebakken ontbijtspek en een gebakken ei + glas fruitontbijt
T: biologische chocokoek + water
L: 2 bruine vk boterhammen met ham + water
T: paar autodropjes :9 (14:00) wat geroosterde ongezouten noten (17:00)
A: ossenhaas en snijbonen, water
T: worden waarschijnlijk pepernoten
B: dagje school , +/- 10 min fietsen, Killer Buns level 1

Best tevreden :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:24

Ohh roze tiramisu klinkt heerlijk :D

Afvalshake, hahaha ja dat kun je op verschillende manieren lezen :P

O: havermout met halfvolle melk.
T: 2 sultana koekjes (yo fresh) + 1 activia yoghurt en 50 gram pepernoten (kwam mee met Divoza bestelling). :o
L: 1 pannenkoek gemaakt van boekweitgrutten, halfvolle melk en 1 ei. Jam als beleg.
T: 1 appel.
A: stampot zuurkool + worst, als toetje halfvolle vanille yoghurt met 2 lepels grandbarries die zijn gekookt (met een mini beetje suiker erdoor hoorde ik later. Morgen even kijken naar stevia o.i.d. wat er door kan).
T: (planning) paar (on)gezouten nootjes (amandelnootjes en nog wat zit er doorheeen) 1 appel.

Drinken: water, cola light

Beweging: 1 uur cardio en spieroefeningen gedaan op de sportschool :)

Mmm teveel gegeten. Sultana en pepernoten waren zeg maar niet de bedoeling.. morgen weer een kans :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:32

Hele lijstje:

Anoniem schreef:
Planning:

O: havermout met peer en water
T: roggecracker met pindakaas
L: 6 roggecrackers met hummus en komkommer/sla/tomaat
T: 2 mandarijnen, appel, wortel, roggecracker met hummus
A: kip uit de oven met tagliatelle (met rode saus) en rucola

B: 45 min paardrijden

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:33

@Phor: misschien weet jij dat, ik lees verschillende dingen over hoe je nu moet berekenen hoeveel eiwit/vet je nodig hebt. De ene site zegt per kg lichaamsgewicht en de ander zegt weer per kg vetvrije massa . En dat kan nogal schelen welke van de 2 je gebruikt om het uit te rekenen. Welke is nu de juiste?

Overigens merk ik dat sinds ik meer eiwitten ben gaan nemen in verhoudingen tot mn vetten en koolhydraten ik me veel beter voel. Mn suikerspiegel lijkt echt veel stabieler te zijn gedurende de dag.
Ik zit nu gemiddeld rond de 80 gr eiwit, 50 gr vet, 200 gr koolhydraten, 25 gr vezels. Het wisselt wel wat per dag natuurlijk, maar probeer in elk geval niet veel hoger in vetten te zitten. Dan liever wat extra (langzame!) koolhydraten of eiwitten maar dat laatste lukt meestal niet zonder ook weer meer vet binnen te krijgen.

Lijstje van vandaag:

O: 60 gr havermout met amandelmelk en water, 40 gr banaan, 10 gr zemelen, 15 gr lijnzaad
T: eiwitshake
L: 2x speltboterham met zelfgemaakte hummus en een kopje cup a soup asperge
T: 1x speltboterham met smeerkaas 15+
A: GROOT bord met boerenkoolstampot, vega worst en appelmoes
T: 50 gr boekweitgrutten met amandelmelk en stroop

1800 kcal
D: water, thee
B: 28 km fietsen, 8 uur in de winkel gewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:44

O: Boekweitgrutten met stroop
T: Galia, rijstcracker met filet americain, 2 salmiakkogels
L: Pompoensoep en een salade met sla, paprika, komkommer, tomaat, feta, olijven en rookvlees
T: Warme choco van cacao, amandelmelk en water, eiwitshake, 2 salmiakkogels
A: Roerbak met biefstukpuntjes, champignons en sperziebonen met wat teriyakisaus en een beetje rijst. Griekse yoghurt en nog wat warme custard :9
T: Paar cashewnoten, plakje rookvlees
D: Groene thee en water

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:17

Hahaha madeira, de restjes die ik nog in de koelkast heb van voor t weekend (was t weekend weg en vriendlief heeft vanalles gegeten behalve dat was de bedoeling was:P) gaan in de quiche straks en niet in de shake. Afvalquiche dus hihi. Niet zo heel gezond met dat bladerdeeg maar vind ik toch echt veel lekkerder dan zonder korstje....En de champignonnen en paprika's liggen bijna op apegapen dus dat mieter ik dan liever maar gewoon bij elkaar in de pan. Maar champignonnen in mijn shake lijkt me niks :P

Avondeten is trouwens quinoa bijgekomen. Heb dat vrij recent ontdekt, bevalt prima en zit vollllll!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:36

Dani_ schreef:
NGU: inderdaad suiker bannen, die was ik nog vergeten. En ik neem iedere ochtend twee eetlepels Appelazijn door mn smoothie.

En geen chemische troep op je gezicht smeren. Eugenlijk alles wat ze bij de gewone drogist verkopen bannen. Ik gebruik als tonic appelazijn verdund met water (50/50) en als dag en nachtcreme amandel of kokosolie. Met olie Kun je ook je makeup verwijderen, dus ik heb niets anders meer nodig.

Dankje! Appel cider azijn is dat he, goed idee :j

Ja dat soort producten gebruik ik inderdaad al lang niet meer! Clinique, iets uit de keuken of erica :D

(En dan nog niet aan zitten, reinigen, biergist pillen, goed slapen, schone kwasten en kussen, etc etc etc :') )

NeverGiveUp schreef:
Mijn huid is echt crap, dus ga even zuivel en suiker bannen om te kijken wat dat doet.
En heb rode bietensap gekocht omdat ik daar veel goede dingen over las mbt huid.

(Als iemand iets heeft van DAT moet je doen voor een mooie huid, tell me :D )

O; Havermout met soyamelk, wal para en pecanoten, kaneel, bramen, blauwe bessen en rozijnen. Kop groene thee
T; 1 Broodje met hummus, kipfilet, tomaat, ui en augurk
L; Andere broodje met hetzelfde, 5 baby vijgjes, 1 mandarijn
T; Glas rode bietensap, 1 volkoren broodje met hummus, gebakken ei, courgette, paprika en beetje ui en tomaat.
A; Zuurkool met een worstje, klein beetje jus met uitjes. Kop groene thee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:08

Vooral dat nergens aan zitten schijnt goed te helpen. Zeggen ze dan hé? Mij lukt het nooit om van plekjes af te blijven. :+

Vanavond 6 km hard gelopen, met een zere knie als gevolg (dankzij instabiel SI gewricht). Na afloop veel te snel teveel avond eten gehad. Met name teveel gebakken aardappeltjes. Voel me er nog beroert van. ;(

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:09

Bedankt voor de antwoorden :) Ik heb het vandaag eens bijgehouden en daarom was ik benieuwd!

Lijstje:
O: 40 gr Havermout, 5 gr chiazaad, 5 gr lijnzaad, 5 gr kaneel
T: Appel 162 gr, amandelen 15 gr, rijstwafel, mandarijn 137 gr
L: amandelmeel 12,5 gr, kokosmeel 12,5 gr, lijnzaad 10 gr (pannenkoekje)
A: Paprika soep 300 ml , 1 stuk speltbrood, rijstwafel met pindakaas, kalkoenfilet (op speltbrood) + Yoghurt met muesli
T: 20 gr cranberries, mandarijn, rijstwafel

1471 kcal, maar dit lijkt mij niet echt kloppen..
K 181 gr
E 57 gr
V 55 gr

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:20

Eline: per kg vetvrije massa wordt gebruikt voor mensen die echt heel erg nodig moeten afvallen (obese mensen). Er zijn ook sporters die zich prima voelen bij minder proteine en die formule gebruiken als ze wat lichaamsvet kwijt willen raken voor het wedstrijd seizoen.
De logica erachter is dat je alleen je spieren hoeft te onderhouden en niet je vetmassa. Ik kan me daar in principe heel erg goed in vinden, theoretisch, alleen werkt het voor mij niet :+ Maar misschien werkt het wel voor jou, mocht je het willen proberen :)

We gingen net spontaan wat drinken met wat vrienden en ik heb een whiskey op en een hele zak chips := (200gr :oo ) Met m'n avondeten erbij zou ik 3700kcal eten, zonder avondeten 2700kcal. Ik heb nu echt geen honger meer, dus ik ben bang dat ik even heel ongezond ga doen en die zak hips als avondeten ga rekenen. MEGA fout :')

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:41

O: havermout met water, stukje vanillestokje, peer, kaneel, tl lijnzaad, healthy mix
T: smoothie met halve avocado, peer, appel, glas verse sinaasappelsap + 1 limoen geperst, 3 blokjes diepvriesspinazie, gojibessen, chiazaad, wat muntblaadjes
L: 2 plakken roggebrood, 1 met geitenkaas en walnoten, ander met 1 plakje jong belegen kaas en likje pindakaas, mandarijn
T: handje kruidnootjes
A: groot bord met sla, gebakken paprika + tomaat, halve lente-ui, halve broccoli, komkommer, 2 tl cottage cheese, 1 tl mayo + mosterdsaus. Stuk gegrilde zalm, met wat zelfgemaakte saus van mayonaise en mosterd
T: half blokje 85% chocola

D: 2 koppen cappuchino, water
B: Uur intensieve paardrijles en dagelijkse stalwerkzaamheden, 15 min fietsen

Ik heb net na inspiratie van Karin boekweitgrutten gekocht, ben erg benieuwd! :)

Verder lijkt mijn huid ook verbeterd sinds ik minder suiker eet, het grootste verschil kan ik zien in het herstel van puistjes enzo, maar m'n huid is nooit heel slecht geweest, dus ik kan moeilijk echt goede verschillen opmerken.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:43

phormicola schreef:
Eline: per kg vetvrije massa wordt gebruikt voor mensen die echt heel erg nodig moeten afvallen (obese mensen). Er zijn ook sporters die zich prima voelen bij minder proteine en die formule gebruiken als ze wat lichaamsvet kwijt willen raken voor het wedstrijd seizoen.
De logica erachter is dat je alleen je spieren hoeft te onderhouden en niet je vetmassa. Ik kan me daar in principe heel erg goed in vinden, theoretisch, alleen werkt het voor mij niet :+ Maar misschien werkt het wel voor jou, mocht je het willen proberen :)

Aha dat verheldert een heleboel! Bedankt! Ik zit er nu een beetje tussenin, maar was er vooral benieuwd naar omdat het nogal een verschil is. Maar het is me duidelijk!

Oei een zak chips als avondeten is niet het allerbeste nee :D

@horsexx: denk je dat het meer calorieen zouden moeten zijn? alles goed gewogen en correct ingevuld? Zeker bij dingen als pindakaas, kalkoenfilet en cranberries kan het nogal op of aflopen met de calorieen als je ze niet juist invult.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:45

O: ei, boterham, kaas
L: drie boterhammen, twee met smeerkaas en een met appelstroop (mijn mandarijn was foetsie :'))
T1: Mandarijn
T2: Meergranenbiscuits bosvruchten
A: 4 kipwings gekruid, broccoli, halve aardappel, salade van witlof en paprika
T: chocolade letter....

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:06

O: Halfvolkoren sneetje brood met hagelslag en een glas cola,, slecht hmmm
L: 400 ml limonade en een halfvolkoren snede brood met ham/jong belegen kaas
A: Nasi, met zakjesgroenten, ei en kipsate
en ik heb gerust nog wel wat gedronken hoor :) alleen dat onthou ik geen hele dag...
B:halfuur fietsen met boekentas.. (heen en terug bij elkaar) maarja.. ik ben zo'n arme scholier :')

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:10

Bluh weer een drukke dag dus snel mijn lijstje:

O: 90 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 200 ml ongezoete amandelmelk & 159 gram appel met kaneel
T: 53 gram speltbrood met 12 gram kaas, 150 gram Griekse yoghurt
L: 2 mandarijnen, 1 kleine vk wrap met 10 gram 15+ smeerkaas, 1 gele paprika
T: 10 gram amandelen, 1 mandarijn
A: 55 gram couscous, 150 gram kidneybonen, 318 gram tomaat, 80 gram groene paprika, 59 gram ui, 5 ml olie & kruiden
T: 300 gram magere kwark met 1 beschuit & 1 mandarijn
D: 1xkoffie, veel water en thee
B: 30 min fietsen, 20 min wandelen, 1 uur powerworkout, 20 min cardio op de spinfiets, avondje stal

Morgen ga ik even alle mooie lijstjes van vandaag en gisteren bijlezen :D
Plus dan is mijn nieuwe whey ook weer binnen, ipv vanille cookie dough dus ben benieuwd :)